Gönderen Konu: Softimage 2014 Sneak Peek  (Okunma sayısı 6328 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

SedData

  • Ziyaretçi
Softimage 2014 Sneak Peek
« : Şubat 28, 2013, 11:23:19 ÖÖ »
Get a little taste of whats coming soon for Autodesk Softimage. Find out how to learn more here... http:\\area.autodesk.com/2014unfold

<object width="640" height="385"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/IW4Oqc40kJg&fs=1&start="></param> <param name="allowFullScreen" value="true"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/IW4Oqc40kJg&fs=1&start=" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="640" height="385" wmode="transparent"></embed></object>



Çevrimdışı Hakan Abbas

  • Üye
  • **
  • İleti: 322
    • Profili Görüntüle
Ynt: Softimage 2014 Sneak Peek
« Yanıtla #1 : Şubat 28, 2013, 15:09:48 ÖS »
Camera sequence aracı olmadan da bu işlemleri zaten pratik şekilde yapabiliyorduk. 8-9 ay aradan sonra böyle bir özelliğin sergilenmesi biraz garip geldi bana.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı a_iverson

  • Üye
  • **
  • İleti: 101
    • Profili Görüntüle
Ynt: Softimage 2014 Sneak Peek
« Yanıtla #2 : Şubat 28, 2013, 15:45:57 ÖS »
Herhalde en büyük yenilik bu değildir. Getirdikleri yenilikleri daha açıklamazlar öyle. Zaten 26 - 27 Mart'ta tüm programları duyuracaklarmış. '' unfold '' açıklamak, sergilemek demek sanırım. Yarım yamalak ingilizceyle bir şeyler öğrenmeye çalışıyoruz işte :)
26 Mart'ta Softimage ve Mudbox, 27 Mart'ta 3ds Max ve Maya.

Çevrimdışı uzak

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 2525
    • Profili Görüntüle
Ynt: Softimage 2014 Sneak Peek
« Yanıtla #3 : Şubat 28, 2013, 15:58:40 ÖS »
Ne olursa olsun beklemek heycanlı üstelik daha varmış :)
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Hakan Abbas

  • Üye
  • **
  • İleti: 322
    • Profili Görüntüle
Ynt: Softimage 2014 Sneak Peek
« Yanıtla #4 : Şubat 28, 2013, 16:57:10 ÖS »
Asıl yenilik bu değildir mutlaka, ancak o kadar beklenti içerisinde yer almayan bir şey görünce şaşkınlık kaçınılmaz oluyor.

2014 için istenen, beklenen temel özelliklerden bazıları şöyle idi;

* yeni arayüz (renk, icon, buton...)
* daha güçlü ve yeni High Quality viewport.
* dahili painting ve sculpting araçları
* muscle system
* yeni hair system (ICE Strands temelli)
* daha güçlü cloth ve fluid simulator
* Viewport MotionPath Editor
* işlevsel texture araçları
* re-topology araçları
* daha modern modelleme araçları
* CDK güncellemesi - entegre GEAR (Rigging)
* import/export hızlandırmaları

...
  • 3D Generalist

Çevrimdışı a_iverson

  • Üye
  • **
  • İleti: 101
    • Profili Görüntüle
Ynt: Softimage 2014 Sneak Peek
« Yanıtla #5 : Şubat 28, 2013, 17:12:22 ÖS »
Bekleyip görelim. Ama dediğin gibi doğru düzgün bir yenilik olmayacaksa yeni sürüm çıkarmanın mantığı olmaz. Sıraladığın beklenti listesinden hangileri olur bilmiyorum ama görülen o ki gri renkten vazgeçmemişler :) Yalnız arayüzde icon falan olur mu o kesin değil gibi. Çünkü videoda menü kısımlarını göstermemişler hiç :)
Ama benim içime doğan sanki Softimage'de büyük bir hayal kırıklığı yaşanacak. 3ds max ve Maya'ya daha çok önem verdikleri bir gerçek.

Çevrimdışı ömer tatlısöz

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1885
    • Profili Görüntüle
    • www.omertatlisoz.tumblr.com/
Ynt: Softimage 2014 Sneak Peek
« Yanıtla #6 : Şubat 28, 2013, 18:50:03 ÖS »
Softimage'a bu kadar umut bağlamak ne diye ? Maya dururken onu geliştirmek için fazla uğraşmazlar.
Autodeskte her bölümün ayrı ayrı sorumlu kişileri var ve hepsi çaba sarfediyor, artı çalışma ve ilgi alanları farklı, yani Mayanın çalışma alanı ile Softimaenin alanları farklı, biri diğerinin önünü kesemez anlayacağınız...

Çevrimdışı uzak

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 2525
    • Profili Görüntüle
Ynt: Softimage 2014 Sneak Peek
« Yanıtla #7 : Şubat 28, 2013, 18:51:29 ÖS »
şahsen benim softimage ile "uzak", yakın bir ilgim yok!  öyle şehir efsanelerinde gözüm yok benim. :D ,  
"ı love maya" ; "maya forever"  :D
« Son Düzenleme: Şubat 28, 2013, 19:39:03 ÖS Gönderen: uzak »
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Hakan Abbas

  • Üye
  • **
  • İleti: 322
    • Profili Görüntüle
Ynt: Softimage 2014 Sneak Peek
« Yanıtla #8 : Şubat 28, 2013, 19:22:10 ÖS »
Tam olarak Softimage ve Mayanın birbirlerinin alternatifi olduğu söylenemez. Aslına bakılacak olursa Softimage ın biraz yenilenmeye, modernizasyona ihtiyacı var. Mutlaka bazı eksik/eski kısımları var ve yazdık. Kullanıcı kitlesini arttırmaya yönelik bir hamle gerekli. Daha kullanıcı dostu olmalı. Bu kısım alışınca önem arzetmiyor fakat baştan önyargı ile yaklaşımlara haklı olarak sebep oluyor. Fakat yazılımsal olarak gayet olgun ve sonuçlar da ortada. Bu farkı kullanmadan ayırdetmek çok güç.

Umut bağlamak bu sektörde ve hemen hiçbir sektörde olmamalı. İşimize gelen yazılım hangisi ise onunla devam edebilmeliyiz. Sonuçta bu iş bir sanat. Yazılım bağımlılığı ve aşkı süreç içerisinde farklı problemlere sebep olabilir.

Daha önceden Maya kullanıcısı olduğumu ve Softimage a geçerken epey bir karşılaştırma yaptığımı yazmıştım. Bu kararı almam kolay olmamıştı. Şimdi geri Maya ya dönmekte sorun olmaz, olmamalı da. İleride belli olmaz belki Blender veya Modo iyi bir alternatif olabilir bizler için, kim bilir.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı a_iverson

  • Üye
  • **
  • İleti: 101
    • Profili Görüntüle
Ynt: Softimage 2014 Sneak Peek
« Yanıtla #9 : Mart 01, 2013, 01:43:51 ÖÖ »
Bu arada sequencer'ın ne işe yaradığını ingilizce anlatan bir yazı buldum. Softimage mailing list. Sanırım Hakan Abbas beyin '' daha önce keyframe ile yapıyorduk '' dediğinden farklı bir araç.

"'editing' is only one aspect of this tool. the idea is you can now view time in the scene out of sequence from which you are normally used to.

you have two people in a car, driving, arguing. you have 2 cameras, which you cut back and forth from. sometimes you want to show the reaction of the passengers face to something the driver is saying. thing is these happen at the same time, but you want to see them one after the other. the sequencer will allow you as an animator see the two shots in context of each other. softimage will play the scene forward, then jump back, switch the camera, and play it again. now you want to add another shot, where the passenger is holding a weapon down by their side of the seat and just as the passenger reacts to the driver's comment, we get a slow mo shot of their hand raising a gun to the driver's head. the sequencer can handle the slow motion too. this works really well for mocap performances because the actor's are doing all of this on the stage in realtime. when you get the data back you can decide how to 'shoot' it after the fact.

no more constraining a camera to 3 cameras and animating the blend weights (which breaks if your camera's frames overlap), having to extend your scene frame range to account for three shots in one scene file, and you can do re times/time warps with very little effort."

Çevrimdışı Hakan Abbas

  • Üye
  • **
  • İleti: 322
    • Profili Görüntüle
Ynt: Softimage 2014 Sneak Peek
« Yanıtla #10 : Mart 01, 2013, 13:59:17 ÖS »
Sonuç olarak elde ettiğimiz şey aynı. Süreç için fazla gerekliliği olan bir araç değil benim ve bir çok kullanıcı için. Hazırlık sürecini biraz kısaltmıştır muhakkak.

Ancak onca Softimage kullanıcısının daha ciddi istekleri arasında bulunmayan(hiç denk gelmediğim) bu özelliği eklemeleri ilginç geldi sadece. Umarız diğer isteklerde az da olsa  yerine gelmiştir. Hep beraber göreceğiz yakında.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı a_iverson

  • Üye
  • **
  • İleti: 101
    • Profili Görüntüle
Ynt: Softimage 2014 Sneak Peek
« Yanıtla #11 : Mart 01, 2013, 17:19:00 ÖS »
Zaten Autodesk'in kullanıcı taleplerini dikkate aldığını ben pek görmedim. Bu konuda Blender ve Modo en iyisi diyebilirim. Kullanıcılarını dinliyorlar her zaman. Autodesk'e ne sıralarsan sırala yine kendi bildiklerini okuyorlar. Benim gördüğüm bu.