Gönderen Konu: key frame animasyonun ilk adımıyla ilgili  (Okunma sayısı 17211 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: key frame animasyonun ilk adımıyla ilgili
« Yanıtla #20 : Nisan 03, 2009, 12:48:47 ÖS »
maxte playback ederken daha doğal, pinpon topu gibi duruyordu...
animated giften olabilir, drop yapıyor sanki bazı frameleri... aşağıda vimeo versiyonu...



+ + +

fazla key? y eksenini mi kastediyorsun?
« Son Düzenleme: Nisan 03, 2009, 12:58:18 ÖS Gönderen: herbap »
  • 3D Generalist

Çevrimdışı _İSAYO_

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: key frame animasyonun ilk adımıyla ilgili
« Yanıtla #21 : Nisan 03, 2009, 13:00:57 ÖS »
evet y ekseni. eğriler göze batıyor. z eksenin soldan 3. key de bir simetrik hata var. top yukarı nasıl çıkarsa aşağıda aynı hızla düşer. yani yukarı hızla çıkıp aşağıya yavaş inmesi gibi birşey olamaz gerçek hayatta. toon animasyonda farklılıklar olabilir tabiki,  curvelerde gördüğümü söylüyorum sadece..

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: key frame animasyonun ilk adımıyla ilgili
« Yanıtla #22 : Nisan 03, 2009, 13:16:06 ÖS »
eyvalla...

vimeo dağılmış... neyse

simetriyi özellikle bozdum
  • 3D Generalist

Çevrimdışı rehakaraca

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: key frame animasyonun ilk adımıyla ilgili
« Yanıtla #23 : Nisan 03, 2009, 13:22:52 ÖS »
herbap son videoyu izleyemedim vimeoyu indirip bakacağım
Kexam katılıyorum evet çizelgeye göre y ekseni 2. eğride yaklaşık 9. frame olsa gerek sorun var. topun yükseliş ve iniş zamanlaması eşit olmalı .

Bence top max. yüksekliğe çıkarken sonrasında inerken meydana gelen curveleri iyi ayarlamak gerek.

şu ana kadar anladığım bu çok güzzel bir paylaşım oluyor Herbap emeğin ve konuya yönelik ilgin için teşekkürler zıplamaya devam

iyi çalışmalar

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: key frame animasyonun ilk adımıyla ilgili
« Yanıtla #24 : Nisan 03, 2009, 14:55:16 ÖS »
:) keep jumping diyoruz

az sonra olaya daha procedural bir yaklaşım geliştirmeye çalışacağım
  • 3D Generalist

Çevrimdışı jeffparadox

  • Üye
  • **
  • İleti: 382
    • Profili Görüntüle
    • JEFF TREVES PORTFOLYO
Ynt: key frame animasyonun ilk adımıyla ilgili
« Yanıtla #25 : Nisan 03, 2009, 15:13:07 ÖS »
Sanirim fazla key diye gordugu sey zaman noktalari, keyler kare olanlar ve normal sayidalar. Max bilmedigim icin gorduklerimi yanlis yorumluyor olabilirim tabi. Simetri konusunda KeXaM'a katiliyorum...

Online kurs gibi oldu bu kardesim, var mi belese ders :)

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: key frame animasyonun ilk adımıyla ilgili
« Yanıtla #26 : Nisan 03, 2009, 15:27:26 ÖS »
anigifteki problem, fps değerinin milisecond olarak giriliyor olmasından kaynaklanıyor... 25 fps'nin milisecond değerinden karşılığını bulup kullanmak gerek...

vimeodaki arıza, lagarith codec kullanmamdan... çok yaygın bi codec değil sanırım... çeviremedi videoyu

+ + +

yeni örnek aşağıda... minimum keyframe, oldukça otomize olarak hallettim... aslında bu topic için anlamlı değil ama yinede fikir verebilir



  • 3D Generalist

Çevrimdışı rehakaraca

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: key frame animasyonun ilk adımıyla ilgili
« Yanıtla #27 : Nisan 03, 2009, 15:39:42 ÖS »
herbap ın tavsiyelerine uyarak y eksenindeki fazla keylerden kurtuldum. tangentleri kırdım ve eğrisel bir yaklaşım getirdim animasyonun son hali budur



teşekkürler

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: key frame animasyonun ilk adımıyla ilgili
« Yanıtla #28 : Nisan 03, 2009, 16:36:13 ÖS »
bravo... rotasyon dışında oldukça doğal bir hareket

+ + +

benim 3. versiyon... hala matematiksellikten kurtulamadım :)



  • 3D Generalist

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: key frame animasyonun ilk adımıyla ilgili
« Yanıtla #29 : Nisan 03, 2009, 17:39:21 ÖS »
son versiyon... :)





bendeki sıkıntı, topun büyük / zeminin küçük ve başlangıç yüksekliğinin alçak oluşu idi... bunları düzeltince daha verimli oldu
  • 3D Generalist

Çevrimdışı ZekeriyaKorkmaz

  • Üye
  • **
  • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Ynt: key frame animasyonun ilk adımıyla ilgili
« Yanıtla #30 : Nisan 03, 2009, 17:52:51 ÖS »
buralara key koymadan nasıl yükselttiğin hakkında bilgi verirmisin?
« Son Düzenleme: Nisan 03, 2009, 17:56:29 ÖS Gönderen: ZekeriyaKorkmaz »
  • 3D Animator

Çevrimdışı turx

  • Üye
  • **
  • İleti: 524
    • Profili Görüntüle
    • Insta
Ynt: key frame animasyonun ilk adımıyla ilgili
« Yanıtla #31 : Nisan 03, 2009, 18:38:40 ÖS »
Bu da benimki =)




Zıp zıp hop hadi ayağa hep beraber zıp zıp zıp =D
  • 3D Character Artist

Çevrimdışı jeffparadox

  • Üye
  • **
  • İleti: 382
    • Profili Görüntüle
    • JEFF TREVES PORTFOLYO
Ynt: key frame animasyonun ilk adımıyla ilgili
« Yanıtla #32 : Nisan 03, 2009, 18:39:26 ÖS »
cavlakcekirge, son gonderdigin tamamdir. post edilenlerin en dogali su anda. Osmanin bahsettigi rotasyon problemi disinda yer cekimini cozuyorsun yavastan. bol bol gozlem..

Hareket eden herseyin bir ritmi vardir. Muzik gibidir her olan. O ritmi izlerken yakalmaya baslayip, gozunu egiterek hemen animasyona yansitabilirsin. Bu biraz zaman alan bir sey, ama olaya bir formul cercevesinden bakmaktan daha etkilidir hep. Su kadar zamanda hangi top kac kere seker diye ezberlemek yerine, topu bir iki kere izleyip hareketini kapabilmek yani. Ezbere piyano calmakla nota okumak arasindaki fark gibi...


Çevrimdışı Gurkan

  • Üye
  • **
  • İleti: 456
    • Profili Görüntüle
    • www.gurkanyilmaz.net
Ynt: key frame animasyonun ilk adımıyla ilgili
« Yanıtla #33 : Nisan 03, 2009, 19:11:44 ÖS »
Tum ulkeye yetecek kadar top sektirme animasyonumuz oldu   :D
  • 3D Animator

Çevrimdışı rehakaraca

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: key frame animasyonun ilk adımıyla ilgili
« Yanıtla #34 : Nisan 03, 2009, 23:22:45 ÖS »
herbab teşekkür ederim mantığı öğrenmemde derslerinin çok faydası oldu. rotasyondan kastın ,topun yere çarptıktan sonra z eksenindeki dönüşü galiba.


jeff sağol önümüzde uzun bir yol var.
teşekkürler yarın başka bir top animas. geliyor

turx teşekkürler katkıda bulunduğun için gözlem gücümüz artıyor. graph eğrilerini gönderebilirmisin ?
iyi çalışmalar
« Son Düzenleme: Nisan 04, 2009, 00:29:58 ÖÖ Gönderen: cavlakcekirge »

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: key frame animasyonun ilk adımıyla ilgili
« Yanıtla #35 : Nisan 04, 2009, 11:44:45 ÖÖ »
yorumun çok güzel jeff... 3-5 parçaya ayırıp atasözü olarak sonraki nesillere aktarabiliriz :)

turx seninki hafiften dinamik gibi duruyo ama :) eğriler nerde?

en doğal ve sıcak hareket eden top, cavlakcekirgenin son gonderdigi bencede (rotasyon dışındak, yere her çarpışından sonraki yaptığı dönüşler)

+ + +

jeff'in yazdiklarina istinaden kendi kendimi yorumlama,

benimki ezberden degilde, her hareketi bir formule oturtmaya calisiyorum... oyle bir sikintim var... dogalligi bulana kadar daha fazla zaman harciyorum... bu konuda ideal aldigim sahsiyet, andy murdock /// http://www.lotsofrobots.com/

+ + +

zekeriya... ekte max sahnesi var... indirip inceleyebilirsin (max2009)

- nesnenin yatay hareketini dummy ile verdim
- sekme hareketini bir kere yapıp, outofrange ile uzattım
- maxin gelişmiş time remapping özellikleri ile hareketin ivmesini ve azalmasını sağladım (ease ve multiplier)
« Son Düzenleme: Nisan 04, 2009, 12:08:10 ÖS Gönderen: herbap »
  • 3D Generalist

Çevrimdışı rehakaraca

  • Deneyimli
  • ***
  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: key frame animasyonun ilk adımıyla ilgili
« Yanıtla #36 : Nisan 04, 2009, 15:33:53 ÖS »
 Değerli arkadaşlar işte klasik bir top hareketi daha. . zıplama 24 frame 3 kere tekrarladım.

yorumlarınızı bekliyorum

teşekkürler
iyi çalışmalar.


Çevrimdışı turx

  • Üye
  • **
  • İleti: 524
    • Profili Görüntüle
    • Insta
Ynt: key frame animasyonun ilk adımıyla ilgili
« Yanıtla #37 : Nisan 04, 2009, 15:47:05 ÖS »
turx seninki hafiften dinamik gibi duruyo ama :) eğriler nerde?

Ne dinamiği abi anladığım dilden konuş =)
Bu güzel muhabbete amatörce bir katılım yapayım dedim sadece.

Siz aynen devam edin. Biz takipteyiz =)

Eğrisi doğrusu şöyle:

  • 3D Character Artist

Çevrimdışı ZekeriyaKorkmaz

  • Üye
  • **
  • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Ynt: key frame animasyonun ilk adımıyla ilgili
« Yanıtla #38 : Nisan 04, 2009, 22:16:08 ÖS »

+ + +

zekeriya... ekte max sahnesi var... indirip inceleyebilirsin (max2009)

- nesnenin yatay hareketini dummy ile verdim
- sekme hareketini bir kere yapıp, outofrange ile uzattım
- maxin gelişmiş time remapping özellikleri ile hareketin ivmesini ve azalmasını sağladım (ease ve multiplier)
herşey tamamda ease ve multiplier şunu bulamadım ivmeyi ayarlıyamadım yani
  • 3D Animator

Çevrimdışı jeffparadox

  • Üye
  • **
  • İleti: 382
    • Profili Görüntüle
    • JEFF TREVES PORTFOLYO
Ynt: key frame animasyonun ilk adımıyla ilgili
« Yanıtla #39 : Nisan 05, 2009, 13:55:28 ÖS »
Osman bu LOR'u ilk defa yillar once gormustum ben, hala devam ediyor mu bu proje? Her ne kadar adamin cabalarini takdir etsem de, kendi narsisizmi yuzunden bu film hic bitmeyecek gibi geliyor bana. 'Her seyi ben yaparim' iyi guzel de, animasyon bir takim isi.11-1 maca cikan birinin ne kadar sansi olur bilmiyorum. Hem sonra, bir filmin veya muzik albumunun 'uzerinde 5-10 senden fazla calisildigi'ni gururla soyleyen idealist yapimcilara ne zaman denk gelsem, sonu husranla biten hikayeler goruyorum :)
(O kadar fazla kasilan seylerden pek hayir gelmez genelde...)

Yazik bu adamcagiz da (YouTube'a gore) filminin son parcasini 5 sene once bitirebilmis. Ya yeni yaptiklari nete sizmadi, ya da adam bunaldi heralde...

Benim bu tip projelerden cikardigim sonuc: Ne kadar sofistike olursa olsun, bir sanat eseri tamamlanamadigi surece dogmadan olmeye mahkumdur...

(Adam siyirmis tabii, kendini de cok iyi gelistirmistir mutlaka, onlari bir kenara koyuyorum)