Gönderen Konu: Maya 2018 beklentileri karşılayacak mı?  (Okunma sayısı 1643 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı gorselefekt

  • Üye
  • **
  • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Maya 2018 beklentileri karşılayacak mı?
« : Mayıs 08, 2017, 14:59:18 ÖS »
Autodesk 2018 yılı gelmeden yazılımlarının 2018 sürümlerini tek tek çıkarmaya başladı. 3d Max 2018 çıktıktan sonra Maya içinde bir beklenti oluştu. Ama henüz bir gelişme yok. Maya 2018'in çıkma süresinin uzaması Maya kullanıcılarında beklentileri arttırdı. Aslında yapısal bazı değişikler olacağı ile ilgili durumlar var.
Maya geliştiriciler üç aşamalı bir plan üzerinde durduları söyleniyor. Bunlar:

1) API'yi yeniden yazma / güncelleme (2016.5)
2) Kullanıcı Arayüzünü güncelleyin ve özellikleri ekleyin / ekleyin (2017)
3) Altta yatan uygulama mimarisini güncelleme (2018)


Ancak son aşama çok kolay olacak gibi görünmüyor. Autodesk, 2012 yılında Naiad Studio'yu aldı. Ancak Bu uygulamanın Maya'ya entegre edilmesi 3 sene aldı. 2015 yılında Bifrost adında Maya içine konulsada kullanıcıları pek de memnun etmedi. Çünkü hem Naiad'ın nodal yapısı kayboldu. Hem de içerisindeki pekçok özellik kırpılarak kuşa çevrildi. Benim şahsi görüşüm bu konuda iyi bir planlama yapılmadı şeklinde. Çünkü Bifrost 2015 yılından günümüze pekçok düzeltme ile geldi. Hala Maya'nın standart field'ları ile uyumlu değil. Kendi başına ayrı bir uygulama gibi çalışıyor.

Autodesk, Softimage|XSI'i 2009 yılında satın aldı. 2016 yılına kadar geliştirdi. 2016 yılında bir karar vererek artık destek vermeyeceklerini söyleyerek uygulamayı geliştirmeyi durdurdu. Autodesk bünyesindeki Animasyon alanındaki 3 Temel uygulamdan biri (3d Max, Maya ve Softimage|XSI) bu kararla yok oldu. Fakat Softimage|XSI'in güçlü alt yapısının  ve özellikle ICE mimarisinin Maya'ya ekleneceği ile ilgili duyumlar var. İlk etapta Houdini kadar güçlü olmasa da Maya'ya ICE benzeri bir prosedural yapı eklendiği konuşuluyor.

Autodesk şu an sektördeki en büyük aktör. Geliştirdiği ve geliştirmekten vazgeçtiği uygulamaların isimleri alt alta yazılsa ne kadar çok işle uğraştığı daha iyi anlaşılacaktır. Bu durum da Autodesk önem sırasına bağlı olarak yazılımlarda değişiklikler yapması çok doğal. Maya bu anlamda dünyada animasyon alanında ençok tercih edilen yazılım olsa da Autodesk için en önemli yazılım değil. Autodesk, Maya üzerinde büyük değişiklere giderek kullanıcılarını cahil hale getireceğini zannetmiyorum. Geriye dönük uyuma dikkat edilerek yeni bir Node Editor benzeri bir yapı içinde ICE'yi maya içine entegre edebilir. Ama bu ne kadar işe yarar bilmiyorum. Bir yazılımı güncellemektense yeniden yazmak daha kolay olabilir. Ancak kullanıcı kitlesinin olması bunu engeller.

Bu işler böyle gider mi gitmez mi hepbirlikte göreceğiz....


  • Motion Graphic Artist

Çevrimdışı stuck

  • Global Moderator
  • Deneyimli
  • *****
  • İleti: 2431
    • Profili Görüntüle
Ynt: Maya 2018 beklentileri karşılayacak mı?
« Yanıtla #1 : Mayıs 08, 2017, 19:21:42 ÖS »
Maya'yı modelleme ve kaplama gibi amaçlar için kullanıyorum. Tek temennim göz yoran bir arayüz değişikliği yapmamaları... ::)
  • Illustrator