Mental ray ya da V-ray'den sahne dönüştürmedim. O yüzden aradaki farkı kesin olarak söyleyemem.
Her motorun kendine göre bir zorluğu veya kolaylığı oluyor. Mesela GPU realtime render alan motorlar, aslında klasik, ambient artı direkt light kullanıyor. Burada gerçek bir fark yok. Aynı hız için mental ray veya v-ray ile ulaşmak mümkün.
Arnold'un gerçek farkı tek kare renderlerde değil, animasyonda oluyor. Çoğu çizgi film, mental ray kullanır, ambient artı direklight. Çünkü animasyonda hem hızlı render almak hem de GI 'ın ortaya çıkardığı flicker'dan kurtulmak gerekiyor. Arnold 3770k işlemciyle ortalama bir kareyi ortalama olarak 15 dakikada alıyor. Seri işler için, bunu 5 dakikaya düşürmek mümkün. Hem GI hem hızlı render alıyorsunuz, hem de flicker problemi olmuyor. Işıklardan kaynaklı, düşük samples yüzünden noise oluşabiliyor, bu da AE'de denoiser ile çözülüyor. GI animasyon renderi, mental ray veya v-ray de problemsiz almak çok zor.
Tek kare renderlerde, v-ray ile farkı, ortaya çıkaracağı gerçekliği olabilir, o da kullanılan material ve ışığa göre değişir, süre için büyük bir fark olacağını sanmıyorum.