İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Gokhan Sonmez (LW3D)

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 237
41
3D Teknikler / Frozen Filmi Kar Simulasyonu
« : Aralık 09, 2013, 18:11:58 ÖS »


A Material Point Method For Snow Simulation

42
3D Studio MAX / Ynt: Mesh Slide
« : Aralık 09, 2013, 18:08:25 ÖS »
Güzel...Bana Frozen'in teknik sunumunu hatırlattı... Twitter'da paylaşmıştım ama foruma eklemeyi unutmuşum...Hemen ekliyeyim, belki benzeri birşeye dönüştürürsünüz (eğer aklınızda o fikir yoksa...)

çalışmalarınızda başarılar dilerim...

43
WIP / 3D / Ynt: Pale Man
« : Aralık 09, 2013, 12:04:45 ÖS »
güzel sevimli çocuklar yapalım...şeker kız candy tadında...bu ne böyle :P


44
CG Dünyasından Haberler / Ynt: Isotropix Clarisse iFX
« : Aralık 09, 2013, 11:59:16 ÖÖ »
herşeyi kendi içerisinde halletmeye yönelik bir yapısı var gibi... Ama sektör, bir çok yazılımın bir arada çalışacağı bir sürece yöneldi.. Belki tercih edilmesinde sıkıntı budur...

Bakery'i de hiç kullanmadım ama tam olarak benzer ürünler değil gibi... Denedin mi ?

45
CG Dünyasından Haberler / Ynt: Isotropix Clarisse iFX
« : Aralık 08, 2013, 23:28:25 ÖS »
Tanıtım videoları kesinlikle çok etkileyici... Ama kullanıldığı, tercih edildiği pek çalışma duymadım... deneyen, kullanan oldu mu?

Not: Bence TheFoundry'nin 3D çözümü olmaya Modo'dan daha yakışacak bir yazılım havası var(dı).

46
Bilgisayar Oyunları / Ynt: Xbox One: Invitation!
« : Aralık 08, 2013, 18:57:57 ÖS »
Sağlık problemleriyle ilgili ne tür sorunlar oluşturacak bunu bekleyip göreceğiz. Herkese uygun olmayabilir. Ama Nintendo VirtualBoy deneyiminden sonra, sağlık sorunlarını dikkate almayacak bir ürünün piyasaya sürülmesi büyük fiyasko olur. Öte yandan yeni bir ürünün sınırlarını zorlayan insanlarla standart oyun oynayanların farklı olacağını düşünüyorum. Çoğu oyunda ani hareketlere gerek olmayacaktır. Örnek, hiç bir araba simülasyonu insana gerçek arabadaki hissiyatı veremez. Aynalara bakmanız vs. oyunlarda mümkün değil...Bunu yaparkende, standart yaşamdan farklı bir hareket yaparsanız, bu sanırım biraz kullanıcının sorunu olur. Bana standart oyun içinde normal yaşamdan çok farklı birşey yapılabilir gibi gelmiyor. En büyük sorun ağarlık sanırım... Bekleyip göreceğiz...

Dokunmatik ekranlar bence bir çok şeyi değiştirdi.. Bilgisayar kullanmakta zorlanan milyonlar, dokunmatik ekranlar sayesinde, etkileşiyor... Sizinki sanırım biraz kişisel bir durum... Ben de cep telefonlarına sinir oluyorum. Daha doğrusu cep telefonunun fonksiyonelliğin dışında, toplumda bir prestij aracı olarak kullanılması beni çok rahatsız ediyor ve bu nedenle akıllı telefon kullanmıyorum. Hatta en akılsızı kullandığım :P

Carmack, ID Software için teknik danışman olarak kalmayı istedim ama yürümedi dediği mesajından sonra ID'den de açıklama gelmişti... Bir röportajında yeni nesil konsollar ve oyunları hiç ilgimi çekmiyorda diyordu...Oculus Rift'e inanmış ve ciddi anlamda bu alanda çalışıyor. Carmack varsa, iyi bişey çıkma ihtimali yüksek... En azından ümitliyim :P





47
WIP / 3D / Ynt: The Hobbit Stone Troll
« : Aralık 08, 2013, 05:43:14 ÖÖ »
Türkiyede bir kaç sorun var... İlk önce forum nedir? nasıl yazılır? saygı nedir bilen pek yok...

Forum, her düşünceden, bilgi ve beceri seviyesinden insanın yer aldığı ortamdır. Üye olup, klavye başına oturan herkes yorum yazabilir, mesaj atabilir...Bir çalışma sergilenince, bununla ilgili kötü yorumlarda, iyi yorumlarda, hiç alakasız, yorumlarda almak mümkün...

Buna karşılık, abi yurtdışında da forumlar var, orda olmuyorda burda neden oluyor? diye soracaklarınız olacaktır...İşte orada saygı, üslup, biraz olgun başakların mütevaziliği devreye giriyor...

Bence yorumlardan sizce alınacak varsa alın, değerlendirin. Her yazılana, her yoruma kafayı fazla takmayın. Özelliklede üst perdeden yazan, küçümseyen mesajları hiç dikkate almayın...Birşeyler paylaşmak katkıda bulunmaktan, çok farklı amaç taşıma ihtimalleri çok daha fazladır...

48
WIP / 3D / Ynt: The Hobbit Stone Troll
« : Aralık 07, 2013, 20:03:38 ÖS »
Simetri rahatsız ediyor... Hem model, hem dokuların simetrisiyle azcık oynamak fena olmaz...Elinize sağlık..

49
Bende Stuck ile aynı düşünüyorum. Aksiyon sahneleri konusunda çok birşey söyliyemeyeceğim - After the War'da 02:08'de kıza arkadan tekme atmanı yakıştıramadım :P

Stuck'ın belirttiği gibi After the War'da en çok dikkati çeken ışık, renk ve olması gereken temanın uyumsuzluğu. Çok parlak, aydınlık, mekanlar genelde komedi, gençlik filmleri gibi eğlenceli yapılara daha uyarlar. Işık ve renk sadece zaman ve mekanı tanımlamak için değil, izleyicinin algısını etkilemek içinde kullanılan enstrümanlardır. Bu nedenle daha kasvetli, kapalı hava daha uygun olurdu. Zaman ve mekanı tanımlayacak ve savaş sonrasını algılamamızı sağlayan görsellerde ayrıca önemli...

Yıllardır çalışmalarını izliyor ve takip ediyoruz. İlgini taze tutup, bu alanda çalışmalar sergilediğin, paylaştığın için bir teşekkürü hak ediyorsun...Eline sağlık...iyi çalışmalar...

50
Benimde tehlike derecelerine göre farklı şifrelerim var. Ama kullanıcı adım genelde aynı ya da benzer... Şifre denilince aklıma Garanti Bankası online şubesi geliyor. Şifre manyağı yaptılar beni. Durmadan değiştirip, her seferinde en son 3 şifreden biri olmamalı, harf olmalı, şu olmamalı diye yönlendire yönlendire, başka bir yerde kullanmadığım ama ne olduğunu hatırlamayıp her seferinde yeniden password resetlediğim bir sisteme sahipler :) Farklı şifrede bir yere kadar...

51
En beğendiğin iki yazılım firması hangileri deseler, hiç düşünmeden, The Foundry ve Allegoritmic derim herhalde - pixologic'i firma saymıyorum :)

Şakası bir tarafa Allegoritmic yine ilginç bir ürünle karşımıza çıkmaya hazırlanıyor... Videoya bir göz atınız...


52
Teşekkürler Timeline... Daha önce forumda UV konusunda soru olmuş, elimden geldiğince açıklamaya çalışsamda olmamıştı. Hazır Remap fonksiyonuyla oynarken, şu konuya bir el atıp açıklıyayım dedim. Belki arkadaşların ilgisini çeker, farklı şeyler üretirler diye düşünmüştüm...Ama foruma atacak zaman olmamıştı :) sağolasın....Beğenmenize sevindim...

53
Farkındaydım...Şifremi değiştirmem gerektiğinide biliyordum...Ama önemsemedim... 3-4 gün önce Vimeo'ya giriş yapayım dedim...Bir pencere açıldı ve Adobe'nin hacklenmesi sonucunda açığa çıkan hesaplardan birinin bana ait olduğunu, her ihtimale karşın Vimeo şifremi değiştirmemi istedi... Vimeo şifremi değiştirdim :) Olay bu kadar açığa çıkmış, şifreler, emailler ellere düşmüş durumda :)

54
Bilgisayar Oyunları / Ynt: Xbox One: Invitation!
« : Aralık 06, 2013, 22:44:49 ÖS »
California merkezli "Oculus Rift" bildiğiniz gibi Kickstarter sayesinde önemli bir başarı yakaladı ve adını duyurdu. Ama Kickstarter'dan önce olaya duayen oyun geliştiricisi (programcı) John Carmack dahil olmuştu. Ciddi bir destek sundu ama sonra ne olduysa (daha fazla riske girmek istemedi sanırım) proje Kickstarter'a taşındı. Sonrasında hemen parayı topladılar tabii. 1 milyon dolarlık funding hedefi koymuşlardı 36 saatte bu hedefe ulaştılar ve toplamda 2,5 milyon dolar'la olayı bitirdiler.

Fikir elbette ki güzel ve fütüristik ama ben kişisel olarak pek tutmadım. Bu bakış açımda ki en önemli etken beynin işleyiş yapısı üzerine ciddi bir bilgi birikimine sahip olmamdan kaynaklanıyor. (Uzun konu...)

Bir ara tartışırız bunu...

Kaldı ki Xbox  veya PS'ye rakip olabileceğini de pek sanmıyorum olası bir popülerite aşamasında Sony veya Microsoft "buyrun bizde daha iyisi var" sloganıyla piyasanın canına okurlar. Zaten Sony HMD (Head Mounted Display) konusunda uzman! Sony bu konuda okey'e dönüyor. Her sene en az iki-üç ürün çıkarır. Deneyimi çok yüksek.

Elektronik dünyasında hiç bir şey "olması gerektiği gibi" değildir. :) Yaşaması/ayakta kalması bu hesaplamaya bağlıdır. Ürettikleri ürünlerin ilk neresinden bozulacağını bile bilirler. :)

Dolayısıyla; evet doğru tespit, "olması gerektiği gibi değiller", şu an ki ulaşılan teknoloji ile daha iyileri yapılabilirdi ama gereği yok! Hem fiyat şişecek, hem arıza onarım maliyeti yükselecek, hem de atıl bir yüksek güç kapasitesi boş yere kenarda bekletilecek. Mühendisler masaya oyun üreticileri ile birlikte otururlar ve olabilecek "en uygun konfigürasyonu" oluştururlar. Teknolojinin ulaştığı "en iyi konfigürasyonu" değil. :)


Son dönemde insan bilgisayar etkileşiminde en büyük devrim her halde, arayüzlere dokunarak, etklileşim içine girmek. Bu bir çok alışkanlığı değiştirdi, bilgisayara, oyunlara uzak olan insanları bile içine çekti. Bugün cep telefonunda, tabletinde, oyun olmayan, oynamayan insan yok neredeyse...Yaş fark etmiyor...Bu akşam metroda bir teyze gördüm...60 yaşlarında ve tablette oyun oynuyordu. Bu önceden çok mümkün değildi...Insanın en doğal etkileşim sağlama yöntemlerinden biri dokunuş, herşeyi değiştirdi...Forumun ilk yıllarındaki postlardan birindeydi sanırım multi touch ile ilgili üniversite testlerini paylaşmıştık. O zaman Apple'ın adı bile geçmiyordu....Apple aldı ve diğerlerinin onu yakalaması yıllar sürdü...Öyle bunlar büyük firma, hazırlar, herşeyi biliyorlar eskide kalmış zihnimize kazınmış yanılsamalar...

90'ların başından beri 3D oyunlar var, ama sabit 2D bir ekrana bakarak, bunları oynamaya çalışıyor insanlar (Carmack'in bir tespiti) Oyunu bir ekrana bakarak oynatmak yerine, oyuncuyu doğal etkileşim sistemi içerisinde oyunun içine sokmak, dokunmatik ekranlar gibi, oyun dünyasını bence kökten etkileyecek...Etkilemeli :)

Sony / Microsoft böyle birşeyle çıkmalıydı demiyorum tabii ki. Vardır sebepleri.. Ama bir önceki nesilde Nintendo diğerlerinden farklı bir adım atarak wiimote'u tanıttığında, bu masaya yeni birşey koymaktı...ve karşılığınıda aldı... En basit, en ucuz, en kötü teknik özelliklere sahip cihaz, çok başarılı oldu...Bir sonraki nesil cihazlar yani bugünkü cihazlara bakıyoruz, masanın üzerine yeni konulan hiçbirşey yok. 1980'lerdeki oynama düzeneğimizle aynı olan sadece grafik/ses özellikleri açısından daha iyisini sunmayı hedefleyen konsollar. İşin kötüsü eskiden özel işlemciler vs. nedeniyle kanardık. Bu sistemlerin PC'den farklarıda yok. Cloud gaming bile bunları alt eder ama, ona biraz daha zaman var sanırım....Eğer birileri ki bu çok zor olmayabilir, bu cihazları kırarsa, Dreamcast etkisi bile görülebilir (Sega'nın oyun dünyasından çekildiği oyun konsolu)

Çok özelliği olmayan, sıradan cihazlar bunlar...Dediğim gibi önceden bizi kandırıyorlardı ama, bu sefer kandıracak sadece özel oyunları var...o kadar... Bir ara alınır ama şimdi değil. Ciddi oyunlar çıktığında belki...O zamana kadar anlamsızlaşmazlarsa :)

Kişisel görüşüm böyle...yanılıyor olabilirim...

Bu arada Carmack, ID Software'den ayrıldı, Oculus Rift projesinin içinde zaten. ...çok heycanlı ve Carmack sektördeki hikayeden insanlardan çok daha özel birisi...Eğer bir işe girişmişse, başarılı olma ihtimaline her zaman iddiaya girerim :)

http://blog.turkcell.com.tr/oyun-dunyasindaki-devrime-hazir-misiniz



55
Bilgisayar Oyunları / Ynt: Xbox One: Invitation!
« : Kasım 28, 2013, 18:12:46 ÖS »
Oculus Rift konusunda yazacağım....

Not: PS4, ABD ve Kanada'da ilk günde 1 milyon satmışken, XONE 16 ülkede falan sanırım....

56
Bilgisayar Oyunları / Ynt: Xbox One: Invitation!
« : Kasım 26, 2013, 19:03:52 ÖS »
PS4 ya da XBOX One'ı 1 yıldan önce almak çok mantıklı gelmiyor bana...Daha oyunları oturacak, sistemler hatalardan bug'lardan kurtulacak... Xbox360, PS3 daha bir süre iş görür...

57
Animasyon Çalışmalarınız / Ynt: Ayvaz - Kısa Animasyon Film
« : Kasım 26, 2013, 13:07:19 ÖS »
Teknik olarak yorum yapmaya çalışabilirim. Hikayeyi pek anlıyamadım sanırım....

Beni genelde rahatsız eden, film içerisinde uyumlu bir tarzın seçilmemiş olması... Mesela, ağaçlar oldukça gerçekçi ve salınıyorken, diğer unsurların sadeliği ve basitliği rahatsız ediyor. Aynen telefondaki yansımanın gözü tırmalaması gibi... Tarz olarak basit, bu tür detaylardan uzak bir yapı tasarlamış olsanız sanırım çok daha iyi olurdu. Hatta denizi bile stilize olarak yapsanız, karaktere çok daha uygun olabilirdi...

Elinize sağlık...kolay gelsin...

58
Bilgisayar Oyunları / Ynt: Forumda Oyun Yapma Programları Platformu
« : Kasım 26, 2013, 12:42:45 ÖS »
Şöyle sorarsan belki çok daha yerinde yorumlar alabilirsin...

Şu yazılımda, şu sistemle riglediğim karakterimi, Unity'ye import ettiğimde, şu sorunlarla karşılaşıyorum...

Youtube'da konuyla ilgili bir çok eğitsel video var... Mesela aşağıdaki bunlardan biri.. Böyle oldukça video var aslında...




59
Bilgisayar Oyunları / Ynt: Xbox One: Invitation!
« : Kasım 26, 2013, 12:35:18 ÖS »
Bu nesil beni hiç heycanlandırmadı... Oculus Rift bunlarla aynı şey değil tabii ki, ama bence oyun dünyasını derinden etkileyecek. Ne XBOX One ne PS4 masaya yeni birşey koymuyor. Daha iyi grafik, daha hızlı cihazlar...Ama bu herşey değil tabii ki...

PS4 ve XBOX One tercihleri arasında bu sefer exclusive dediğimiz özel oyunlar sanırım yine önemli rol oynayacak. PS4 Exclusive açısından çok daha zengin (hep öyle oldu ve geçtiğimiz nesil, yenileri ekledi..) XBOX One'ı benim için ilginç kılansa Kinect 2. Kinect kanımca move'dan daha başarılı oldu ve Parti oyunları, dans oyunları vs. açısından çok daha kullanışlı ve güzel (hem PS3+move paketi, hem XBox360+Kinect'le oynayan kızım ve yeğenlerim, XBOX 360'ı daha çok sevdiler..).

Sonuç olarak ikiside bence olması gerektiği gibi değiller... Daha fazla hız ve kaliteli grafik, PC altyapısıyla, çok ilgimi çekmediler. Oculus Rift gibi devrimsel birşeyle çıkmalarını beklerdim. Önceki nesilde Nintendo'nun Wiimote'u gibi - tabii ki benzer bir ürünle değil, Oculus Rift gibi kask, gözlük çok bekledim :)

1 yıl sonra eğer Oculus Rift çılgınlığı dünyayı sarmazsa, belki Xbox One alırım :)

60
KJ bir ihtiyaçtan doğdu... Fakat yazılım sadece bir KJ çözümü değil. Data Object sistemi sayesinde her türlü veriyle çalışma ve remote kontrol özelliğiyle, etkileşimi arayüz dışına taşınmış durumda. Henüz demo olarak göstermediğimiz ama planlanmış özellikler sayesinde KJ'den çok daha fazlası olduğunu söyleyebilirim...

hemen hemen her tür resim dosyasına desteğimiz var (float, 16, 32bit dahil) Video import ve export özelliklerini şimdilik sonraya bıraktık (nedeni var). Network üzerinden Tricaster sistemine çıkış veriyor. Ayrıca DeckLink desteğide henüz duyurmamış olmamıza rağmen mevcut.

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 237