Gönderen Konu: Cinema 4D R17 Pereferences Ayaları  (Okunma sayısı 2169 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Sbiad

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
    • Portfolio
Cinema 4D R17 Pereferences Ayaları
« : Haziran 23, 2016, 11:32:53 ÖÖ »
Merhabalar;
İsmim Yusuf cinema 4d kullanmaya yeni başladım sayılır hala öğrenme cabası içerisindeyim.
Cinema 4D Pereferences Ayarlarının icerisinde Renderer ve Memory isimli Dizinlerde Yazan Parametrelerim Acaba Doğrumudur.

32 GB DDR3 Ram Nvidia K4200 Ekran Kartım Xeonon E5-1650 v3 3.50 GHZ işlemcim mevcut.

Memory içerisinde Displacement (MB) 2040
Memory ;(MB) 2040  şeklinde görünmekte

Renderer da ise Custom Number Of Render Threads 1 Olarak Şeçili
Ayalarım sizce olması gerektiği gibi mi bazı sahnelerde render alırken çok zorlanıyorum çok daha düşük özellikli cihazlar da bile neredeyse aynı sürelerde render alıyorum.
Yardımcı olursanız çok sevinirim teşekkürler.


  • Motion Graphic Artist

Çevrimdışı turx

  • Üye
  • **
  • İleti: 524
    • Profili Görüntüle
    • Insta
Ynt: Cinema 4D R17 Pereferences Ayaları
« Yanıtla #1 : Haziran 23, 2016, 14:53:58 ÖS »
Maksimum performans için "Custom Number of Render Threads" seçili olmamalı.
Böylece Cinema 4D render esnasında tüm çekirdekleri sonuna kadar kullanır.

Eğer saatlerce süren bir render olacaksa ve render esnasında bilgisayarda başka programları da açmak/kullanmak istiyorsanız o zaman bir iki thread'i boşa çıkarmak için o kısmı aktif edip oraya Cinema 4D'nin kullanmasını istediğiniz miktarda thread sayısını yazabilirsiniz.

Xeon E5-1650 işlemcisinde 12 thread var. Örneğin o alana 10 yazılırsa 2 işlemci thread'i boşta kalmış olur böylece o ikisiyle internette gezinme, photoshopta ufak tefek işlemler gibi şeyleri takılmadan yapılabilir.


Memory ayarlarındaki (MB) ile belirtilen değerler, karşısındaki özelliğin maksimum ne kadar Ram kullanacağını gösteriyor.
 Belirtilen özelliğin iş yükü orada yazan değeri geçen yoğunlukta ise, o durumda cache bilgisi ya Ram yerine harddiskteki boş alana yazılır ya da program doğrudan Memory hatası verir(hatta kapanır).

32 GB'lık bir sistemde ve programda aşağıdakilerden biri ile ilgili ekstra bir yük yoksa

Displacement için 2048 veya 4096
Picture Viewer için 4096 veya 8192
Sculpting için 4096 veya 8192 

bence yeterlidir. Daha fazlasına gerek yok diye düşünüyorum. Hele de programı kullanmaya yeni başladıysanız.
  • 3D Character Artist

Çevrimdışı Sbiad

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
    • Portfolio
Ynt: Cinema 4D R17 Pereferences Ayaları
« Yanıtla #2 : Haziran 23, 2016, 14:57:17 ÖS »
Yardımcı olduğunuz için çok teşekkür ederim. Uygulayıp sonuçlarından mutlaka haberdar edeceğim.
  • Motion Graphic Artist