Gönderen Konu: !!!Morph!!!  (Okunma sayısı 5722 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

sirneo

  • Ziyaretçi
!!!Morph!!!
« : Nisan 16, 2005, 13:47:37 ÖS »
Merhaba,
Forumda bulunan arkadaşlar için bir tutorial hazırladım. Aslında çok komplike bir tutorial olmasada muhakkak birileri faydalanacaktır. Konumuz iki nesneyi nasıl morph yaparız. Aslında bu yaptığım olayı flex plugin ile çok rahatlıkla yapılabilir. Yalnız ben combustion da menulerin öğrenilmesi bakımından zorunu seçtim.
Öncelikle oluşturacağımız alan 2d olacağından new dan 2d seçmemiz gerekiyor. Hareketli olarak gösterim yapılacaksa fps isteğe göre 24 fps 120 saniye seçilebilir.
2 nesnemizi import edelim sahnemize, ayrıca view dan pencerelerimizi 2 ye ayıralım iki farklı nesneyi görebilmek için.Bunu 1. resmimizde görebiliriz. Burda transform panelinden shear ayarını kullanarak iki nesneyi birbirine eşleriz. Daha sonra surface kısmından opocity ayarını %70 e getirerek nesneler arası geçişi belirgin hale getirelim.Nasıl yavaş yavaş oluşmaya başladı projemiz. Bundan sonraki kısım için flex morph plugini kullanabilirsiniz bunun bir artı özelliği iki nesne nin birbirinden farklı olan noktalarını eşlemenize imkan vermektedir. Tabii ki bizim ki de kullanışlı olacaktır ama aynı nesnenin farklı mutasyonlarını göstermek için kullanmak daha yerinde olacaktır.Artı bir özellik olarak flex plugin eşleme bittiğin bunu otomatik olarak render edip geçişlerini kendi ayarlamaktadır. Bu plugin hakkında yardım almak isteyenler bana ulaşabilir mail adresimden. Son olarak tutorial'ımızın opocity işleminden sonra, setting kısmından shading ve reflection kısmını seçili hale getirip animate tuşuyla video muzu oluşturuyoruz. Kayıt çubuğumuzu ileri geri hareket ettirerek video muza son halini veriyoruz. Daha sona isteğe bağlı olarak render edip çıktı alabiliriz.
Herkese sevgi ve saygılar,
Yavuz(sirneo)Selim



Çevrimdışı Arif Osmanoğlu

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 2406
    • Profili Görüntüle
!!!Morph!!!
« Yanıtla #1 : Nisan 16, 2005, 14:13:33 ÖS »
Çok güzel bilgiler teşekkür ederim kendi adıma, flex plug-ini güzel ama pek kullanışlı gelmedi bana bunu için en iyisi Elastic Reality hehalde ama bu tutorial de çok iyi aynı zamanda pratik bir şekilde yeni yeni kullanmaya başlayan arkadaşlar için çok faydalı olacaktır, mükünse bu tarz işleri camtasia ile yaparsak

hem sizin için hemde bizim için çok çok daha iyi olur hem bu kadar yazmak için yorulmazsınız hemde görsel olarak bizler daha rahat öğrenebilriz.

Bu tarz uygulamalar ile ilgili katkılarınla bizleri sevindirmeye devam edersin umarım ellerine sağlık  :wip:  :wip:  :wip:  :D
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
!!!Morph!!!
« Yanıtla #2 : Nisan 16, 2005, 14:45:07 ÖS »
Uygulama tam bir morph uygulamasından çok mix geçişi anlatıyor gibime geldi. Combustion'ı bilmiyorum ama dahili morph/warp özelliği yoksa sizinde ifade ettiğiniz gibi Re:Flex eklentisinin anlatılması daha iyi sonuç verebilir. Bu konuda bir uygulama yaparsanız, sinefx.com'da yayınlamaktan mutluluk duyarız.

İlgilenenler için Re:flex eklentisi ve bir morph örneği aşağıda yer almaktadır..
http://www.revisionfx.com/rflx.htm

Re:Flex ile 2D Morph
  • 3D Generalist

sirneo

  • Ziyaretçi
!!!Morph!!!
« Yanıtla #3 : Nisan 16, 2005, 14:48:58 ÖS »
İlgin için saol dostum.Flex pluginin evet kullanım olarak karışık bir plugin ama Elastic Reality tercih etmememin nedeni, warp oluştururken en az iki joined shape oluşturmam gerekiyor yani iki nesne içerisinde birbirine eşlemenin dışında nesnelerin farklı olan uzantılarını eşlerken seçim şeklinin manule olmaması ayrıca ilk shape min her zaman yerini, boyutunu, pozisyonunu ve orientation'nını devamlı ayarlamam gerekiyor. Şunu da belirtmeliyimbu plugin hakkındaki bilgilerim eski yeni versiyonları hakkında birşey bilmiyorum, combustion 1 den beri kullanmıyorum. Eğer hatam var ise affedin. Evet gerçekten dediğin gibi bu tarz uygulamaların artması gerek ama katıldığım ve bulunduğum bir çok forumda aynı şeyleri dile getirdim ama hiçbir yanıt alamadım. Nedense daha çok gözönünde olan şeylere ilgimiz var herhalde (Max gibi). Aslında camtasia kullanıyorum ama videoların biraz fazla kaplıyor herhalde codeclerden bide kendi sitemde de kullanıyordum vazgeçtim çünkü tecsmith codec'inden çok sorun geliyor. Emekler paylaştıkça değer kazanır!!!

sirneo

  • Ziyaretçi
!!!Morph!!!
« Yanıtla #4 : Nisan 16, 2005, 14:59:25 ÖS »
Dostum msj'ını yeni gördüm kusura bakma!
Evet dediğin gibi kısmen morph dan biraz farklı oldu. Bunun nedenleri,

1.Herhangi bir plugin kullanmadım.
2.Projenin son şeklini koymadım çünkü son çıktıyı video olarak aldım.
Tabii ki böyle bir katkıda bulunmak hoşuma gider. Yalnız Morph konusundan önce Alpha kanal'ı hakkında bir içerik yapmak isterim.

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
!!!Morph!!!
« Yanıtla #5 : Nisan 17, 2005, 03:32:22 ÖÖ »
offtopic olabilir ama camtasia hakkında her türlü teknik desteğe açık olduğumu tekrar yazayım

bitmap ağırlıkta çekimler için codec ve tip tavsiyem, sorenson ve qtime 'dır

sorenson3 ve mov yaptığınızda boyut ciddi düşüyor

fps tavsiyem 5 'tir... web içinse tabi
çözünürlük tavsiyem (videonun final boyutu yani)... 800x600

cdromdata dergi sinin egitimlerini,

1152x864 - 10 fps capture ediyorum

sonra sorenson3 ile mov 'a çeviriyorum... 800x600 'e resize ediyorum, fps 'ye dokunmuyorum... ama web upload\download işin içine girecek ise fps 'nin 5 olması tavsiyemdir, çünkü videonun boyutu yarıyarıya düşecektir

+ + +

flex plug 'ini gerçekten karmaşık bi yapıya sahip, özellikle elastic reality 'den atlayanlar için... şahsen baya kasmıştım çok küçük bi parçayı işlemek için
  • 3D Generalist

sirneo

  • Ziyaretçi
!!!Morph!!!
« Yanıtla #6 : Nisan 17, 2005, 11:59:55 ÖÖ »
Codec tavsiyen için saol dostum. Ayrıca Flex karışık ama her zaman söylediğim birşey vardır daha çok fonksiyonellik taşıması onun bendeki kullanılabilirliğini arttırmaktadır. Çünkü benim ondaki fonksiyonerliliğini ben öğrenmek isterim. Mesela Arabalarda da aynı şey var. Biri kullanır, biri arabayı oluşturur. İkisi birbirinden çok farklı şeyler. önemli olan point, Olaylara manuel yaklaşabilmektir.