Gönderen Konu: Devamlı yenilenme olmasın...  (Okunma sayısı 3230 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tual

  • Üye
  • **
  • İleti: 948
    • Profili Görüntüle
Devamlı yenilenme olmasın...
« : Temmuz 17, 2015, 16:04:43 ÖS »
Arkadaşlar farkettimde

3dsmax'de (2015)

bir materialden bir başka materiale geçtiğinizde yani material browserda bir başka materiali seçtiğinizde tüm materialler tüm pencere max tarafından tekrar yenileniyor.

YA DA

diyelim ki editable poly'desiniz  vertex modundan edge seçim moduna geçiyorsunuz yine herşey yenileniyor. O alan pır pır pır şeklinde bir yenilenme sürecinden geçiyor.

Derdim bunun zaman alan bir şey olması bunu değiştirme imkanımız var mı ? zaten program bir kere editable poly sınıfını yüklemiyor mu açılırken bir kez daha her seçim modu değiştiğinde neden tekrar tekrar çağırıyor ? yukarıda ki map browser içinde geçerli tabi bu ve aklıma gelmeyen her alan için ?

var mı bir çözüm...


  • 3D Generalist

Çevrimdışı stuck

  • Global Moderator
  • Deneyimli
  • *****
  • İleti: 2431
    • Profili Görüntüle
Ynt: Devamlı yenilenme olmasın...
« Yanıtla #1 : Temmuz 18, 2015, 02:11:30 ÖÖ »
İyi bayramlar Tual. =) Grafik kartının update olması gerekiyor olabilir mi? Max'den ziyade sorun kartla alakalı gibi geldi. Ne var ne yok update et bence.
  • Illustrator

Çevrimdışı Tual

  • Üye
  • **
  • İleti: 948
    • Profili Görüntüle
Ynt: Devamlı yenilenme olmasın...
« Yanıtla #2 : Temmuz 18, 2015, 15:55:02 ÖS »
ekran kartım güncelde böyle söyleyince stuck sanki bu sorun sadece bende varmış gibi geldi ??? acaba yüklü sahnelerde bunu deneyen var mı? tek bendemi oluyor bunu merak ettim ama bu genel bir sorun olmalı diye tahmin ediyorum. Hatta sorunmu yoksa olması gereken böylemi ona da tam karar vermiş değilim.

Sana da iyi bayramlar stuck. :)  Herkesin bayramı kutlu olsun.

  • 3D Generalist

Çevrimdışı stuck

  • Global Moderator
  • Deneyimli
  • *****
  • İleti: 2431
    • Profili Görüntüle
Ynt: Devamlı yenilenme olmasın...
« Yanıtla #3 : Temmuz 19, 2015, 02:32:33 ÖÖ »
Benzer sorunlar olmaz olur mu? Ekran kartı uyumsuzluğu ya da versiyon uyumsuzluğu da dahil bir sürü etken var. Yıllar önce maya 2009 versiyonu şimdiki pc'lere kıyasla ortalama sayılabilecek bir pc'ye yüklediğimizde araçlarda pencereler arası gezinirken geç açılma, titreyerek açılma gibi problemler vardı. Viewport uçuyordu bazen de. Nvidia kartı güncelleyince sorun hallolmuştu. Fakat her yeni başlatışta nvidia penceresinden bir seçeneği seçiyordum ve çalışmaya öyle devam ediyordum. Bir de pc içini açınca bağımsız bir şekilde duran, yerinden çıkmış bir fan bulmuştuk. https://www.flickr.com/photos/aksozlem/4416851438/in/dateposted-public/ Nerede antin kuntin sorun var tecrübe edindim sayılabilir. Daha neler göreceğiz. :D

Hangi render motorunu kullanıyorsun? Çok anladığım bir mevzu değil ama eklentiler doğru şekilde yüklenmemiş olabilirmiş. Belirtilmediği için update yeterli gelebilir diye düşünmüştüm.

http://forums.cgarchitect.com/70425-material-editor-refresh-issue.html Benzer bir sorun büyük ihtimalle.

Bir de 3dsmax yardım'da yapılacak aşamaları eklemiş. http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-5704C695-6270-4273-B178-88DA8E26689D.htm,topicNumber=d30e597570
  • Illustrator

Çevrimdışı Yusuf ES

  • Üye
  • **
  • İleti: 350
    • Profili Görüntüle
    • My web site
Ynt: Devamlı yenilenme olmasın...
« Yanıtla #4 : Temmuz 19, 2015, 04:58:42 ÖÖ »
Hayırlı bayramlar arkadaşlar :)
Merhaba tual
Options'daki ayarlari denedin mi?

Open GL veya direct X 'i güncellemekte gerekebilir.

Meterial editorun bazen geç açılmasi ("m" tuşunu bastiktan sonra) kullandiğin mat.library'nin büyük boyutta olmasindanda kaynaklanabilir.

Bir proje üzerinde çalışmıyorsan en garanti yolu şu;

  • 3D Generalist

Çevrimdışı Tual

  • Üye
  • **
  • İleti: 948
    • Profili Görüntüle
Ynt: Devamlı yenilenme olmasın...
« Yanıtla #5 : Temmuz 19, 2015, 13:52:13 ÖS »
sağolun dostlar önerilerinizi dikkate alıp tek tek baktım ve uyguladım fakat aynı sorun veya her neyse devam ediyor.

Stuck fan olayın ilginç olmuş :D kendi başına kasada volta atan bir fandan daha acı ne olabilir :D kurtarmışsın vatandaşı mapus damından.

Render motoru olarak ben mental ray kullanıyorum bu arada.
  • 3D Generalist