İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - vertexus

Sayfa: [1] 2 3 ... 6
1
Aşağı yukarı 1 aydır stable diffusion ve chat gpt ile haşırneşirim.

Sadece şunu söyleyebilirim; çok tehlikeli bir teknoloji ile karşı karşıyayız  ve cg artistler olarak çok hazırlıksız yakalandık.

Güzel sanatlar fakültesi mezunuyum.O yıllarda hocalarımız "bilgisayar araçtır,düşünemez,sanat yada tasarım yapamaz,kendi kendine birşey yaratamaz" derdi.Yapay zeka çıktı mertlik bozuldu.Henüz bilinci olmasada düşünebiliyor ve yazdığınız girdiyi tasarıma,sanat ürününe çevirebiliyor.Ve birgün bilincide olacak.
Yersen!

Şu anda bu araçları kullanarak, sadece yazı yazarak mimari görselleştirme yapan insanlar türedi.Ve bazı işler okadar iyi ki, 3d modelleme render yazılımları bunların yanında hantal tarih öncesi yazılımlar gibi kalıyor.

Aynı mekanın 4 adet farklı açıdan renderinin 10 saniyede ve profesyonel kalitede üretildiğini hayal edin.
Üretken yapay zeka uygulamaları geçen sene bu tutarlılığı  sağlayamıyordu.Şu an eklenen yeni özelliklerle bu mümkün durumda.Ve bedava olarak kullanıma sunulan stable diffusion ve control net eklentisiyle bunları yapabiliyorsunuz.Sihir gibi geliyor ama arkasında matematik ve bilim var.

Autodesk bildiğim kadarıyla harıl harıl bu teknolojiyi nasıl kendi yazılımlarına entegre edeceğini bulmaya çalışıyor.
Adobe zaten photoshop'un içine ekledi geçti.

O zaman sorarım size ben neden tonla render ayarı ve parametresini öğrenmek için vakit harcayayım.Veya bir 3d yazılımda uzmanlaşmak için yıllarımı vereyim.

Hadi 3D'yi geçtim en sıkıntılı durumda olan kesim bence çizerler,dijital konsept tasarımcılar.Bu meret inanılmaz detay seviyesine sahip görselleri 3-4 saniyede yaratıp,istediğiniz yüksek çözünürlüğe kristal berraklığında upscale yapıyor.
Bir oyun firması patronu olsaydınız bu saatten sonra maaşlı konsept tasarımcı çalıştırırmıydınız.Aynısı 3d görsel üretenler içinde geçerli.

Aynı şekilde müzik endüstriside birkaç sene içinde kökten değişecek.O taraftada inanılmaz yapay zeka uygulamaları ve hizmetleri geldi.Birçoğu da ücretsiz.

Ben yapay zeka için değil ama endüstriyel dijital görsel üreten bizler ve diğer yaratıcı sektörler adına karanlık bir gelecek görmekteyim.Zaten ülkemizde bu işlerin bir değeri yoktu.Şimdi iş dahada zorlaşacak.

Özellikle freelance çalışan arkadaşlara tavsiyem bir şekilde iş akışlarına bu teknolojiyi entegre etsinler, öğrenmeye çalışsınlar.Yoksa sizden daha yeteneksiz ama elindeki 1000 insan gücüne sahip yapay zeka araçlarını kullanan yeteneksiz ama bu teknolojiye hakim kitle hepimizin taş yemesine sebep olacak.

Cinematic'in söylediği gibi yeteneksiz kitleye "ticari anlamda kolay yoldan para kazandırabilir" bir bela ile karşı karşıyayız.İşin kötüsü bu gelip geçici bir trend falan değil gerçeğin ta kendisi ve geri dönülmez şekilde ilerliyor.

Sonumuz hayrola...

2
Merhaba,
Anisoft bünyesinde yeni kurulan ve hypercasual tarzda mobil oyunlar geliştirecek olan ekibimize,
İzmir'de ikamet eden yada edebilecek, tam zamanlı  mobil oyun yazılımcısı aranmaktadır.

Aranan özellikler:
-İzmir'de ikamet eden yada edebilecek,
-Unity 3D ile minimum 1 yıl mobil oyun geliştirme deneyimi olan, gerekli programlama dillerine hakim ve yaptığı oyunları referans gösterebilecek,
-Hypercasual oyun mekaniklerine hakim yada bilgi sahibi,
-Kod optimizasyonu konusunda deneyimli,
-Ekip çalışmasına yatkın ve en önemlisi oyun yapmayı kariyer hedefi olarak belirlemiş tam zamanlı oyun yazılımcısı takım arkadaşı arayışımız mevcuttur.

CV ve örnek oyun projelerinizin olduğu linkleri hbinfo@anisoft.com.tr veya sive@anisoft.com.tr mail adreslerine yollayabilirsiniz.
Ayrıca 05059490199 numaradan Sive Hanım'ı arayarakta başvuru yapabilirsiniz.

3
Sohbet / Ynt: Piyasada nasıl yer edinidiniz?
« : Şubat 21, 2021, 20:27:40 ÖS »
Yer edinemedik kardeş:)

Şaka bir yana konu başlığı 219 defa okunmuş ama bir kişi bile cevaplamamış.Bu bile girmek istediğin sektörle ve içindeki insanlarla ilgili kabaca fikir verecektir.Bu sektörde yabancılar sevilmez!

Sana dürüst olacağım; sektörmüş,after effects bilgisiymiş,iş kalitesiymiş,profesyonellikmiş hepsi hikaye.
Bu sektörün(video-prodüksiyon,3d animasyon, efekt vs..) işvereni senin nekadar ucuz paraya çalışacağına, kendinden nekadar ödün vereceğine,kısaca ne kadar "az arıza" çıkaracağına bakıyor.İşe girdikten sonra 8 ay maaş almadan çalışıp üstüne haftasonlarıda işe çağrıldığında hakkını aramayıp hesap sormuyorsan en iyi en güzel en profesyonel adam sensin.Tersiyse yandın,gelsin yıllarca sonuçlanmayan iş mahkemeleri,asılsız iftiralar,karşılıklı sinir stres harpleri ve kaybedeceğin zaman.

Şu ara covid-19 nedeniyle kimsenin işe alım falan yaptığıda yok zaten.Sen bakma kariyer sitelerindeki yada buradaki ilanlara. Bir çoğu reklam amaçlı yayınlanıyor,bizzat oyun firması sahibi bir tanıdık söylemişti oradan biliyorum.Forumun iş arayan kısmında portfolyosunu yayınlayan insanların aylardır "günceldir" diyerek iş arayışlarına aktif devam ettiklerini farketmişsindir.Birçoğu portfolyo kalitesi ve iş deneyimi olarak havada karada kapılacak profesyonellikte yetenekler olsada gel görki iş falan yok.

Zaten portfolyo ile işe girme dönemide kapandı gibi.Şimdi yeni furya işe başvurana önce iş deneyimine bakılmaksızın "örnek iş" yada "test çalışması" adı altında bedelsiz iş yaptırtıp sonra "beklentimizin altında performans gösterdin" denilerek yol vermek.İşe başlarken karşılıklı gizlilik anlaşması vs.'de imzalamadıysan o beğenmedikleri test çalışmasını bir kaç gün sonra kendi web sitelerinde,basılı mecrada hatta televizyonda görebilmen de olası.

Bence mevcut işinde düzenlide olsa gelirin varsa bahsettiğin ek gelir getiren işlere bir süre daha devam et.
Hatta yurtdışından iş almaya çalış.Emin ol çok farklı kapılar açılıyor.

Sağlıcakla.


4
CG Dünyasından Haberler / Ynt: Güzel bir rigging çalışması.
« : Eylül 07, 2020, 14:05:00 ÖS »
Arkadaşlar ,3ds max'de bu seviyede rigging'i öğrenebileceğimiz ücretli yada ücretsiz önerebileceğiniz ders serisi varmı.
Ulaşabildiğim kaynaklar genelde eski "biped" yada CAT sistemiyle anlatıyor hatta ücretli dersler bile riggingi çok yüzeysel seviyede gösteriyor.Skinning, IK falan öğrendim ama videodaki karakterin göz ve ağzına ugulanan morph teknikleri ve wiring kontrolleri gibi şeyleri kimse anlatmıyor.



5
3D Teknikler / Ynt: Dijital Grafikler ve 3D Animasyon Eğitimleri
« : Eylül 01, 2020, 17:40:38 ÖS »
Emeğinize sağlık.

6
Sohbet / Ynt: "Sinemada Görsel Efektler" (kitap)
« : Ağustos 27, 2020, 15:09:54 ÖS »
Kendisini tebrik ediyorum.Ülkemizde bu konularla ilgili akademik araştırma ve kaynak anlamında büyük bir eksiklik var.

7
Merak eden için vektörel çizim portfolyom,stoklarda vectorus nickini kullanmaktayım.
https://www.shutterstock.com/tr/g/vectorus?rid=164388192

8
Merhaba, biraz reklam yapıyor gibi olacak yinede forum kurallarını ihlal etmeyecekse kitabımı burada tanıtmak isterim.Kitabımın adı "İnternetten Fotoğraf, Vektörel Çizim, Video, 3D Model Satarak Para Kazanmak"

Türkçe versiyonunun linki: https://tinyurl.com/yxe7atlv
İngilizce versiyonu: https://tinyurl.com/y353gz5u

Kitap stok sitelerinde vektörel çizim,3d model,video ve fotoğraf satışı üzerine bir nevi genel kaynak niteliğinde.
Piyasada ki kitaplardan farkı daha ilk sayfadan bu işin bir kolay para kazanma yöntemi olmadığını,çok ciddi planlama ve vakit gerektirdiğini okuyucuya belirtmem ve kesin sonuç aldığım bazı teknikleri ve tüyoları açıkça ifşa etmemdir.Ayrıca vergilendirme nasıl yapılır,stoklarda satış pazarlama taktikleri,site site inceleyerek kim kaç para komisyon verir,hangi site vakit kaybıdır gibi Türkçe olarak hiçbiryerde bulamayacağınız konulara açıkça değiniyorum.

Kitabı şimdilik google play ve kobo e-kitap sitesi üzerinden satmaktayım.Kobo'ya kitap koyduğunuzda aynı zamanda D&R ve idefix.com satış sitesindede otomatik satışa çıkıyor buda satış anlamında avantaj sağlıyor.

Şu ara kindle için ayrı bir versiyonunu çıkartmaya ve çeşitli kusurlarını gidermeyle uğraşıyorum.Çok keyifli ve ek getirisi olan bir uğraş herkese tavsiye ederim.Sırlarıyla ölmek yerine bilgisini paylaşmayı seçenlerdenim.

Wetransfer konusu dediğiniz gibi olsa dahi, 2 günümü kitleyen işle ilgili tek cümle geri bildirim yapılmaması hala kafamda soru işaretleri olmasına neden oluyor.Ayrıca ben iş ne oldu diye sormasan büyük ihtimalle birdaha iletişime geçmeyeceklerdi.

Bir süredir freelance PBR model işi aldığım yurtdışı bir firma,yaptığım ilk örnek iş karşılığında talebim olmadığı halde bana cüz-i de olsa bir ücret ödemişti.İnsan yaptığı işin ve kendinin değerli olduğunu hissediyor.

Fakat bizim ülke ölücü dolmuş,yaptığımız mesleğin hiçbir değeri yok,kimsenin kimseye güveni kalmamış.
Ülke ortalamasının üzerinde 7-8000 tl maaşlar alan patron yalakalarıda bu ölücülere destek veriyor.

Hiç unutmuyorum hyper casual oyun yapan bir firmadaki kreatif direktör cg artistlerin genelini kastederek "sizler harcanabilir elemanlarsınız" demişti.Bu ülkedeki zihniyetin özeti budur.Nokta.

9
Son çalıştığım oyun firmasından tanıştığım iş arkadasımın ve benim yaşadığım olayı anlatayım.Arkadaşım yıllardır aktif olarak 3d animasyon sektöründe generalist pozisyonda çalışan son derece kalifiye biri. Odtü endüstriyel tasarım mezunu,3 yabancı dil bilen ve oyun tasarımı konusunda yüksek lisans derecesi olan hatta savunma sanayisi için 3d içerikler üretmiş yetenekli bir arkadaşımız.

Hyper casual oyun yaparak son dönemde ismi çokça duyulmaya başlanan İzmir'de ki bir firmaya "senior 3d artist" pozisyonunda işe giriyor.Fakat 1 ay sonra "sen bu işi bilmiyorsun,hyper casual grafik tarzında değil modellediklerin" denilerek kovuluyor.
Bahsettiğim kişi tasarım eğitimi almış biri.2 tane box'ın rengini değiştiremeyecek yada top modelini sahneye yerlestiremeyecek biri değil kesinlikle kaldı ki adamın oyun tasarımı konusunda yüksek lisans derecesi var bu bile bence kişiye yatırım yapmak için yeterli sebep.

Bana gelince ben de bu firmanın "senior 3d artist" ilanına başvurdum.Yüzyüze görüştükten sonra oyun modeli içerikli portfolyom olduğu halde örnek test çalışması görevi verdiler ve istenenleri tamamen ingilizce anlatan pdf döküman şeklinde gönderdiler.
Ha bu arada benle ilk diyaloğu ingilizce olarak yaptıklarınıda belirteyim.

İngilizce pdfde 2 gün içinde istenenler şunlardı:
-Pixar firmasının "luxo jr" masa lambası karakterini hyper casual dinamiklerle??  modellemek,riglemek,acting animasyonunu yapmak ve bunu unity oyun motorunda çalıştırmak(Demekki işe pixar animatörü arıyorlar)
-Unity içinde verilen temaya uygun full bir environment(level) oluşturmak(oohh! Yeni oyunlarının levelida bedavaya geldi)
-Bu hayali oyuna vektörel yazılımda üretilmiş 2D kullanıcı arayüzü(UI) ve 2d menü buton vs tasarımı yapmak(senior 3d artist pozisyonuyla alakasını çözemedim)
-Dördüncü birşey daha isteniyordu fakat hatırlayamadım.

Ben kendimi sculpting,modelleme,uv,texture ve render monusunda gelistirdiğimden animasyon kısmına çok hakim değilim.Yinede lamba modelini rigleyip hareketleri gösteren çok kısa bir acting animasyonu yapmayı başardım fakat unity bilgim eski oldugundan ana ekranda değil prefab ekranında çalışan halinin videosunu çekip ekledim.bunu 3dsmax icindede videoyla gösterdim ve maildede durumu belirttim.Kalanlarıda eksiksiz bitirip bir hafta sonumu feda ederek firmaya yolladım.
Bu arada 9 eylül grafik tasarım mezunuyum ve 2d vektörel çizime oldukça hakimim hatta bu konuyu kapsayan hem ingilizce hemde Turkçe 2 adet e-kitap yazdım.Aylardır düzenlide gelir getiriyor:)

1 hafta geçti ses seda cıkmayınca firmaya durumu sordum.Pozisyon için yetersiz bulunduğumu bir başkasıyla anlastıklarını belirttiler.

OLAY BURADAN SONRA KOPTU

Dosyaları wetransfer ile göndermiştim.Sonucu öğrendiğimin ertesi günü mailime wetransferden mesaj geldi.Dosyaların hiç indirilmediği ve 2 gun içinde indirilmezse dosyaların silineceği mesajı geldi.Çılgına döndüm,adamlar 2 günümü verdiğim çalışmalara bakmamışlar bile.Birde yetersiz bulduk falan diyorlar terbiyesizce.Büyük ihtimalle tanıdıklarını yerlestirdiler yada bedavaya çalışacak bir liseli ergen buldular.

En merak ettiğimde tüm bunları yapabilen birine İzmir çukurunda kaç para maaş verileceği.İşte bunun cevabını çok merak ediyorum.

Ürettiğim assetlerin izinsiz kullanılıp kullanılmayacağıda muamma.Kaldıki millete örnek iş yaptırtıp bu işleri kendi şirket web sitelerinde kendi ürettikleri projelermiş gibi yayınlayan firmaların haberlerinide duyuyoruz.

Yerli mobil oyun firmaları, reklam ve medya sektörünün içine düştüğü tuzağa düştüler ve pek çok yeteneği küstürmeye başladılar.
Bundan sonra bir oyun firmasına başvurursam sadece portfolyo göstermeye ve örnek iş taleplerini reddetmeye karar verdim.
Herkes dolandırıcı olmuş ülkede.

10
Sohbet / Ynt: Oyun Yapma Motivasyonu
« : Ağustos 18, 2020, 02:26:53 ÖÖ »
Teşekkür ederim.Son derece açıklayıcı ve ufuk açıcı bir cevap olmuş.
2019un Aralık ayında 1 yıldır 3d artist olarak çalıştığım İzmir'li VR oyun firması,geliştirdiğimiz 3 oyununda para kazandırmaması ve yatırımcının maddi desteğini kesmesi nedeniyle battı.Üzerine birde corona vurdu.Malesef iş arama sürecinde görüştüğüm buradaki oyun firmalarıda kiloyla oyun üretme kafasında,1500-2000 tl'ye yazılımcı,illüstratör.3d artist çalıştıran yerler.Yaş 40 olunca bazı şeylere tahammül eşiği azalıyor.Sizinki gibi bir firmada çalışmayı çok isterdim fakat üst üste yaşadığım olumsuzluklardan sonra oyun sektöründe iş aramaktan şimdilik vazgeçtim.Umarım sizin gibi vizyoner stüdyolar artar ve bizim gibi insanlar vasıfsız adam muamelesi görmekten kurtulur.Başarılarınızın devam etmesi dileğiyle.

11
Sohbet / Oyun Yapma Motivasyonu
« : Ağustos 17, 2020, 15:42:16 ÖS »
Merhaba,sizi eski konseptsanat.com forumunda yayınladığınız matte paint çalışmalarınızdan ve Void Runner projenizden tanıyorum.

Samimiyetinize güvenerek bir şey sormak istiyorum.Bir çok yerli oyun firması kolay para kazanıldığını görünce mobile ve hyper casual denilen basit grafiklere ve mekaniklere sahip oyun türüne yöneldi hatta asset flip ucubeliğiyle günde 3-4 oyun yapan yerler biliyorum.

Böyle bir ortamda kat kat fazla emek,para,kalifiye beceri ve insan gücü gerektiren AAA oyun yapma motivasyonunu nasıl sağladınız.Hemde virüsten kaynaklı şu belirsizlik döneminde.

12
Sizce de "hyper casual" oyun sektörü game artisti değersizleştirip ötekileştirmiyor mu?

Birbirinin çakması olan, sanat yönetiminin, çizim ve 3d yeteneklerinin hiçe sayıldığı, içinde texture bile olmayan,küp ve top zıplattığınız,tamamen verilere, performansa dayalı ve en çokta oyuncunun cebindeki paraya odaklanmış leş bir sektör oluşmadı mı sizcede?

Özgün olmayan oyunlarıyla milyar dolara satılan yerli oyun firmasının haberi duyulduktan ve "bu iş çok kazandırıyormuş aga" söylentileri yayıldıktan sonra ortam bi anda inşaat ve müteahitlik firmalarından bozma startup oyun firmalarıyla doldu.Açık konuşalım bu firmaların sahiplerinin günlük hayatlarında oyun falan oynadığını hatta oyun ve oyunculuk kültüründen bihaber olduğunu düşünüyorum.İşin kötüsü yıllardır kaliteli oyunlar üretmeye çabalayan firmalarda bu trendin peşine takıldı.

Bu tip firmalara başvuran kalifiye 3d artistlere resmen vasıfsız eleman hatta çöp muamelesi yapılıyor.Teklif edilen ücretlerde 2000-2500 tl gibi komik rakamlar yada yıl sonu kardan pay vereceğiz palavrası.

Ha bu arada portfolyo olduğu halde test çalışması istenmesi sonra bir kulp bulup olmadı kardeş demek standart PR faaliyeti olmuş bu şirketlerde.

İşin kolayını da bulmuşlar.Özel üniversitede öğrenci olan adamı bedavaya çalıştırmak varken neden kalifiye artiste kalifiye maaş ödensin ki. Zaten assetler stok sitelerinden bedavaya yada biraz pahalısına bulunuyor, game artistin degeri yazılımcının yanında ne ki.

Ayrıca deneyimsiz olup 3d modelleme,texture,uv konusunda uzmanlaşmak isteyen bir 3d artist adayı texture hatta ışıklandırma bile kullanılmayan projelerde nasıl kendini geliştirecek onuda merak ediyorum.

Taleworlds gibi cesaretli firmaların ülkede çoğalması dileğiyle.

13
Sohbet / Ynt: Covid-19
« : Nisan 22, 2020, 15:49:06 ÖS »
Merhabalar, forum linkedin moduna girdiğinden beri ilgimi çekmiyor artık.
Virüs mevzusuna gelirsek şimdilik hayattayız:)
Kendi adıma konuşursam 15 günde bir alışveriş yapmak dışında sokağa çıkmıyorum.
Zaten evden çalışıyorum.Dengeli beslenmeye,hasta olmamaya dikkat ediyorum.Eve kum torbası aldım arada işten ara verip onu pataklıyorum.Boş zamanlarda hobilerimle ilgileniyorum.Pek sıkıldığım söylenemez yinede bisikletle gezmeyi acayip özlediğimi farkettim.


14
Çözüldü.Substance'ta öyle gözüküyormuş.Webgl wiever ile modeli açınca düzeldi.

15
Merhaba arkadaşlar,
Substance painterda aşağıdaki ayakkabı modelinin texturelarını hazırlamam gerek fakat delikler bir türlü fotoğraftaki gibi olmuyor.
Bana yollanan modelin uv'sini açıp substance'ta boyamaya başladım fakat deliklerin olduğu kısım sırt sırta 2 ayrı parça olarak modellenmiş ve deliklerin texture ile halledilmesi isteniyor.

Opacity maplerlerle denedim kısmen işe yaradı ama deliklerden alttaki modelin iç yüzeyi gözüküyor birde diğer yüzdeki deliklerle aynı hizada olmuyor.

WebGL modeli olarak kullanılacak.Sizce nasıl bir yol izlemem gerek.




.

16
İş İlanları / İzmir'de 3d game artist olarak iş arıyorum.
« : Mayıs 31, 2019, 11:33:22 ÖÖ »
Merhaba adım Orhun Evcimen.
İzmir'de VR(Sanal Gerçeklik) oyun ve uygulamaları geliştiren bir firmada halen low-poly 3d Artist ve konsept tasarımcısı olarak çalışmaktayım.3D low-poly modellemeci olarak İzmir'de iş aramaktayım.

Geliştirdiğimiz 3d oyunlara hazırladığım low-poly modellerimin olduğu sketchfab portfolyom
https://sketchfab.com/orhun/models adresinden realtime olarak incelenebilir.

Modellerimle katkıda bulunduğum "Ikarus Prima Regula" isimli VR Jetpack simulatörü oyunumuzun steam sayfasınıda videosunu inceleyebilmeniz için ekliyorum.
https://store.steampowered.com/app/1055180/Icarus__Prima_Regula/

Herkese iyi çalışmalar dilerim.




17
Sohbet / Ynt: Stok sitelerine satış ve problemler
« : Şubat 28, 2018, 16:01:58 ÖS »
Evet geçimini bundan sağlayan 3d artistler var.Mesela Deespona nickli satıcı aslında birkaç cg artistin birleşerek kurduğu bir 3d model  ajansı.Maaşlı çalışanlarıda var ve bu sektöre model üretiyorlar.

Ayriyeten Cgtrader sitesinde satış yapan, adını şu an hatırlayamadığım bir 3d artistin röportajını okumuştum.5 senede toplamda 600-700 civarı model yaptığını,yıllık gelirinin 50000$ olduğunu belirtmişti.Tabi sayısı kadar modellerin kaliteside önem arzediyor.Vasat,baştan savma ve fark yaratmayan işlere kimse para vermek istemiyor.Burda anahtar soru "ben model satın alacak olsam nelere,hangi özelliklere bakarım" olmalı.Kendinizi müşterinin yerine koyup çalışmalarınızı buna göre şekillendirmeniz lazım.

Markalı yada tasarımları telif hakkıylan korunan nesneleri(marka otomobil,lisanslı futbol topu vs. gibi objeler) genelde "editöryel lisans" ile satılabiliyor.Normalde bu kategoriye girmeyen tasarımı bize ait çalışmalar "royalty free" lisans ile satılıyor.İşin bu kısmı biraz karışık,malesef anlatması uzun olacağından çok fazla detaya giremiyorum.

İnternetten indirilip, sattığın 3d modelde kullandığın kaplamalarda genelde sorun çıkmaz fakat o kaplamayı tutupta sen çizmişsin gibi satışa koyarsan,işin sahibi doğal olarak seni şikayet edecektir.

Ücretli satılan archmodels,dosh vs gibi paketlerde zaten kullanım haklarıyla ilgili bilgiler detaylı olarak veriliyor.Fakat kiminde şöyle ibareler vardır "hazırladığımız texture ticari olmayan işler için ücretsizdir ama ticari iş için kullanılacaksa X$ ücret bedeli ödemeniz gerekir".Bunada dikkat etmek gerekiyor.

18
Sohbet / Stok sitelerine satış ve problemler
« : Şubat 26, 2018, 17:18:49 ÖS »
Ben turbosquid'de de diğer 3d model ve stok fotoğraf sitelerindede satış yapmaktayım.Bu sitelerde başkasına ait  3d model,fotoğraf,video vs. satmak kesinlikle yasaktır ve cezası ömür boyu kalıcı banlanmadır.Hatta tutorialden izleyip sıfırdan yaptığınız modeli dahi satamazsınız,ihtar alırsınız,modeli silmeniz istenir.TS forumunda bu tarz çalıntı işler ifşa ve ihbar ediliyor.Korkmanıza gerek yok yani.

Bugün shutterstock'a satış amaçlı üye olabilmek için pasaport istenmesinin sebebi geçmişte Türk "sahte tasarımcı ve fotoğrafçıların" iyice azıtarak kendilerine ait olmayan çalışmaları satmalarıydı.Bu tarz insanların üyeliğini zorlaştırmak için bu şartı koydular.Normaldede çalıntı çalışmaları bulmakla görevli maaşlı elemanları var.Tespit edildiğinde ya ihtar verip savunmanızı istiyorlar yada bariz bir telif suçu varsa o hesabı kapatıyorlar.

Facebooktaki grafik grupları malesef içler acısı halde.Afedersiniz ipini koparan paylaşım adı altında warez crack yazılım linkleri,kopya-çalıntı işleri paylaşıyor.Kendi yapmadıkları işlere like alıp birde prim yapmaya çalışıyorlar.Uyarınca hakaretler,küfürler havada uçuşuyor.Birçoğuda grafikerler.net isimli leş siteden geliyor.Kullanıcı kitleside 18-20 yaşında apaçiler olunca iş ahlakı vs kimsenin umrunda olmuyor.Azalarak yokolmalarını diliyorum.

19
Stuck detaylı cevabın için teşekkür ederim.Fiver'ı biliyorum hatta yerli versiyonu var "sadeceon.com" diye.Yinede pek tatmin edici gelmedi şartları.Harcanılan emeğe pek değmiyor gibi.Stock vector,video,fotoğraf,3d model satıyorum kazancı çok daha iyi.2-3 ayda bir biriken paraları skrill ve payoneerden çekiyorum.

Aslında yabancı forumların job board'larında daha nitelikli iş ilanları var .Portfolyonuzda sağlamsa 1000$ ve üzeri iş alma potansiyeli var gibi ama bahsettiğimiz sitelerdeki tasarımcıyı koruyan mekanizmalar olmadığından biraz daha riskliler ödeme alma konusunda.Sanırım ben biraz daha bu tarafa yoğunlaşacağım.

Deneyimlerini paylaştığın için tekrar teşekkür ederim.

20
Merhaba,
Bir süredir zbrush ile freelance modelleme işleri yapmaktayım.Fakat son zamanlarda sıkça dolandırıcı Türk müşteriye yada adı çıkmış firmaya denk geliyorum.Artık peşin ücret olmadığı sürece gelen işleri kabul etmeyip tamamen yurtdışı freelance sitelerine kaymayı hedefliyorum.

Biraz araştırdım,upwork,elance,freelancer gibi sitelerde zbrush işleri var.Fakat verilen sabit ücretler inanılmaz komik rakamlar.Mesela 100 adet 1-3 dk uzunluğunda animasyonlarda kullanılacak organ,kemik,mikro organizma vs modelleri listelenmiş.Animasyonuda bizden istiyorlar.İş bitiminde 200$ verileceği yazmış.Şaka gibi değil mi?
Ayriyeten saat ücreti diye bir olay varki evlere şenlik.İlk işinizi alabilmek için 3-4$ gibi düşük rakamlarla başlamanız gerekiyor.

Birde bu tarz siteler paso Bangladeşliler,Hintlilerle dolmuş.Adamlar 3d olsun grafik-web işleri olsun neredeyse bedava fiyatlara çalışıyorlar.Sanırım ellerinde bolca şablon var birazda bundan kaynaklanıyor olabilir.

Sizin hali hazırda kullanıp memnun kaldığınız daha tatminkar ücret vadeden yurtdışı freelance proje sitesi var mıdır önerebileceğiniz?

Sayfa: [1] 2 3 ... 6