Gönderen Konu: H9  (Okunma sayısı 3647 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı brassi

  • Üye
  • **
  • İleti: 618
    • Profili Görüntüle
    • vimeo sayfam
H9
« : Temmuz 11, 2007, 19:01:25 ÖS »
beyler bu maya gibi bir program. sallamıyorum. deneyin ve görün. modelleme bile çok çok rahat. sss shader var nihayet :P.
biraz kız bisikleti gibi ama,eski arayüz korkutuyordu.bu çok sempatik ve alışınca hakikaten ergonomik. bütün eski bilgileri atın çöpe,bu tamamen yeni bir başlangıç. helple beraber 5 video geliyor(odforce'ta torrentleri var şu sıralar direk download pek mümkün değil) onları seyrettikten sonra,evet burada bir potansiyel var.

ben denemedim ama gi'da iki kat hızlı olduğunu çok sağlam bir adam söylüyor.
tık tık tık herşeyi çok kolay oluşturabiliyorsunuz. viewport çok hızlı.

şöyle bir örnek vereyim. rbd object emisyonunda,üzerine metaball kopyalanmış 5000 partikül,artı partikül collision.sahne çok rahat akıyor.

bu adamlar birşeylere uyandılar. çünkü bu çok radikal bir değişiklik. ayrıca çok yoğun eğitim materyali bombardumanı olacağını hissediyorum. 



Çevrimdışı uzak

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 2525
    • Profili Görüntüle
Ynt: H9
« Yanıtla #1 : Temmuz 11, 2007, 19:06:52 ÖS »
arama motorlarına "H9" yazınca sony fotoraf makinaları çıkıyor, bir link vermek mümkün mü? 
  • 3D Generalist

Çevrimdışı brassi

  • Üye
  • **
  • İleti: 618
    • Profili Görüntüle
    • vimeo sayfam
Ynt: H9
« Yanıtla #2 : Temmuz 11, 2007, 19:09:33 ÖS »
doğru pardon. sidefx houdini 9.

Çevrimdışı uzak

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 2525
    • Profili Görüntüle
Ynt: H9
« Yanıtla #3 : Temmuz 11, 2007, 19:19:57 ÖS »
teşekürler... sahsen ben max den mayay geçmiş biri olarak mayadan başka yere geçmeyi asla düşünmesem de, gene de bir bakmak lazım. 8)
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4819
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: H9
« Yanıtla #4 : Temmuz 12, 2007, 19:51:06 ÖS »
Bu sürümde herkesin en dikkatini çeken sanırım arayüz değişimi olmuş. arayüzde daha önceden birkaç defa düzenleme yapmışlardı ama okuduğum yorumlara göre bu seferki oldukça başarılı olmuş. vaktim olsa kesin bakmak isteyeceğim bir yazılım.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı love is a bitch.

  • Üye
  • **
  • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Ynt: H9
« Yanıtla #5 : Ağustos 02, 2007, 23:04:42 ÖS »
bence programla ilgili sorun arayüzle falan ilgili değildi benim bu programla ilgili sorunum kendine özgü programlama dili ile ilgili bunu öğrenebileceğiniz hala herhangi bir mecra yok.. garman herigstad online bazı sınıflar açtı ve baya yüklü ücretlerle bu sınıflara kaydoluyorsunuz fakat adamın öğrettiği son derece primitive modelleme ve texture leme çalışmaları.. bu vizy acky açıldığında baya ümitlenmiştim mail bile attım math tutorialleri unuttunuz diye o da hatırlatma için teşekkürler diye bir mail attı sonra bi baktım math tutorialler ayrı ayrı online class lar halinde açılmış.. 400$ gibi bişeydi galiba kaydoluş..benimde özel efekt matematiği öğrenme hayallerim suya düştü tabi..ben beğenmedim arayüzünü meyve salatası gibi olmuş

Çevrimdışı brassi

  • Üye
  • **
  • İleti: 618
    • Profili Görüntüle
    • vimeo sayfam
Ynt: H9
« Yanıtla #6 : Ağustos 02, 2007, 23:57:31 ÖS »
arayüzün amacı aslında birparçada, yeni tanışan kullanıcıların gözünü korkutmamak. daha kozmetik bir arayüz olunca psikolojik olarak daha rahat ediyor herhalde insan.
bizim birazda temel hatamız,herhalde çok çabuk birşeyler yapmak istiyoruz(ki hakkımız),yada çok gerçek dünya örnekleri bekliyoruz,olmayınca herhalde buda biraz psikolojik olarak bizleri etkiliyor. garman çok iyi temel veriyor,bir nevi bisiklete binmeyi öğretiyor,dengeyi nasıl kazanabilirsiniz onu öğretip,ellerinizi bırakarak bisiklete binmeyi size bırakıyor.

ama kaynak sıkıntısı konusunda haklısınız. gerçi bunun süratle giderileceğini tahmin ediyorum. ben mayada help okumadım yakın zamana kadar. ama houdinide şu an için tek yardımcınız help,buda kötü birşey değil.

houdini'nin bazı şeyleri çok kolay yaptığı bir gerçek,ama muhtemelen optimum kullanmayı bilmediğimizden(en azından ben bilmiyorum)bazı şeyler çok uzun sürebiliyor,mesela partikül renderlarım çok çok uzun sürüyor,ama displacement mapli herhangi bir model,mentalrayle kıyas götürmeyecek kadar hızlı çıkıyor. (3 dakikaya 15 saniye gibi bir orandan bahsediyorum). benim renderman hakkında hiçbir fikrim yok,ama mantra motion blur'una tuhaf tuhaf şeyler yaptırabiliyorsunuz.

bana şu an için teması korumak daha mantıklı geliyor.benim için boş noktası çok. dediğim gibi optimum kullanmayı bilmediğimizden kolay işler belkide çok zorlaşıyor. bunun içinde helpin ötesinde birşeyler lazım elbette.

mesela sinefx ana sayfasında,fur ile alakalı bir makale vardı, onu takip ettiğinizde içinden birde hip dosyası çıkıyor. böyle örnekleri kurcalamak son derece faydalı,çünkü konu houdiniyse tüm history olduğu gibi gözünüzün önünde.

benim önemsiz tavsiyelerim;
a) housiniye kendini teslim etmek,olduğu kadar birşeyler yapmak.
b)yakın teması kaybetmeden,biryandan favori 3d paketinizde ilerlemek
c)houdiniye ayıracağınız enerji ve zamanı,mel öğrenmeye ayırmak(ki bir arayüz yapmadığınız sürece öyle korkutucu satır sayısı olmuyor.ve bana daha kompakt geliyor.)

 

Çevrimdışı love is a bitch.

  • Üye
  • **
  • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Ynt: H9
« Yanıtla #7 : Ağustos 03, 2007, 04:43:10 ÖÖ »
ya çok gerçek dünya örnekleri değilde en azından advanced intermediate falan ayırıp birazda acemiliği atlatmış olanlar için yada profesyoneller için değişik bir bakış açısı geliştirmek açısından farklı farklı sınıflar açılabilirdi ve verdiğiniz 400$ belki içinize sinerdi sonuçta bisiklete binmeyi öğrendiyseniz artık akrobatik hareketler falan yapmak istersiniz eğer konu bilgiye ne kadar değer biçeceğinizse bence garmanın verdiklerini almak yerine gnomonology nin verdiklerini almak daha mantıklı adam hepsi 20$ a hem modelleme hem subsurface scattering hem z brush hmde headus ı öğretiyor ama tabi houdinininde tutoriallerini bu kadar ucuza bulabileceğimiz zamanlar gelecek hele bi garman abi gibilerimiz (hazır program yeni popüler olmaya başlamışken) etinden sütünden iyice bi faydalansın sonra sıra bizede gelecek belki ozamana kadar şu saçmasapan 3dmax gözüdönmüşlüğündende kurtulmuş olur memleket
 benim tavsiyelerim ise houdininin gelişmelerini takip ederken kendini asıl olarak renderman ve yardımcılarına vermek
 ve senin c şıkkına şiddetle katılmaktır brassi..saygılar
 

Çevrimdışı retroAnimator

  • Üye
  • **
  • İleti: 93
    • Profili Görüntüle
Ynt: H9
« Yanıtla #8 : Ağustos 04, 2007, 00:57:29 ÖÖ »
Az önce tanıtım videolarını izledim. Hakkaten çok şık olmuş Houdini. Hakkaten Maya' ya da benzemiş. Üstteki Shelf ve soldaki outliner benzeri sahne editörü Maya ekranını anımsatıyor fakat Maya' dan daha şık duruyor. Nedense Maya hala UI için windows API' lerini kullaniyor.

Karakter animasyonunda Maya ile XSI' ın yanına inşallah Houdini' de gelir.