Gönderen Konu: symetry komutu mayada varmı ,nasıl oluyor  (Okunma sayısı 3156 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rehakaraca

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
symetry komutu mayada varmı ,nasıl oluyor
« : Eylül 20, 2007, 18:59:55 ÖS »
küp ten poly modelleme yaparken symetry olayını maya da nasıl yapıyaruz .LW çok basit maya yı  kurcaladım bir türlü bulmadım bu komutu. Edit menüsü altındaki dublicate special komutu ile bir şeyler yapmaya çalıştım olmadı. yardım lütfen

iyi çalışmalar



Çevrimdışı stuck

  • Global Moderator
  • Deneyimli
  • *****
  • İleti: 2426
    • Profili Görüntüle
Ynt: symetry komutu mayada varmı ,nasıl oluyor
« Yanıtla #1 : Eylül 20, 2007, 19:35:56 ÖS »
duplicate special seçeneğinden instance seçili olmalı ve xyz için scale kısmına (-) bi değer girmeniz gerekiyor.


  • Illustrator

Çevrimdışı ihsanbayar

  • Üye
  • **
  • İleti: 115
    • Profili Görüntüle
    • ihsanbayar
Ynt: symetry komutu mayada varmı ,nasıl oluyor
« Yanıtla #2 : Eylül 20, 2007, 23:09:44 ÖS »
Bu komut nerden açılıyor
  • Concept Artist

Çevrimdışı stuck

  • Global Moderator
  • Deneyimli
  • *****
  • İleti: 2426
    • Profili Görüntüle
Ynt: symetry komutu mayada varmı ,nasıl oluyor
« Yanıtla #3 : Eylül 21, 2007, 12:56:42 ÖS »
edit > duplicate special (yandaki kutuya tıkladığın zaman seçenekler çıkıyor.)


help > find menu ye menu isimlerini yazarak da ulaşabilirsin.  =)
  • Illustrator

Çevrimdışı rehakaraca

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: symetry komutu mayada varmı ,nasıl oluyor
« Yanıtla #4 : Eylül 21, 2007, 15:01:18 ÖS »
hocom bu menüdeki ayarları yaptım sağol. fakat yinede istediğim olmadı maya da farklı bir yöntem olmalı.Şöyleki resimde görüldüğü gibi simetri fonksiyonu süper çalışıyor. extrude ,transform araçları,split poly aracı, cut face gibi araçlar  simetride sorun çıkarmıyor. Fakat subdiv proxy sadece objenin diğer kopyasını yumuşatıyor. Bu sorunu combine aracı ile çözüyorum .combine yaptıktan sonra her iki kopyada yumuşuyor.
 fakat simetri özelliği combine fonksiyonunda yemiyor, mantıksal olarak.

Bu durumda merge aracı ile objeleri birleştirmek istedim fakat başarılı olamadım. Modellemeyi bitirdikten sonramı merge yapmak gerek bilemiyorum

Sanırım uzattım

iyi çalışmalar..

Çevrimdışı stuck

  • Global Moderator
  • Deneyimli
  • *****
  • İleti: 2426
    • Profili Görüntüle
Ynt: symetry komutu mayada varmı ,nasıl oluyor
« Yanıtla #5 : Eylül 21, 2007, 17:12:36 ÖS »
herkes farklı şekilde modelleme yapmayı tercih edebilir. kendi izlediğim metodu anlatayım.

modelleyeceğim objenin boyutlarında oluşturduğum küpün yarısındaki yüzeyleri seçip siliyorum.
grid merkezine vertexlerimi snap yapıyorum.
edit > duplicate special options ayarlarını yapıyorum. instance seçiyorumki objenin diğer tarafında da aynı işlem gerçekleşsin.

tek tarafı çalışıyorum.
obje edit için genelde split polygon kullanıyorum.
yüzey örgüsünü ayarlıyorum.
modelimin bittiğine kanaat getirince ortasındaki vertexleri scale aracı ile grid e snap yapıyorum.

objemin pivotu eğer grid e snap değilse klavyeden insert tuşuna basıp objemin pivotunu grid e snap yapıyorum.
(ayarlamayı yaptıktan sonra insert tuşuna tekrar basıyoruz)

modify > freeze transformations. (objemin yeri sabitleniyor)

objemin yarısı tamamdır. diğer yarısını birleştirmek için;
simetri amacıyla duplicate ile çoğalttığım ve sadece görmek için kopyaladığım kısmı siliyorum.
Mesh >  mirror geometry options kutusunda uygun koordinatı seçiyorum.
merge with original seçeneğini işaretleyebilirim ama birbirine yakın vertexlerde istemediğim birleşmeler meydana gelebilir. size kalmış.

objemin diğer yarısı bu şekilde tamamlanıyor tek bir obje haline geliyor. objemin tam ortasındaki tüm vertexleri seçip merge vertices yapıyorum.
-----------------------------------------------------------------------


* objemin diğer yarısını oluşturmak için duplicate yapıp, obje mode  da iken ikisini seçip Combine da yapabilirim.
ama yüzeyler ters olarak birleşebiliyor. smooth verip bakmak lazım tabi.
kararmalar oluşuyorsa yüzeyler ters olduğu için olabilir.
Onun çözümü için de;

çalıştığım viewporttan Shading > backface culling seçiyorum. ( ters yüzeyler görünüyor.) face moda geçip bütün ters yüzeyleri seçiyorum.

Normals >  Reverse ile yüzeyler düzeliyor.

---------------------------------------------

subdive proxy objenizi çalışırken bi kolaylıktır. başka bir obj ile birleştirmek istediğinizde; low poly modelinizin subdive proxy options tablosundan display setting > remove seçin. şekillendirdiğiniz asıl parçayı başka bir obje ile combine yapabilirsiniz.
  • Illustrator

Çevrimdışı rehakaraca

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: symetry komutu mayada varmı ,nasıl oluyor
« Yanıtla #6 : Eylül 21, 2007, 18:35:16 ÖS »
Teşekkürler çok güzel özetlemişsiniz. Yarısını modelleyip miror yapmak bir yöntem. Ama tek bir objede simetri fonksiyonunun mutlaka maya da olması gerekir. ...

iyi çalışmalar

Çevrimdışı stuck

  • Global Moderator
  • Deneyimli
  • *****
  • İleti: 2426
    • Profili Görüntüle
Ynt: symetry komutu mayada varmı ,nasıl oluyor
« Yanıtla #7 : Eylül 22, 2007, 01:20:19 ÖÖ »
W+ mouse sol tuş la açılan menüde reflection özelliğini de seçerseniz, simetrik modellerinizde çalışırken modelin diğer tarafında da aynı değişiklikleri görebilirsiniz. yanlız daha evvel yaptığınız değişikliklerden ötürü vertexlerden biri, bikaçı farklı yerdeyse reflection işe yaramaz.=)
  • Illustrator

Çevrimdışı rehakaraca

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: symetry komutu mayada varmı ,nasıl oluyor
« Yanıtla #8 : Eylül 24, 2007, 15:26:58 ÖS »
Teşekkürler reflection harika bir özellik keşke extrude ve split poly araçlarıda çalışsaydı bu özellikte.

iyi çalışmalar.

Çevrimdışı rehakaraca

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: symetry komutu mayada varmı ,nasıl oluyor
« Yanıtla #9 : Eylül 27, 2007, 18:39:42 ÖS »
acaba reflection  gibi tek bir objede çalışırken simetrik olarak cut face, split poly ,extrude, subdive gibi araçlarıda çalıştırabilen bir plugin var mı ?