Gönderen Konu: Houdini FLIP fluid sistemiyle, akarsu  (Okunma sayısı 7109 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4819
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Houdini FLIP fluid sistemiyle, akarsu
« : Nisan 06, 2012, 19:48:15 ÖS »


How to Create a FLIP Fluid Waterfall in Houdini 12



Çevrimdışı mustafaaslan

  • Üye
  • **
  • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
Ynt: Houdini FLIP fluid sistemiyle, akarsu
« Yanıtla #1 : Nisan 07, 2012, 14:58:10 ÖS »
odforce ya da sidefx forumlarında hizla ilgili sorulara genelde basit sahnelerde kıyas yapmak yanlış, sahne boyutu ve obje sayısı vs. arttıkça mantranın gücünü görürsünüz şeklinde cevap veriyorlar.

Normal micropolygon render oldukça hızlı ve anti aliasing de çok iyi. zaten renderman ile çok benzeşiyorlar. Pbr renderı çok övüyorlar, birkaç animasyon filmini tamamen pbr render ile yapmışlar ve çok memnun kaldıklarını söylüyorlar, fakat tr deki işlerin süresi ve istenen işlerin genelde pekte büyük olmadığı düşünülürse, kıyas ne derecede geçerli olur bilemiyorum. Ben şahsen onların kıyas olarak kabul edeceği büyüklükte bir sahne çalşmadım, o yüzden hızla ilgili kıyas yapsam yanlış olabilir, ama vray meteryalleri benzeri meteryal arşivi yapmak için bir iki render aldığımda vray meteryallerinde verilen süreden az çıkmıştı ki meteryal içinde blurred reflection vs oldukça yüksekti, ama bu da hiç doğru kıyaslama olmaz dediğim gibi.

Fakat asıl güçlerinden biri shaderları doğrudan node tabanlı olarak kendin progralayabilirsin ve ayrıca sahnedeki birçok dataya erişme şansıda tanıyor, geometrilerdeki vertex, point, polygon, detail vb bir çok attribute'a göre shaderın farklı farklı tepkileri vermesini sağlayabiliyorsun. Bu da aslında sahne üzerindeki kontrol açısından çok artı bir değer. Delayload(render sırasında o obje yerine daha önce diske yazdığın başka bir obje çağırma) vb. birçok güzel özellikte var.

Özet olarak hız vs için artısı da var eksisi de.

Çevrimdışı mustafaaslan

  • Üye
  • **
  • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
Ynt: Houdini FLIP fluid sistemiyle, akarsu
« Yanıtla #2 : Nisan 07, 2012, 18:04:47 ÖS »
Hımm,

realflow biliyorsanız houdini ile riske etmeyin derim, çünkü houdini öğrenme süreci diğer yazılımlara göre daha uzun, diğer yazılımlar gibi oturup hemen deneme yapmak ve render etmek pek mümkün değil çünkü çok imkan sunuyor ama bilmeden kullanılmıyor, bilince dediğin şey yapılır ve oldukça başarılıda sonuç çıkar ama dediğim gibi zamanla ilgili problem varsa ciddi bir risk olur ve pek tavsiye etmem.

Ama realflow isteneni vermezse veya daha çok kontrol gerekiyorsa atıyorum ozaman daha mantıklı. Biraz eldeki zamana ve şartlara bağlı yani.

Çevrimdışı mustafaaslan

  • Üye
  • **
  • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
Ynt: Houdini FLIP fluid sistemiyle, akarsu
« Yanıtla #3 : Nisan 07, 2012, 18:21:37 ÖS »
Zaman varsa eğer çözersin tabiki ve pişman olacağını da sanmıyorum. Bir çok yerde realflow çıktısını houdiniye alıp yüzey oluşturma yaptıklarını da söylüyorlar, haliyle ona göre avantajları vardır. Kontrol istiyorsan program Houdinidir onu söyleyebilirim. Biraz sahneye istenen plana vs bağlı.

Naiadı düşündünmü hiç peki?. Yani hız olarak çok övülüyor, programı çözmek için gereken zaman da houdiniye göre daha azdır belki de işini daha iyi görecektir.

Çevrimdışı Arif Osmanoğlu

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Ynt: Houdini FLIP fluid sistemiyle, akarsu
« Yanıtla #4 : Nisan 07, 2012, 18:35:58 ÖS »
Zamanım var.. Kafa patlatır çözerim de... Tek sıkıntım saçma sapan sonuçlar vermemesi ve istediğim sıçratmaları oluşturabilmem. RF da bu çok zor. Ek meshler kullanmak zorunda kalıyorum ve %100 istediğim sonuçlar alamıyorum. Houdini'nin tanıtım videosunu izledim. hakimiyet biraz daha fazla gibi görünüyor. ve partikul ayarları daha etkin gibi..

Sormak istediğim şu; Bu programda hakimiyetim olacak mı? mesh inceltme ve yoğunlaşma yaparken diğerleri gibi beni kasacak mı?

Valla hocam houdiniye kasacağına RF script ve ileri derece uygulama örneklerine çalışsan kassan bence daha kısa sürede çözüm alırsın, bildiğim kadarıyla RF ile yapılamayacak sıvı simulasyonu yok gibi bir şey.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı mustafaaslan

  • Üye
  • **
  • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
Ynt: Houdini FLIP fluid sistemiyle, akarsu
« Yanıtla #5 : Nisan 07, 2012, 18:39:20 ÖS »
Anladım, yani kontrol için çok imkanı var ve böyle şeylerde tercih edilmesinin nedenide bu, kendi solverlarını kurmaya kadar tonla şeyi yapmaya imkan tanıyor o yüzden artısı büyük. Ama o kontrolü yapabilecek hale gelene kadar çok yorucu olabilir.

Çevrimdışı Arif Osmanoğlu

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Ynt: Houdini FLIP fluid sistemiyle, akarsu
« Yanıtla #6 : Nisan 07, 2012, 19:26:28 ÖS »
Diyorsun... Peki.
Biz ne zamna daha kestirme ve kolay yollar arasak hep eninde sonunda RF'a döndük kaybettiğimiz vakitte yanımıza kar kaldı.

Aynı şey Vue içinde geçerli :)
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4819
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: Houdini FLIP fluid sistemiyle, akarsu
« Yanıtla #7 : Nisan 08, 2012, 19:55:55 ÖS »
Buradaki temel sorun şu kanımca : Bazı yazılımlar simülasyon amacıyla kullanılabilir. Bunlardan sanatsal sonuç alınması zordur. bazı yazılımlar ise sanatsal sonuç üretir, ama gerçek sonuç elde etmek esas hedef değildir. RealFlow olsun, Naiad olsun, hatta houdini olsun teknik ve doğru sonucu verirler. Sanatçı dostu olması ya da kolay sonuca ulaşmak pek mümkün değildir. Milyonlarca parçacığın etkileşime girdiği durumda bu çok zordur. Doğru sonucu almak birçok etmene bağlıdır ve özelliklede RealFlow gibi yazılımlarda sahne büyüklüğü gibi unsurlar sonucu doğrudan etkiler ve verilen verilerle doğruyu ürettiği halde, görsel olarak, istenileni vermez. Bu nedenle parçacık sistemleriyle sahte ama görsel sonuç aramak daha makul olabilir. RealFlow, Naiad birbirine göre hızlı sonuçlar üretselerde, milyonlarca parçacığı etkişime sokmak bünyede istenmeyen etkilere sebep olabilir :)

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4819
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: Houdini FLIP fluid sistemiyle, akarsu
« Yanıtla #8 : Nisan 08, 2012, 20:24:25 ÖS »
önerim, parçacık sistemleriyle fake olarak istenilen sonucu üretmeye çalışmak ya da realflow, naiad'dan zevk almak :P

Çevrimdışı brassi

  • Üye
  • **
  • İleti: 618
    • Profili Görüntüle
    • vimeo sayfam
Ynt: Houdini FLIP fluid sistemiyle, akarsu
« Yanıtla #9 : Nisan 08, 2012, 23:04:00 ÖS »
önerim, parçacık sistemleriyle fake olarak istenilen sonucu üretmeye çalışmak ya da realflow, naiad'dan zevk almak :P

çok tehlikeli günlerdeyiz. Fake metodlar benim'de her zaman önceliğim olmuştur.(ki bilgi gerektirir) ancak; artık BAR öğle bir yerdeki, ve salyalarımızı akıtan programların minimum sistem ihtiyaçları okadar makulki fake metodlara yer yok gibi birşey. artık insanların seyir algılarıda değişti.  Fake artık risk bence. her şey herzaman hız değil. 

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6931
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: Houdini FLIP fluid sistemiyle, akarsu
« Yanıtla #10 : Nisan 09, 2012, 10:17:04 ÖÖ »
insanın gözünü (algısını) kandırmak kolay iş ama işi bilmek şart tabi...
  • 3D Generalist

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6931
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: Houdini FLIP fluid sistemiyle, akarsu
« Yanıtla #11 : Nisan 09, 2012, 10:58:37 ÖÖ »
O da artık eskisi kadar kolay değil. Geniş ekrn tv ler, Full HD'ler, digital sinema perdeleri, 3d'ler... Bİr dolu detay geldi artık. Bu yüzden vfx sektöründe olanlar dumadan ilerlemek zorunda..

:) artan çözünürlük ile şeytanın gizlendiği detaylarda arttı
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Gokhan Sonmez (LW3D)

  • Boş İşler Bakanı
  • Uzman
  • *****
  • İleti: 4819
    • Profili Görüntüle
    • http://www.gokhansonmez.com
Ynt: Houdini FLIP fluid sistemiyle, akarsu
« Yanıtla #12 : Nisan 09, 2012, 14:07:01 ÖS »
çok tehlikeli günlerdeyiz. Fake metodlar benim'de her zaman önceliğim olmuştur.(ki bilgi gerektirir) ancak; artık BAR öğle bir yerdeki, ve salyalarımızı akıtan programların minimum sistem ihtiyaçları okadar makulki fake metodlara yer yok gibi birşey. artık insanların seyir algılarıda değişti.  Fake artık risk bence. her şey herzaman hız değil. 

Haklısın Brassi...Ama özellikle ülkemizde TV sektörüne çalışan bir ekibin, başka çaresi yok gibi... Simulasyon yöntemlerinin hiçbiri istenilen hızda değil. Nvidia'nın bir iki demosunda çok basit ve belli bir akışkan işlemini hızlı yapan örnekler var...Ama bunun genele yayılması ve her sahnede kullanılması zor... Bir insan ne kadar deneyimli olursa olsun, simulasyonların görsel anlamda istediğimizi vermesi için birçok deneme yapmak zorundayız. Zaman kısıtlı olunca, buna insanın şansı oldukça az...Benim kastım buydu...Yoksa çok haklısın...

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6931
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: Houdini FLIP fluid sistemiyle, akarsu
« Yanıtla #13 : Nisan 09, 2012, 14:47:32 ÖS »
"Phoenix" hangi phoenix?
  • 3D Generalist

Çevrimdışı brassi

  • Üye
  • **
  • İleti: 618
    • Profili Görüntüle
    • vimeo sayfam
Ynt: Houdini FLIP fluid sistemiyle, akarsu
« Yanıtla #14 : Nisan 10, 2012, 04:49:39 ÖÖ »
Gökhan abi rica ederim; Reel dünyada sen haklısın.
Benimki biraz ideal dünya tanımına yakın durmuş.