Hüseyin Yıldız ile söyleşi. / Gora filmindeki çalışmalar
< Önceki 1 [2] 3 4 Sonraki >
         
  Çok farklı görevlerde, işlerde yer aldın. Kendini hangi konularda uzman görüyorsun? ya da nasıl anılmak hoşuna gider?

Hiç bir konuda kendimi uzman olarak görmüyorum hala çok eksiğim olduğunu iyi biliyorum ve hala kendimi geliştirmek için çok çalışıyorum. Çok uzun süreler harcayıp ürettiğiniz bir şey saniyeler süren bir hızda tüketildiğinde elde edeceğiniz şey hakkında ne bekleyebilirsiniz ki? Eğer ki 1 yıl sonra hala yaptığınız şey insanların aklındaysa anılıyorsunuz demektir.

Sanırım GORA filmi için gerçekleştirdiğin çalışmalar, en dikkat çekicileri oldu. GORA'da ne tür çalışmalar gerçekleştirdin?

GORA şehrinin tasarımı,modellenmesi ve boyanması.

Üretim süreci hakkında biraz bilgi verirmisin?

Aslında filmin özel efektlerini üstlenen Sinefekt firması beni direkt olarak aramadı. Freelance bir iş için Sinefekt' te çalışıyordum. GORA'nın Effect Supervisor'ı olan Merih Öztaylan bir sohbet esnasında yaptığım işleri görüp, teklifde bulundu. Böylece GORA Projesine dahil oldum. Benim için tamamiyle bir raslantıydı. İlk 3 aylık çalışmadan sonra filmin başına gelenler nedeniyle uzun süre çalışmalar askıya alındı.Yaklaşık bir yıl aradan sonra, bu sefer cok yoğun bir temponun altına girdik. "Pardon abi" diyecek lüksümüz yoktu. Bir yıl önceki yaptığım işler den revizyon yapılarak ancak bir tanesini kullanabildik.

Matte Paint konusunda tek başıma çalıştım ve bunun yanında 3D modeler/animator arkadaşların işi çok yoğun olduğundan boyama esnasında kullanacağım parçaların 3D modelleme işinide ben yapmak zorunda kaldım.

Filmin bir concept çalışması yoktu. Yani GORA nasıl bir yer? Kültürleri nedir? Evlerine pembe panjur takmaktan hoşlanırlarmı? vs. vs. Tüm bunlara yaptığım birkaç concept çalışma üzerinden Sinefekt ekibi olarak karar verdik. Gerisi Maya'da hızlı yapılmış birkaç yapı modelinin kolaj yapılarak, kadraj oluşturulması ve doğru gölgeler için render alınmasına kadar gitti. Yapılara baktığınızda bu primitiveliği cok rahat görebilirsiniz. Zaten filmin iç mekanların küçüklüğü yüzünden Star Wars daki hi-tech şehir lere benzemiyordu.

GORA tasarımının sorun çıkaracağı bölümlerde oldu. Mesela 3 jumbojet büyüklüğündeki uzay gemisinin atmosfere girip bir binaya yanaşması sahnesi bunlardan biriydi. Bu yaptığım conceptteki bütünlüğü kıracak ana unsurlardandı. Çünkü, GORA İstanbul Etiler, Bebek semtleri kadar bir yerdi. Filmde GORA şehiri içinde bir dış mekan planının yer almaması, bu sorunun su yüzüne çıkmasını önledi. Üç jumbojet büyüklüğü benim için referans bir boyut oldu ve bu ölçüye göre şehri oluşturdum. Maya da texture oluşturmadan solid malzemeleri elle boyayarak hem ışıklandırma, hem de dokulandırma işlemi yaptım.

Pencere den görünen dış mekanlar için HD kadrajın 3 - 3,5 katı genişliginde uzun mattepaintler yaptım. Çünkü bunların kullanılacağı sahnelerde kamera hareketleri vardı. Kadraj ayarlamak çok zordu ve buna zaman yoktu. Gerisini compositinge bıraktım.

Senin için çok dikkat çekici ya da zorlayıcı unsurlar varmıydı?

Vardı tabii ki... En başta çok kısa bir zaman söz konusuydu. Elimde daha önceden çalışılmış bir artwork yoktu. Matte Painterlar için en önemli şey fotoğrafik kaynaklardır. Film için yapılmış o coğrafya ya ait fotoğrafik malzeme yoktu. Yaptığım iş için daha çok Dijital İllustrasyon diyebilirim. Çünkü birçok planı herhangi bir fotoğrafik malzeme kullanmadan baştan sona Photoshop'ta hallettim. Yurdışında matte painter lara çok ciddi bir görsel malzeme, 3D ve maket desteği var. Kısacası tesisler yeterli değil..

Ortaya çıkarttığın iş bana kalırsa çok başarılı. Peki sen ne düşünüyorsun ?

Çok teşekkür ederim. Açıkcası hep severek çalışacağım bir iş olmasına rağmen zaman daraldıkça "Allah'ım ne olur bitsin" diye dua etmeye başlamıştım. Yaptığım işe geri dönüp şurasını biraz değiştirmeliyim diyemedim. Böyle durumlardaki en büyük tehlike göz ishali olmaktır. Yani GORA'nın keyfine varamadım..
 










































 
         
     
< Önceki 1 [2] 3 4 Sonraki >
 
Bilgisayar Grafiği ve Sayısal Efekt sitesi   © 2004-2010 | SineFX - Tüm hakları Saklıdır
Bu sitede kullanılan tüm logo ve ticari markaların hakkı, sahiplerine aittir. Ziyaretçilerin sitede olsun, forumlarda olsun yolladıkları mesajlardan, mesajı yollayanlar sorumludur. Sitedeki diğer yazılar, uygulamalar sineFX sitesinin izni olmadan kullanılamaz.
Şikayet ve önerileriniz için site yönetimine e-posta ile ulaşabilirsiniz.