Gönderen Konu: Animation Master Hakkında  (Okunma sayısı 5708 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı peace

  • Üye
  • **
  • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Animation Master Hakkında
« : Mart 28, 2005, 10:42:15 ÖÖ »
Merhabalar
     Animation Master de yapılan bir animasyonu Lw de render etmek istiyorum. Bunu yapabilirmiyim uyumlu export uzantısını bir türlü bulamadım. Yaptığım animasyonun export işleminde zarar görme olasılığı var mıdır? ( Ve nasıl yapabilirim ( En önemli soru budur !!!!))

   Bu konuda detaylı bilgisi olan arkadaşların yardımlarını bütün aciliyeti ile bekliyorum!!!!
   Şimdiden çok teşekkür ederim!
Herkeze iyi çalışmalar dilerim.



Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6931
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Animation Master Hakkında
« Yanıtla #1 : Mart 28, 2005, 12:02:46 ÖS »
bir çok 3d convertor programı ile ilgilenmek zorunda kalmıştım bir oyun projesi için ama hiçbirinin animation master nesnesi açtığını (bırak animasyonu) bile görmedim

geçtğimiz sene amatör olarak takılmıştım animaton master, animasyon export yeteneğide yok bildiğim kadarı ile, biraz kapalı kutu ve kendine has tarzı var yani

diyeceğim odurki, var ise animation master için vrml export plugini bulman ve bunla export alman sonra lw (vrml animasyon import opsiyonu varmı bilmiyorum) 'ye import edip renderlaman, ama malzeme ve yüzey özelliklerinde dağılmalar olabilir

yada fbx çıktı desteği varsa animation master 'ın bu özelliğinide kullanabilirsin ama çoook düşük bi olasılık

lakin am 'nin render motoru hiç küçümsenecek gibi değildir, am render motorunu kullanmama sebebin nedir?
  • 3D Generalist

Çevrimdışı peace

  • Üye
  • **
  • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
çok sağol
« Yanıtla #2 : Mart 28, 2005, 12:11:36 ÖS »
Lw nin render özelliklerine kendime yetecek kadar hakinim. Bunun yanında Lw nin model özelliklerine de alışık olmam ve kontrol kolaylığını ve mantığını anladığım için bir kenara atmak istemiyorum.

AMA İlla Lw değil de 3D max a da atsa bir sonuca gelebilirim sanıyorum.

( Öncelik İle LW )

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4819
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Animation Master Hakkında
« Yanıtla #3 : Mart 28, 2005, 16:11:25 ÖS »
Animation master'ın spline yapısı kendine has özel bir yapı. Bildiğim kadarıyla bir dönüşüm yok. Çok önceleri AnimMaster'ın LightWave'e aktarılmasıyla ilgili bayag bir yazışma olmuştu. Ama hatırladığım kadarıyla sonuç çıkmamıştı :(
  • 3D Generalist

Çevrimdışı peace

  • Üye
  • **
  • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Animation Master Hakkında
« Yanıtla #4 : Mart 28, 2005, 16:14:31 ÖS »
max import var ama o da kendi içindeki plug in yardımı ile bu yüzden lw için de bir ümit olabileceği fikri doğdu kafamda.


bu arada modeli değil animasyonu lw ye aktarmak istiyorum böyle bir sorunun çözümü olabilir mi

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4819
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Animation Master Hakkında
« Yanıtla #5 : Mart 29, 2005, 15:57:12 ÖS »
MDD import/export gibi birşey yazması durumunda çözüm olabilir. Bunuda şimdiye kadar yapan bildiğim tek kişi Mark Wilson. O da XSI, Maya, Messiah ve LW arasında canlandırma verilerini taşımaya yönelik çalışmalarda bulundu.

http://www.ef9.com/ef9/PO.htm
  • 3D Generalist

Çevrimdışı peace

  • Üye
  • **
  • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Animation Master Hakkında
« Yanıtla #6 : Mart 29, 2005, 17:57:05 ÖS »
exportları ( Normal ) - *.MDL
               ( Plugin ile ) *.ply
                                 *.mot
                                 *.kfm
                                 *.3ds
                                 *.bvh
                                 *.av2

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6931
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Animation Master Hakkında
« Yanıtla #7 : Mart 29, 2005, 23:59:44 ÖS »
spline yapısı, lowlevel mesh olarak geliyor... export ettikten (am 'den max 'e denemiştim) sonrada smooth / meshsmooth yada subpatch ile çözümlenebiliyor bir seviyeye kadar

ama animasyon 'u birebir export almaya (am 'den herhangi bir programa) imkansız gözü ile bakıyorum... ancak her kare mesh tektek kaydedilip sonra import edilecek ama buda ölümlerden ölüm beğen bi yöntem...

pointoven bu işlemi otomatize eden bir araç sanırım, ben kullanmaya çalışmıştım, directx çıktı için lakin patlamıştı
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4819
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Animation Master Hakkında
« Yanıtla #8 : Mart 30, 2005, 13:58:29 ÖS »
Animation Master biovision (.bvh) dosya çıktısı veriyorsa bunu direkt olarak LightWave'de kullanabilirsin. Layout bu dosya tipini destekleyip yüklediği gibi, bvh'nin sahip olduğu kemik sisteminide Modeler'da Setup>MoCap Skelegons aracıyla alabilirsiniz.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı peace

  • Üye
  • **
  • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Animation Master Hakkında
« Yanıtla #9 : Mart 30, 2005, 19:20:14 ÖS »
layout ta nasıl kullana bilirim (LW 8)

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4819
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Animation Master Hakkında
« Yanıtla #10 : Mart 31, 2005, 11:26:17 ÖÖ »
.bvh dosyasının LightWave'de kullanımıyla ilgili temel bilgi ve bağlantıları LightWave3D kısmına yolladım. Böylece ilgilenen herkes kolaylıkla erişebileceğini düşünüyorum..

LightWave3D'de Mocap (.bvh) kullanımı
  • 3D Generalist

Çevrimdışı peace

  • Üye
  • **
  • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Animation Master Hakkında
« Yanıtla #11 : Mart 31, 2005, 11:31:18 ÖÖ »
Her şey için çok teşekkür ederim denemeye başlıyorum.

 Kolay gelsin. Forumlarda biraz daha katılımcılık olduğu zaman daha verimli hale gelecektir sanırım ( genel olarak ) çok sağ olun.

Çevrimdışı peace

  • Üye
  • **
  • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Animation Master Hakkında
« Yanıtla #12 : Nisan 05, 2005, 00:27:32 ÖÖ »
sadece iskeleti layout ta attım yapğılan animasyon sadece merkes noktasında hareket etti ve ayaklar zemine oturmadı nedendir neden bulamadım bir neden

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6931
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Animation Master Hakkında
« Yanıtla #13 : Nisan 05, 2005, 16:10:20 ÖS »
ben demiştim öyle zor olacak diye :)

sanırım am ile lw 'nin eksen farklılığı ve/veya scene scaling farklılıklarından kaynaklanıyor olabilir... yada bone 'ların pivot 'unu yanlış algılamış olabilir
  • 3D Generalist

Çevrimdışı peace

  • Üye
  • **
  • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
Animation Master Hakkında
« Yanıtla #14 : Nisan 05, 2005, 19:12:56 ÖS »
benim anlamadığım bu kadar kullanışlı bir programın neden kapalı bir kutu olduğudur ve nitekim bence bunun kolay bir aktarım yöntemi vardır eğer bu kadar hoş bir kullanımı varsa neden olamasın.

  Nitekim bone kullanımı ve I.K. kontrolu Lw ve Max gibi programlardan rahat ise bir aktarım yolu olmalıydı bence ama neyse yine holuvuta çıkamadık

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4819
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Animation Master Hakkında
« Yanıtla #15 : Nisan 05, 2005, 20:15:02 ÖS »
Mocap dosyasını layout'a aldığınızda tüm kemikler bir Null'a bağlı olması gerekiyor. Null'u hareket ettirerek canlandırmayı uygun konuma taşıyabilirsiniz. Yinede bayağ uğraşmanız gerekecek...
  • 3D Generalist