Gönderen Konu: Sayısal Kompozisyon - Multi-Pass nedir?  (Okunma sayısı 6720 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4819
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Sayısal Kompozisyon - Multi-Pass nedir?
« : Nisan 17, 2005, 01:24:16 ÖÖ »
Sayısal Kompozisyon tekniklerinden bir tanesi de, Multi-pass olarak adlandırılan ve 3D yazılımlarda render sonucunun, farklı render bileşenleri (diffuse,specular,reflection vb.) olarak alınarak, kompozisyon yazılımında birleştirilmesi işlemdir. Bu yöntemin birçok faydası vardır. Ekte yer alan video uygulama multipass yöntemini basitçe anlatmaktadır..

Multi-Pass nedir?

Not: Bu video uygulama 2 yıl önce, LightWave-TR mesaj grubunda, yayınlanmıştır..


  • 3D Generalist

Çevrimdışı Arif Osmanoğlu

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 2413
    • Profili Görüntüle
Sayısal Kompozisyon - Multi-Pass nedir?
« Yanıtla #1 : Nisan 20, 2005, 16:50:06 ÖS »
Valla abi videonun tadı damağında kalıyor insanın :) keşke şöyle bir saat falan olsa diyor insan :)

Buradaki format nedir RPF veya RLA gibi bir formatmı mesela ben LW'de ve Max'de bu konuyu çok rahat yaparken Maya'a acayip sıkıntı çektim burdaki olayda hepsi ayrı ayrı kanallarda .psd veya .rpf olarak alabiliyoruz renderi ama mesela maya'da her kanaları ayrı ayarı tuhaf bir formatta gönderiyor.

Varsa böyle bu konu hakkında video veya tutorialler onarlı da incelemek isterim :).

Teşekkür ederim. Keşke iki yıl önce izleseydim  :agla:
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4819
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Sayısal Kompozisyon - Multi-Pass nedir?
« Yanıtla #2 : Nisan 20, 2005, 17:33:41 ÖS »
Videodaki format RLA ya da RPF değildi (olmasınında çok önemi yok). Her bir render bileşeni ayrı olarak kayıt edilmişti. Maya'da hiç denemedim, ama LightWave3D'de bu işlem oldukça basit.

Multipass konusunda Maya'ya en iyi çözümlerden bir tanesi Andrew Chapman'den gelmektedir. Hala Framestore CFC'de Senior TD olan Chapman'in hazırladığı Renderpasses adlı eklenti, Maya'dan rahat render pass almak için en iyi alternatiflerden biridir. Siteyi biraz gezdiğinizde uygulama örnekleride bulabilirsiniz..

http://www.technolumiere.com/software/renderpasses.html
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Arif Osmanoğlu

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 2413
    • Profili Görüntüle
Sayısal Kompozisyon - Multi-Pass nedir?
« Yanıtla #3 : Nisan 20, 2005, 21:31:28 ÖS »
Peki animasyon olarak aldığımızda bu çıktıları formatını ne  olarak almamız gerekiyor sizin videonuzda ayrıca bileşenler için screen, normal gibi seçenekler var, bunlar ust ustuste binmiş layerlar mı? Node bağlantılı görüntülendiği için biraz karıştırdım.

Verdiğiniz link için ayrıca teşekkür ederim.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4819
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Sayısal Kompozisyon - Multi-Pass nedir?
« Yanıtla #4 : Nisan 21, 2005, 13:14:35 ÖS »
Animasyon olarak aldığınızda kullandığınız yazılıma ve üretim sürecinize göre format değişebilir. Eğer çok duyarlı sağlam bir iş çıkarılıyorsa float çıktı veren (HDR), bir format (.EXR vs) tercih edilebilir. Çoğu zaman daha az duyarlı bir formatta işinizi fazlasıyla görecektir.

Render layerların birleştirilmesi aslında shading dillerinde tanımlanan rengi (resmi)oluşturan formulun sadeleşmiş halidir. Renk en basit olarak, Ambient, diffuse ve specular bileşenlerinin toplamından oluşur. Bizimde Photoshop ya da diğer kompozisyon yazılımlarında yaptığımız, bu formulü uygulamaktan başka birşey değildir.

Örnek Shader kodu:
    Ci = Os * (Cs * color texture(texturename) *
       (Ka * ambient() + Kd * diffuse(Nf)) +
       specularcolor * Ks * specular(Nf, -I, roughness));


Bu konuda güzel bir örneği ve layerların birleşimi konusundaki açıklamaları aşağıdaki sayfada bulabilirsiniz..

http://www.robballen.com/tutorials/composite/

Jeremy Birn'ün Digital Lighting & Rendering adlı kitabında da bu konuya bir bölüm ayrılmış. Kitap ışık konusunda çok başarılı olmasına rağmen, bu bölümü beni çok tatmin etmemişti. Web sayfasında yer alan kısa örnek ve sunulan Photoshop dosyası sadece bu konuyla ilgilenenler için yeterli olacaktır.

http://www.3drender.com/light/compositing/

çalışmalarınızda başarılar dilerim..
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Arif Osmanoğlu

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 2413
    • Profili Görüntüle
Sayısal Kompozisyon - Multi-Pass nedir?
« Yanıtla #5 : Mayıs 28, 2005, 00:42:07 ÖÖ »
Bugun tekrar inceledim gerçekten çok güzel bir sayfa, ışıklandırma konusunda da oldukça yardımcı oluyor, fakat bahsettiğiniz photoshop dosyasını göremedim.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4819
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
  • 3D Generalist