Gönderen Konu: Blender, Stüdyolar tarafından Neden Tercih Edilmiyor ?  (Okunma sayısı 5259 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı a_iverson

  • Üye
  • **
  • İleti: 101
    • Profili Görüntüle
Blender, Stüdyolar tarafından Neden Tercih Edilmiyor ?
« : Mart 03, 2013, 01:03:54 ÖÖ »
Softimage bölümünde bununla ilgili başlık vardı. Ondan esinlenerek Blender için bu konuyu tartışmaya açmak istedim. Yine Softimage iyi kötü kullanılıyor stüdyolar tarafından. Peki Blender neden tercih edilmiyor? Bedava olmasına rağmen stüdyolar binlerce dolarlık programlara para dökmeye devam ediyor. Çok kaliteli çalışmalar da yapılabiliyorken hem de.
Acaba büyük stüdyolar kendilerine '' bedava program kullanıyorlar '' dedirtmemek için mi ? Ya da nerdeyse 2 ayda 1 yeni versiyonu çıktığı için programın tam oturmamış olması mıdır ? Sizce sebebi ne olabilir, tartışalım.



Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6931
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: Blender, Stüdyolar tarafından Neden Tercih Edilmiyor ?
« Yanıtla #1 : Mart 03, 2013, 02:52:46 ÖÖ »
kaç senedir bu işler ile ilgileniyorsun? + yaşın kaç?
  • 3D Generalist

Çevrimdışı a_iverson

  • Üye
  • **
  • İleti: 101
    • Profili Görüntüle
Ynt: Blender, Stüdyolar tarafından Neden Tercih Edilmiyor ?
« Yanıtla #2 : Mart 03, 2013, 03:10:28 ÖÖ »
Bu soruyu sormandaki sebep nedir ? Açıklarsan ona göre cevap veririm ya da vermem.

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6931
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: Blender, Stüdyolar tarafından Neden Tercih Edilmiyor ?
« Yanıtla #3 : Mart 03, 2013, 03:46:38 ÖÖ »
blender'ın stüdyolar tarafından neden tercih edilmediğini sormak softimage'in neden tercih edilmediğini sormak kadar anlamsız geliyor, o sebeple soruyorum...

yazılımların gelişimini / geçmişini + stüdyoların işakışlarını bilmediğin için sorduğunu düşünüyorum...

illa belirtmek gerekirse amacım büyüklük, bilgiçlik taslamak değil... eğer forum kullanıcı bilgilerini tam girseydin uluorta sormama gerek kalmayacaktı
  • 3D Generalist

Çevrimdışı a_iverson

  • Üye
  • **
  • İleti: 101
    • Profili Görüntüle
Ynt: Blender, Stüdyolar tarafından Neden Tercih Edilmiyor ?
« Yanıtla #4 : Mart 03, 2013, 04:01:31 ÖÖ »
Bir insan neden soru sorar: Bilmediği için, kararsız kaldığı için, çıkmaza girdiği için vs..
Biliyor olsam zaten konuyu açmam :)
Neyse; ben hariç herkes biliyor demek ki. İsterseniz silebilirsiniz.

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6931
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: Blender, Stüdyolar tarafından Neden Tercih Edilmiyor ?
« Yanıtla #5 : Mart 03, 2013, 12:20:22 ÖS »
bilmek değil sormamak ayıp derler

sorduğun için ayıplamış gibi oldum ama özelden yazdığın tevellüt ve 3d ile ilgilenmeye başlama tarihini göz önüne alarak yazdıkların normal gelmeye başladı

tavsiyem wikipedia'dan yazılımların tarihçesine bir göz atman olacaktır
  • 3D Generalist

Çevrimdışı yunusbbayram

  • Üye
  • **
  • İleti: 153
    • Profili Görüntüle
    • yunusbuyukbayram
Ynt: Blender, Stüdyolar tarafından Neden Tercih Edilmiyor ?
« Yanıtla #6 : Mart 03, 2013, 17:54:46 ÖS »
http://www.uzmantv.com/mayanin-diger-3d-programlarindan-ne-gibi-ustunlukleri-var
Emre Şan videonun sonunda neden studioların blendere yada başka bir proğrama geçemediğini iyi anlatmış.

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6931
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: Blender, Stüdyolar tarafından Neden Tercih Edilmiyor ?
« Yanıtla #7 : Mart 04, 2013, 10:44:06 ÖÖ »
tarihçelere göz atmak demişken, yazılımları bugünkü isimleri ile aramakta fayda vermeyebilir

maya = alias wavefront power animator
xsi = softimage (bunun ismi çok değişmemiş :))

wikide şöyle bi aratınca eski bilgilere ulaşmanın ne kadar zor olduğunu farkettim...
« Son Düzenleme: Mart 04, 2013, 11:09:45 ÖÖ Gönderen: herbap »
  • 3D Generalist