Gönderen Konu: houdini 9 sneakpeak  (Okunma sayısı 4922 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı brassi

  • Üye
  • **
  • İleti: 618
    • Profili Görüntüle
    • vimeo sayfam
houdini 9 sneakpeak
« : Kasım 30, 2006, 04:53:36 ÖÖ »
houdinin geleceğine ait ufak ipuçları,ve fluid solver hakkındaki videosunu aşağıdaki linkte yayınlamışlar.

bilginize.

http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=view&id=545&Itemid=9



Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4819
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
houdini 9 sneakpeak
« Yanıtla #1 : Kasım 30, 2006, 14:02:51 ÖS »
Houdini'nin fluid solver'ı ilk bakışta pek çekici gelmiyor. O kadar çok başarılı çözüm gördük ki, insan acaba diye sormadan edemiyor. Daha sonra Houdini'nin procedural yapısıyla bunların birleştiğini düşününce, gelişmelerin ne kadar heycan verici olduğunu insan fark ediyor....

Bizlere bir ara Houdini'yi anlatsan ne güzel olur Brassi...
  • 3D Generalist

Çevrimdışı brassi

  • Üye
  • **
  • İleti: 618
    • Profili Görüntüle
    • vimeo sayfam
houdini 9 sneakpeak
« Yanıtla #2 : Kasım 30, 2006, 15:24:13 ÖS »
valla çok isterim. oturdum matematik çalışıyorum şu sıralar. vectörler,matrix'ler trigonometri falan. bunlar olmadan herşey temelsiz ve havada. houdini'nin bu yönünü seviyorum. adamı matematik düşünmeye sevkediyor.

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4819
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
houdini 9 sneakpeak
« Yanıtla #3 : Kasım 30, 2006, 15:58:48 ÖS »
evet... "Nobel Matematik ödülünü Houdini kullanıcıları alıyor.." diye bişey duydum :P

Şakası bir tarafa bir ara bende vektörlerle trigonemetriyle kafayı bozmuştum. Daha doğrusu bazı temel şeyleri öğreneyim dedim. Ama zaman problemi nedeniyle öyle kaldı. İnsan bir konuya kendini veremedikten sonra yaptığı iştende hayır gelmiyor. Sen bir süredir maşallah Houdini ile bayağ haşır neşirsin. Umarım sonunu getirir, bir gün bir şekilde toplanmayı başarırsak bize Houdini deneyimlerini aktarırsın...
  • 3D Generalist

Çevrimdışı brassi

  • Üye
  • **
  • İleti: 618
    • Profili Görüntüle
    • vimeo sayfam
houdini 9 sneakpeak
« Yanıtla #4 : Kasım 30, 2006, 16:12:30 ÖS »
memnuniyetle.

yanlız birşeyi belirtmekte fayda var,houdini'de kapıdan içeri adımını atmaya çalışan biriyim. şu an için mayadaki gibi bir iddiam yok. ama çok keyif alıyorum.
ve aklımın bilgimin yettiği kadarıyla, herşeyi paylaşmaktan mutluluk duyarım.

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4819
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
houdini 9 sneakpeak
« Yanıtla #5 : Kasım 30, 2006, 16:25:21 ÖS »
kapıdan içeri adım atmakta birşeydir :) Ben 1-2 defa houdini kurup şöyle bir iki bakmaya çalıştım. Özellikle kompozisyon yazılımı Halo'nun deep raster desteğiyle render edilmiş görüntüde oluşturduğu yeniden aydınlatma özelliği bir aralar oldukça ilgimi çekmişti. Amacım Shake'de bunu başarmaktı :) Tabii ki olmayan matematik bilgisiyle başarılı olamadık. Şimdi bir sürü çözüm üretildi.

Özellikle Dinamik sistemi eklendikten sonra Houdini daha bir ilgimi çekmeye başladı. Şimdi yeniden bakabileceğim, zaman ayarlamaya çalışıyorum :( Sanırım yakında cmivfx'in DVD'si (şehir yapımı) elime geçecek, onunla birlikte yine bir bakmaya çalışacağım. İşin komiği her bir bakayım diye düşündüğümde 3DBuzz'dan videolarını indirmekten yoruldum :) İndiriyorum, bir DVD'ye yazıyorum..sonra DVD kayıp oluyor :) Aklıma gelmişken yeniden indireyim :P
  • 3D Generalist

Çevrimdışı brassi

  • Üye
  • **
  • İleti: 618
    • Profili Görüntüle
    • vimeo sayfam
houdini 9 sneakpeak
« Yanıtla #6 : Kasım 30, 2006, 17:17:51 ÖS »
gnomon houdini rbd dvd'sini sipariş ettim bende. cmivfx dvd'si için bayağı sıkı diyorlar,bir hayli teknikmiş. birkaç kere seyretmeniz lazım diyorlar ki bence çok iyi. onların sayfalarındaki houdini tutoriallardan belli zaten. building cities dvd'sinin çekirdeği muhtemelen "breaking objects" tutorial'ı ile aynı. en azından pafta oluşturma kısmı.

birde şu "modelling while animating" konseptine bitiyorum, başka bir projede lazımmı oldu,adam zaten digital asset haline getirmiş,(hoş getirmesede olur). basıyor playe, her frame'de karşısına başka bir pafta dolayısıyla başka bir şehir çıkıyor. bizde modelleyeceğiz diye uğraşıyoruz.

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4819
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
houdini 9 sneakpeak
« Yanıtla #7 : Aralık 06, 2006, 12:39:58 ÖS »
cmivfx'in DVD'si elime yeni ulaştı...Detaylı olarak bakamadım ama Gnomon DVD'lerinden oldukça farklı bir yapısı var... Chris Maynard bana FTP'den download et dediğinde kim uğraşacak diye düşünmüştüm :) Ama DVD'de toplam 2.5GB video var. Kaldı ki ben bu DVD'leri kutulu falan bekliyordum :) Demek ki böyle DVD'ler hazırlayıp pazarlamak zor değil. $$$$$$  :)

DVD içeriğine gelince, çok hızlı bir şekilde videoda ne anlatıyor diye baktığımda, bana daha çok modellemeyle ilgili geldi. Ne bekliyordun ki?  diyeceksiniz, ama binaların modellemesinin bu kadar yer kaplayacağını düşünmüyordum :) Daha sonra ayrıntılı izleyip daha kapsamlı bir yorum yapmaya çalışırım.

Bu arada LightWave'den Houdini'ye kamera ve obje transferiyle ilgili iki script hazırlanmış. LightWave - Houdini bir arada kullanmak isteyenler için faydalı olabilir.

Lightwave Camera to Houdini
Lightwave Object to Houdini
  • 3D Generalist

Çevrimdışı brassi

  • Üye
  • **
  • İleti: 618
    • Profili Görüntüle
    • vimeo sayfam
houdini 9 sneakpeak
« Yanıtla #8 : Aralık 06, 2006, 14:52:15 ÖS »
benimki daha gelmedi ancak bugün okuduğum birşey çok hoşuma gitmedi. gnomon rbd dvd'sini edinen herkez başarılı bulmuş ancak,dvd'nin içinde case study'lerin olmadığını yazıyorlar. kötü.

geçenlerde houdinideki partikül sim'leri realflow plugini ile kullandığınız programa attıklarını belirtmiştim. denedim ve oluyor. ama, sadece lifespan'e bağlı bir partikül hareketi var. halbuki houdinideki simulasyonda partiküller doğarken ufak ölürken büyük olarak yapmıştım. bunları taşımadı,(muhtemelende ben yapamadım,bilmiyorum) houdinideki realflow partical sekmesindeki scale değerlerine partiküledeki $scale expressionun aynısını girdim yine olmadı. yani istediğiniz simulasyon ya statik olacak, yada radius'tu mass'ti yeniden ayarlayacaksınız(niye tekrar böyle bir zahmete girelimki). yada canavar gibi bir sim yaptınız, particle driven fluid kodları işe yarayabilir.

benim gibi houdinide shader özürlüler için ikinci bir alternatifte partiküllere metaball'lar kopyalamak ve bunu obj sequence olarak maya'ya atmak.odforce'ta gezinirken şöyle bir script buldum.

 global proc loadOBJsequence(string $directory)
{
int $startframe = 1;

string $file_list[] = `getFileList -folder ($directory + "/") -fs "*.obj"`;

for ($i=0;$i<`size $file_list`;$i++)
{
file -import -options "mo=0" ($directory + "/" + $file_list[$i]);
rename "polySurface1" ("importObjSequence_" + $i);
setKeyframe -at visibility -t ($startframe + $i) -v 1 ("importObjSequence_" + $i);
setKeyframe -at visibility -t ($startframe + $i -1) -v 0 ("importObjSequence_" + $i);
setKeyframe -at visibility -t ($startframe + $i +1) -v 0 ("importObjSequence_" + $i);
}



}
loadOBJsequence("c:/temp/OBJfolder");

yanlız buda belli framalerde sıkıntı çıkartıyor. ve sadece 3d projection ile dokulandırma yapılabiliyor.

yani şu an için (en azından benim gidebildiğim kadarıyla) budur denecek bir çözüm yok gibi.

en sağlam çözüm vex öğrenmek(benim bütün derdim volumetric shaderlarla)
onda'da gidin advanced renderman okuyun diyorlar.

iyide kardeşim hangi birini yapalım.

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4819
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
houdini 9 sneakpeak
« Yanıtla #9 : Aralık 06, 2006, 16:01:14 ÖS »
böyle script falan yazıp durmasan diyorum :P Houdini'ye ilgi duyacak arkadaşlarıda kaçırıcan :)

Hangi birini yapalım konusunda çok haklısın. Benimde son dönemde en büyük sorunum bu.. Hangi biriyle ilgileneyim? işin içinden çıkamıyorum :( Ama şunu biliyorum: "Advanced Renderman" kitabında volumetric kısmına çok sayfa ayrılmamış. Yani advanced renderman düşündüklerin için sanırım yeterli olmaz.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı brassi

  • Üye
  • **
  • İleti: 618
    • Profili Görüntüle
    • vimeo sayfam
houdini 9 sneakpeak
« Yanıtla #10 : Aralık 06, 2006, 17:13:11 ÖS »
şöyle diyelim ozaman.

houdini=küçük scriptler(daha doğrusu expressionlar)
maya=orta seviye ve üstü kodlar.

houdinide bazı şeyler komiklik derecesinde kolayken,bazı şeyler yuh dedirttiriyor.
mayada en ufak etki için kod yazmanız gerekiyor. ama bence daha kompakt,ve daha anlaşılır.ama uzun.

maya= biraz ondan biraz bundan birşeyler yapma şansınız var.
houdini= bendeki son izlenim, mutlaka ekip olmalısınız yönünde. hoş her program için bu böylede,houdinide kendini daha fazla hissettiriyor. belki yeni sürümlerde preset shader'lar ekleyerek programı daha ulaşılabilir hale getirirler(inşallah)'ki işe arayüzü kolaylaştırarak başlamışlar,insana neden olmasın dedirttiriyor.

yoksa tek konunun uzmanı,zirve profesyonellerin programı olarak kalacak. belkide sesi'nin istediği bu. ama  mayanın autodesk olmasından sonra,sanki birşeylere uyandılar gibi. ben havada bir kıpırdanma hissediyorum.

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4819
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
houdini 9 sneakpeak
« Yanıtla #11 : Aralık 06, 2006, 17:27:40 ÖS »
Houdini için yıllardır arayüz kolaylaşacak derler.. Ben Prisms sisteminden beri hep bunu duyarım. Her yeni sürümde, arayüz kolaylaşıyor..Kolay öğrenilmesi için şunlar eklendi bunlar eklendi vs.. Ama sonuçta ulaşılan nokta bu... Bundan daha iyi belki olabilir. Ama ben Houdini'yi hep teknik bir yapı olarak gördüm ve açıkçası arayüz ve kullanım ne kadar basite indirgense de, bazı şeylerin önüne geçmeleri bence oldukça zor. Houdini TD'lere göre bir yazılım.. Kullanmak isteyen sanırım kendini bu programa verecek. Başka yolu yok :)
  • 3D Generalist

Çevrimdışı brassi

  • Üye
  • **
  • İleti: 618
    • Profili Görüntüle
    • vimeo sayfam
houdini 9 sneakpeak
« Yanıtla #12 : Aralık 06, 2006, 17:35:14 ÖS »
sanırım haklısın.

Çevrimdışı brassi

  • Üye
  • **
  • İleti: 618
    • Profili Görüntüle
    • vimeo sayfam
houdini 9 sneakpeak
« Yanıtla #13 : Aralık 09, 2006, 17:24:08 ÖS »
evet yavru elimde.

klasik bir gnomon dvd'si. yani bunu aldığınızda binaları havaya uçurmayı öğreneceğim,karakterleri unufak edebileceğim diye düşünmek yanlış olur.

DVD'nin çok iyi bir anlatımı olduğunu söyleyebilirim. aslında bütün konseptleri ve daha fazlasını ayrıntılı ele almışlar, ve haddinden fazla kontrol var.
bunları anlatırken,programın diğer modüllerindeki kullanım şeklinide öğreniyorsunuz aslında. tamam bir rbd dvd'si, ama diğer amaçlara yönelik bir dolu ipucu,neyin nasıl kullanılacağınıda gösteriyor.

case studyleri çok detaylı vermemişler,ana hattını anlatıyor,ama yeni fikirler ediniyorsunuz.
ilk case study domino örneği,işte houdini bize çok teknik bir araç gibi geliyorya,modelleme mekanizmasını hernekadar tam olarak çözemesemde, adam anlattığında,"allahım ben bunu niye delikanlı gibi kullanamıyorum" dedim açıkçası.

hakkaten eşikten bir geçebilsek,diğer tüm programlarda aslında hamallık yaptığımızı göreceğiz. adam sadece bir sistem tasarlıyor, o sistemi baz alarak houdini randomly boolen'ları yapıyor,shaderları atıyor, ve siz birbirinden farklı domino taşları elde ediyorsunuz.

ama savunma mekanizmalarım hemen devreye girdi, ve bende kendi modelimi geliştirdim. benimki boolen'suz. n sayıda domino texture hazırlıyorum,ve bunu ardaşık sayılarla kaydediyorum. iş oraya geldiğinde randomly textureları atıyor. ve displacement ile işi çözüyorum. denedimmi hayır. ama bana mantıklı geldi. referansım vizyack'deki  2.tut.(ama yinede anlatılan metoddan daha uzun)

şimdi işin bana göre güzelliği,mayada çok ağır bir modelimiz var ve biz bunu rbd'ile renklendirmek istiyoruz. houdiniye bunu temsilen, low res bir modeli atıp,rbd ve diğer manalarda aklımıza gelen her efekti yapıp, chops'larla istediğimiz kanalları chan file olarak(t=translation vbg, tx,ty,tz,rx,ry.......)kaydedip,elde ettiğimiz dosyanın uzantısını mov olarak değiştirip. maya>kanalların tatbik edileceği modeli seç> import options>move seç> houdinide ayarladığın kanalları şeç>import'a bas. böylece houdinideki bütün animasyon keyframelenmiş olarak karşımıza geliyor.

bunu niye anlattım. sağlam render motorlarının  hızlı render verdiğini düşünmüyorum. özellikle konu raytracing ise renderman'in mentalray'e göre x8 kat fazla sürdüğünü okuyorum,ve bu durumun benzerini houdinide yaşıyorum.
yani düşünebiliyormusunuz,bir render motorunda standart olarak global illumination var(mantra)ve physically accurate.bu harika birşey(aslında houdinide mentalray olmamasını bu çok iyi açıklıyor)  ama uzun sürüyor. işte bu yüzden yukarıdaki metodla maya yada başka biryerde alışık olduğumuz sistemle,mental rayden faydalanmak mümkün.

ve houdini filmlerinin hikayelerini okuduğunuzda,genelde bu prosedürü işlettiklerini görüyorsunuz.

bu çok akıllı bir program,ben bunu ciddi ciddi kullanacak kadar akıllımıyım onu henüz bilmiyorum.bu noktada savunma mekanizmalarım yine devreye giriyor ve klasik olarak durumu materyal eksikliğine bağlıyor.

başka bir konu. şimdi adamlar tamamıyla sosyal bir içgüdüyle houdini meeting group,lightwave meeting group vs. oluşturuyorlar. haftada bir biryerde toplanıyorlar,çay kahve içiyorlar,muhabbet ediyorlar,fikirler geliştiriyorlar vesaire. allahım biz niye yapamıyoruz. yada yapmıyoruz. üzüldüğümüz,sıkıldığımız,şikayet ettiğimiz pek çok konunun çözümünün ilk adımı aslında bu olacak,bunu niye göremiyoruz.

hiçbir faydası olmasa bile, mesleki körlük denen şey ortadan kalkar,bu bile büyük birşeydir.

bence bunu ciddi ciddi düşünmenin artık zamanıdır.

saygılar.

Çevrimdışı love is a bitch.

  • Üye
  • **
  • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
houdini 9 sneakpeak
« Yanıtla #14 : Aralık 10, 2006, 00:28:51 ÖÖ »
baba senin bilgilerine yazacağın şeylere çok ihtiyacımız var lütfen esirgeme.. birde rbd ups ti gümrüktü kdv ydi ne kadara patladı kaç gün bekledin bende sipariş vermeyi düşünüyorum.. veya senin elindekinin kopyasını uygun fiyata vermeyi düşünürsen alırım

Çevrimdışı brassi

  • Üye
  • **
  • İleti: 618
    • Profili Görüntüle
    • vimeo sayfam
houdini 9 sneakpeak
« Yanıtla #15 : Aralık 10, 2006, 00:33:45 ÖÖ »
toplam 100.7$ verdim 1 haftada elimdeydi.emin ol hiçbirşeyi esirgemem.keşke daha fazla bilebilsem. bildiğim herşeyi'de yazıyorum zaten.