Gönderen Konu: Blender Cycles Render İle Hızlı Render Almanın 4 Yolu - Çok Önemli !  (Okunma sayısı 3835 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Mert.Uğur

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Blender Guru`dan Andrew Price hocamızın hızlı render için püf noktalarını aktarıyorum.

1. YOL GPU Render Seçmek:

GPU Render: Renderin ekran kartından işlenmesine denir.
CPU Render: Renderin işlemci tarafından oluşturulmasına denir.

Cycles Render: Nvidia Tabanlı, Cuda Destekli, GPU Render olanaklı bir Blender Render Motorudur.

Gelelim GPU ile CPU Render arasındaki farka.
Örneğin bu sahne

CPU Render ile: 9 dakika 34 saniye
GPU Render ile: 46 saniye

Aradaki Render farkına göre GPU Render ,CPU Rendere göre 12 kat daha hızlı

GPU Render şuan için Nvidia ekran kartlarında mümkün. AMD kartları şuan için beklemede.

Hangi ekran kartı modelinin GPU Renderi desteklediğini öğrenmek için : https://developer.nvidia.com/cuda-gpus

Ekran kartınızın cuda desteği Blender`da çalışması için en az 2.0 olmalı.
Cuda desteğiniz 2.0`ın altındaysa bu derse bakmanızı tavsiye ederim:

Eski Nvidia Kartlarda GPU CYCLES Çalıştırmak - Önemli Ders: http://yadi.sk/d/NKZBwCJGGKm6J

GPU Render nasıl etkinleştirilir: File>User Preferences>System and under Compute Device




2. Yol Sıçramalar (Bounces) Miktarını Azaltmak.



Eğer sıçrama miktarını azaltmazsak ışık gereksiz yere sıçrama yapar buda render sürelerinde olumsuz etki eder

Bana göre bu değerin min:1 max:4 olması idealdir.


3. YOL Tile Boyutunu Değiştirmek

Tile boyutu renderin zamandan tasarruf açısından çok önemlidir.
Şöyle bir deneme yapılmış



Yani bu tabloya göre;

GPU ile Render alan birisi tile değerini 256x256 girmesi süre açısından en verimlisi olacaktır.

Benim gibi CPU ile Render alıyorsanız Tile değerinin 8x8 Girin Çok daha iyi sonuç alacaksınız.



4.YOL Samples Değerini Doğru Ayarlamak.

İki sahneyi örnek gösterecek olursak;


2000 Samples - 9 dakika


5000 Samples - 21 dakika

Yani anlayacağınız gereksiz yere `samples` arttırmak bazen kaliteden çok ekstra render süresi anlamına gelmektedir. Sizin gördüğünüz gibi 2 resim arasında Render süresi dışında hiç bir değişim yok.

 

Son olarak hızlı render almak istediğim zaman,
CPU Render:

1) Bounces min: 1 max:4
2) Tile Değeri: 8x8
3) Samples değerini ise sahnemin kalabalıklığına göre arttırıyorum. Deneme renderlerinde 100Samples bile yetiyor.
« Son Düzenleme: Ocak 21, 2014, 15:14:40 ÖS Gönderen: Mert.Uğur »


  • 3D Generalist