İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - jeffparadox

Sayfa: [1] 2 3 ... 20
1
3D Teknikler / Dijital Grafikler ve 3D Animasyon Eğitimleri
« : Ağustos 31, 2020, 15:21:33 ÖS »
CGI ve Animasyonla uğraşan veya öğrenmek isteyenler için hazırladığım, temelden başlayıp detaylı anlatımlarla ilerleyen eğitim serisine bu linkten ulaşabilirsiniz:

Bu dersleri dilerseniz kendi verdiğiniz sınıf eğitimlerinde de açıp kaynak olarak kullanabilirsiniz. Kanala abone olmak için: https://bit.ly/TS-AboneOl

2
ManMade adlı sanal gerçeklik oyunumuzun Development Diary (yapım günlüğü) videosu Merlin'in Kazanı'nda haber olmuş. Kullanılan teknikler, Ar-Ge, MoCap çekimleri vs...




Oyunun trailer'ını henüz izlemediyseniz:


Haberler:
http://www.merlininkazani.com/istanbulda-gecen-manmade-icin-yeni-bir-video-paylasildi-haber-99232

https://www.donanimhaber.com/oyunlar/haberleri/Distopik-istanbulu-ele-alan-ManMade-oyunu-Kickstarter-yolunda.htm

3


https://www.manmadegame.com/cinematic

Beş aydır kan, ter ve gözyaşı dökerek üstünde çalıştığımız oyunun trailerı yayında! İzleyin, üye olun, hediyelerden ve gelişmelerden haberiniz olsun!

Jeff Treves - Görevler:
Kurgu Yönetmeni
Animatik/Storyboard
Animasyon
Modelleme
Senaryo


4
Eline emeğine sağlık Jeff. Dün bir göz atayım diye tıklamıştım. Aldı götürdü, bitirmeden kapatamadım sayfayı =)
Sonuç olarak ibret mi ders mi denir bilmiyorum ama insanı düşünceye sevkeden bir süreç ve izleme şansı bulamadığımız için büyük bir merak kalıyor okuyucuya =)
Böyle akıcı ve doyurucu bir makale hazırladığın için tebrikler ve paylaştığın için teşekkürler.


Çok teşekkürler hocam! Sevgiler :)

5
Çok teşekkür ederim!

6
Animasyon Gastesi için yazdığım yeni makale: The Thief and the Cobbler
http://www.animasyongastesi.com/the-thief-and-the-cobbler/



---------------------------
Önceki yazı: Son Kıta
http://www.animasyongastesi.com/son-kita/

Gelecek yazı: Asiye Nasıl Kurtulur?

7


AÇIKLAMA

Bir süre önce sosyal medyada bir paylaşım yapmıştım. Anima, Ülker'e çektikleri bir reklam için, Treves Studios'un daha önce Kervan Gıda'ya tasarladığı bir karakteri kopyalamıştı. Bu duyuruya çoğunluğu olumlu ve destekleyici olmakla beraber farklı tepkiler geldi. Kimi olaya sert girdiğimi, önce işin iç yüzünü anlamam gerektiğini söyledi. Kimi "ne var bunda, alt tarafı bir solucan, birkaç tane yuvarlaktan oluşuyor, herkesin aklına gelebilir..." yazdı. Anima, avukatı aracılığıyla bana ihtarname gönderip iftira attığımı, bu karakterin 2012'den beri Ülker'de var olduğunu, internete yazdıklarımı silmemi söyledi ve beni tazminat davası açmakla tehdit etti. Anima'da çalışan bazı meşlektaşlarım ise yorumlara "saçmalamayın, Anima'nın böyle bir şeye ihtiyacı olabilir mi?!" vs. yazarak karşı tavır aldılar.

Geçenlerde, konuyla ilgilenmekte olan Kervan Gıda'dan alığım mailde şöyle yazmışlar: "Gönderdiğin uyarı üzerine şirket avukatımız Ülker'e bir ihtarname yolladı ve XXX avukatı beni aradı. Ben de bu karakterin yaratılış aşamasının her sürecinde var olduğumu ve bunun tamamen bize ait olduğunu aramızdaki tüm yazışmalarla ona ilettim. Kadın araştırmış ve pazarlama departmanının Anima'ya " bu karakter gibi bir şey yap" dediğini öğrenmiş. Anima da bu brief üzerine aynısının sadece rengini değiştirmiş ve sunmuş. Avukatla göürştük; tüm reklamları yayından kaldırdılar, stantları da sahadan topluyorlar, Anima'ya da ceza kesmişler sanırım. Durum bu şekilde yani. Kadın çok özür diledi. Biz de daha fazla uzatmadık."

Karakterin tasarımcısı olarak bu durumda bana iki çift laf etmek için fırsat doğuyor. Amacım hiçbir zaman başarılı insanlara/kurumlara çamur atarak isim yapmak olmadı. Hak ettiği ilgiyi görmediğini düşünmeme rağmen eşşek gibi çalışıp orijinal iş üretmeye devam ediyorum yıllardır. Ancak bu sektörün ezile ezile kıvama getirilmiş çoğunluğu gibi güce tapmıyorum, lafımı sakınmıyorum, kendimi ezdirmiyorum, işime de sahip çıkıyorum. Fikir danışan tüm genç sanatçılara bunu öğütlüyorum, yazdığım çizdiğim her mecrada bunları sayıklayıp duruyorum.

Belki olaya biraz hızlı ve sert girdim. Ama yıllardır kurumların ördüğü bürokrasi çarklarında öğütülmüş, palavra uzmanı olmuş biri olarak artık dayanamadım. İnandığım şey uğruna bir risk aldım belki ama haklı olduğum ortaya çıktı. "Alt tarafı bir solucan" diye tasarımı küçümseyen insanlara kızmıyorum. Onlar bu işin profesyoneli değiller, bu işler dışardan basit görünebilir. Kendilerine ancak espriyle karışık "Mickey Mouse da birkaç yuvarlaktan oluşuyor" diyebilirim. Anima'ya da kızmıyorum, çünkü onlar için bu eşyanın doğasında var. Oyunun adı bu, sektörün ciğeri bu, kızsam kaç yazar. Beni asıl üzen şey, kırk yılda bir iş için Anima'ya yolum düştüğünde, patronların yanına çıkmadan önce onların yanlarına gidip çay içtiğim, muhabbet ettiğim, sevdiğim, yeri geldi mi arkadaşlarına iş bağladığım meslektaşlarımın tavrı. "Koskoca Anima'nın böyle bir şeye ihtiyacı olabilir mi?!" saptırmasıyla örtmeye çalıştıkları gerçek hakkında acaba şimdi ne düşünüyorlar. On yıllardır, her türlü endüstride, davalara konu olmuş, büyük şirketlerin küçük girişimleri sömürürken kullandığı basma kalıp bir savunmayı ağzıma sokarken ne düşünüyorlardı. Umarım konumlarını sağlamlaştırmışlardır. O gün "saçmalamayın, olur mu öyle şey" diyen arkadaşlar, siz farkında değilsiniz belki ama ben sizin de hakkınız için savaşıyorum...

Beni durumdan haberdar eden meslektaşım, anında ilk telefonu açıp desteğini veren Alper Yılmaz, o sıralar Anima'nın kursunda eğitim alıyor olmasına rağmen susmayıp desteğini açıkça ilan eden Esin Erolus, yanımda olan yakın arkadaşlarım ve aileme çok teşekkür ederim. Sizin yeriniz yukarıdakilerden ayrı bir paragraf.

Neyse, ne yazmış Kervan Gıda, "Kadın çok özür diledi. Biz de daha fazla uzatmadık." Ben de bu polemiği özürle biten kısa ve nazik bir telefon konuşmasıyla, aylar önce bitirmek isterdim. Ne var ki avukatlar, tehditler, küçümsemeler falan derken o özür bir türlü gelmedi. Varsın olsun, konuyu kapıyorum. Son diyeceğim de, denk gelirse bu yazıyı okuyacak olan genç sanatçılara: Çok çalışın, kendinizi geliştirin, işinizin -ne az ne fazla- gerçek değerini bilin ve kendinizi ezdirmeyin. 3 kuruşa, iki pozisyona taklalar atan sanatçılardan olmayın. Unutmayın, sizin ürettiğiniz "içeriğe" bugünün medyasının AŞIRI İHTİYACI var. Çağımızın mottosu "content is the king" yani, "içerik kraldır". İçeriği üreten bizleriz ve tasarımlarımız olmasa koskoca internet ıssız bir çölden farksız olurdu...

8
Animasyon Çalışmalarınız / ÇİKOMEZLER
« : Ekim 18, 2016, 15:25:51 ÖS »
Arredo3 Mutfak Türkiye için yaptığım mini web dizisi yayında. 1. Bölüm - "YENİ EV"

Keyifli seyirler!



9
Maya / Ynt: Online Türkçe MAYA Dersleri
« : Haziran 10, 2016, 14:29:35 ÖS »
Maya arayüzüne baktık, modellemeye el attık, şimdi sıra renderingde... Maya derslerimin sonuncusu yayında.

http://www.vidobu.com/egitim/maya-ile-renderinge-genel-bakis

10
Sohbet / Ynt: PayPal Türkiye'de Faaliyetlerini durduracak
« : Mayıs 31, 2016, 16:29:48 ÖS »
Türkiye'nin yönetim biçimi kleptokrasidir arkadaşlar. Biz de kendimizi ona göre konumlandırmak zorundayız. Vertexus, çok üzüldüm gerçekten, bebeğin elinden mamasını alır bunlar. Video derslerin için Vidobu.com'u öneririm. Ben bir süredir çalışıyorum ve memnunum.

11
Maya / Ynt: Online Türkçe MAYA Dersleri
« : Mayıs 31, 2016, 13:15:23 ÖS »
Maya ile poligon modelleme derslerimin üçüncüsü yayında. Geçen ders başladığımız klasik gitarı modellemeyi  bitiriyoruz. İyi seyirler :)


http://www.vidobu.com/egitim/maya-ile-poligon-modelleme-3

12
Sohbet / Ynt: PayPal Türkiye'de Faaliyetlerini durduracak
« : Mayıs 31, 2016, 13:09:52 ÖS »
Sokaktaki kağıt toplayıcısından, freelancer'ın cebindeki 3 kuruşa kadar göz diken doymaz, hırsız, gaspçı bir yönetimin marifetleri. Onların kuracağı sistemi kullanan da onlar gibi olsun.

13
CG Dünyasından Haberler / Ynt: TRT'den buyuk proje! BIRDS LIKE US
« : Mayıs 23, 2016, 16:53:30 ÖS »
Eminim Anima Şerfettin'e bundan az para harcamıştır. Kalitesi ise buna 10 basar...

14
Maya / Ynt: Online Türkçe MAYA Dersleri
« : Mayıs 23, 2016, 13:14:00 ÖS »
Maya ile poligon modelleme derslerimin ikincisi yayında. Bu bölümde bir klasik gitar modellemeye başlıyor ve ana hatlarını bitiriyoruz. İyi seyirler :)

http://www.vidobu.com/egitim/maya-ile-poligon-modelleme-2

15
Maya / Ynt: basit bir soru
« : Mayıs 17, 2016, 16:19:30 ÖS »
Yalnız bu çözüm sadece viewport'daki ışıkların görünümünü değiştirecektir. Yüzeylerin arkalarıyla önleri "yer değiştirmedi" aslında. Eğer onu yapmak isterseniz Reverse Face Normals yapmanız gerek.

Maya poligon yüzeyleri ön/arka diye görür. Genelde iki yüzeyi de renderlar ama yine de ön yüzeye ihtiyacınız olduğu anlarda bunu kontrol etmek için şunu uygulayabilirsiniz: İstediğiniz yüzeyleri seçin > Select Mesh Display > Reverse > (Yüzeyi terse çevirecektir)

Normals, bir poligon yüzeyin baktığı yöndür, bir yüzeyin nereye baktığını şöyle görebilirsiniz: Display > Polygon Components > Normals (Bunu yaparsanız yüzeylerinizden bir çizgi çıkacak, o çizgi nereye uzuyorsa o yön poligonun ön yüzüdür.) Önce bu şekilde normals'ı görüntüleyip gerektiği zaman reverse uygulayabilirsiniz. Aynı fonksiyonla işiniz bitince  normals'ı saklayabilirsiniz.

Link:
https://knowledge.autodesk.com/support/maya-lt/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2016/ENU/MayaLT/files/GUID-17593923-D94D-4A8D-AE09-FA4E98FEA197-htm.html


16
Sohbet / Ynt: Niloya
« : Mayıs 17, 2016, 12:33:18 ÖS »
Kayyumu Google'da arayacak kadar gündemden habersizseniz eğer, bulsanız bile fayda etmeyecekti. Ben de Tırt'ı aradım ama bulamadım, neyse, moderatörün de müdahale ettiği gibi konumuzdan kopmayalım: Türkiye'nin en sevilen ve başarılı çizgi dizilerinden olan Niloya, onu büyüten ekip dağıtılıp yurt dışına yaptırılmaya başlanmıştır. İşin özü bu; o ekip de şu anda etrafa saçılmış, bu berbat piyasada iş bakıyor kendine...

17
Sohbet / Ynt: Niloya
« : Mayıs 16, 2016, 17:00:20 ÖS »
Bu proje kayyumla mayyumla yapanların ellerinden, bir çocuğun elinden oyuncağını alır gibi, alındı. Şimdi İspanya'da bir stüdyoya yaptırılıyor. Burada çok ufak bir ekip ürün lansman işlerini vs yapıyor. Yani birileri doğursun, büyütsün, okutsun; sonra biri gelsin el koysun mantığı. Çok yabancı olmadığı şeyler toplumumuzun...


18
Maya / Ynt: Online Türkçe MAYA Dersleri
« : Mayıs 12, 2016, 13:05:09 ÖS »
Vidobu eğitimlerimden 3.'sü yayında. Poligon modellemeye giriş anlatıyorum. Bugün çekeceğimiz devam dersinde de bir klasik gitar modelleyeceğiz, o da haftaya yayında olacak. İyi seyirler:

http://www.vidobu.com/egitim/maya-ile-modelleme/11684/set-project


19
Maya / Ynt: Online Türkçe MAYA Dersleri
« : Mayıs 08, 2016, 14:07:44 ÖS »
Teşekkür ederim CO2

Site bence de güzel bir site. Ben dersleri onlara bir kere veriyorum, satışını kendileri gerçekleştiriyorlar. Tabi derslerimin çok izlenmesi dolaylı olarak bana da yararlı olur :) Ama bildiğiniz şeyler için de boşa para vermeyin, size faydalı olacağını düşünüyorsanız üye olun. Yanılmıyorsam aylık oldukça düşük bir ücreti var. 5-10 tane seyretmek istediğiniz ders bulursanız bence değer. Bunları hızla arttırıp Maya ile ilgili en kapsamlı Türkçe ders kaynağını oluşturmak istiyorum.

20
Maya / Online Türkçe MAYA Dersleri
« : Mayıs 06, 2016, 12:58:07 ÖS »
Maya ile karakter animasyonu derslerim Vidobu.com sitesinde yayınlanmaya başladı.

Maya'nın Türkçe dersleri internette oldukça kısıtlı olduğundan böyle bir seri başlattık. Prodüksyon dünyasında demirbaş haline gelmiş olan Maya, ülkemiz piyasasında pek kullanılmıyor. Bu yüzden de öğrenim için genelde kurslara veya okullara gitmek gerekiyor. Bu tıkanmayı aşmak için başlattığım derslerden iki tanesi yayına girdi, üçüncüsü ise haftaya yayına giriyor.

İlk ders "Bilgisayar Grafiklerine Giriş". Bu derste, herhangi bir programdan bağımsız olarak dijital grafiklerin teorik altyapısını anlattım. İster 3D, ister 2D, hangi programı kullanıyorsanız kullanın, bu ders size bilmediğiniz veya tam anlamadığınız kavramları detaylı olarak açıklıyor. Yeni başlayan veya halihazırda bu sektörde çalışan herkesin işine yarayacağını düşünüyorum:
http://www.vidobu.com/egitim/bilgisayar-grafiklerine-temel-giris

İkinci derste Maya arayüzünü, navigasyonu, menüleri ve programın temel yapı taşlarını anlattım. Dersi, sonunda poligon modellemeye kısaca değindiğim basit bir örnek alıştırmayla tamamladım. Bu derslerde sadece programda hangi tuşun ne yaptığını değil, programın işleyiş mantığını da soyut örneklemelerle dinleyebilirsiniz:
http://www.vidobu.com/egitim/maya-2016-baslangic-rehberi

Önümüzdeki hafta yayınlanacak olan üçüncü derste ise program altyapısına devam edip, poligon modellemeye giriş yapıyorum. İki parçalı olacak poligon modellemeye giriş derslerinin bir sonraki bölümünde ise bir klasik gitar modelleyeceğiz ve sırasıyla devam edeceğiz.

Dersleri verimli bulan ve özel ders almak isteyen arkadaşlar olursa da bana mesajla ulaşabilirler.

Bu güne kadar yapmış olduğum işlerden birkaç örnek:












Sayfa: [1] 2 3 ... 20