Animasyon olarak aldığınızda kullandığınız yazılıma ve üretim sürecinize göre format değişebilir. Eğer çok duyarlı sağlam bir iş çıkarılıyorsa float çıktı veren (HDR), bir format (.EXR vs) tercih edilebilir. Çoğu zaman daha az duyarlı bir formatta işinizi fazlasıyla görecektir.
Render layerların birleştirilmesi aslında shading dillerinde tanımlanan rengi (resmi)oluşturan formulun sadeleşmiş halidir. Renk en basit olarak, Ambient, diffuse ve specular bileşenlerinin toplamından oluşur. Bizimde Photoshop ya da diğer kompozisyon yazılımlarında yaptığımız, bu formulü uygulamaktan başka birşey değildir.
Örnek Shader kodu:
Ci = Os * (Cs * color texture(texturename) *
(Ka * ambient() + Kd * diffuse(Nf)) +
specularcolor * Ks * specular(Nf, -I, roughness));
Bu konuda güzel bir örneği ve layerların birleşimi konusundaki açıklamaları aşağıdaki sayfada bulabilirsiniz..
http://www.robballen.com/tutorials/composite/Jeremy Birn'ün
Digital Lighting & Rendering adlı kitabında da bu konuya bir bölüm ayrılmış. Kitap ışık konusunda çok başarılı olmasına rağmen, bu bölümü beni çok tatmin etmemişti. Web sayfasında yer alan kısa örnek ve sunulan Photoshop dosyası sadece bu konuyla ilgilenenler için yeterli olacaktır.
http://www.3drender.com/light/compositing/çalışmalarınızda başarılar dilerim..