İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - 8Bit

Sayfa: [1] 2 3 ... 49
1
Bu videolar ile ilgili hassasiyet gösteriyorlarsa yaptığın işleri lokal ortamda göster. Bu gibi durumlarda dropbox linki veriyorum ben mesela. Başın ağrımaz böylece. Kendi sitene koyma.

2
Sohbet / Ynt: Sektördeki ve Forumlardaki heyecansızlık üzerine.
« : Aralık 14, 2016, 12:41:38 ÖS »
Son dönemde etrafınıza bir bakın şöyle. Devamlı ya cep telefoncu ya emlakçı ya çiğ köfteci açılıyor. Üretim yok denecek kadar az.
Çiğ köfteler bile sabahları araçlarla dağıtılıyor fabrikasyon.
Üretmeden nereye kadar gidilecek böyle.

3
Eline sağlık. Güzel çalışmalar.
Özellikle 2. si gayet güzel.
O karede gözüm biraz daha sss aradı surat ve kollarda.

4
Sohbet / Ynt: Sektördeki ve Forumlardaki heyecansızlık üzerine.
« : Aralık 13, 2016, 15:40:06 ÖS »
Biz sektör yaratmayı ve bu yarattığımız yalancı sektörü kısa sürede eritip sindirmeyi çok iyi biliriz. Maalesef.
Bana göre Türkiye de hiç bir zaman oluşmamış olan sözde animasyon konsept çizim vs sektörü ne acıdır ki olmaması gereken yere doğru tepetaklak gidiyor.

Trt Çocuk Kanalı'nın kontrolsüz gazlaması ve ilgisiz bir çok firmaya ( ki bunların içerisinde inşaat firması bile var)  proje sağlayarak para kazandırması ortaya işinin ehli olmayan ( ama ne yazık ki bunun da farkında olmayan ) çok sayıda -sözde sektör çalışanları- üretti.

Internetten indirdikleri referans videolarla kare kare demo reel ler yapan arkadaşlar sektörde bir şekilde yer buldular kendilerine.

Fakat iş daha özel planların animasyonlarını yapmaya gelince ortaya maalesef seyredilmesi acı veren birbirinden kötü işler projeler çıktı.

Ha burada tek suçlular bu arkadaşlar mı? Kesinlikle hayır. Belki de bana göre bu oyundaki en masum olanlar.

Bir de bu arkadaşları işe alan, sırf keselerini doldurmak için ellerinde hesap makinesi “ haftada bir bölüm yaparsak. On dakkadan, 10 çarpı 4 bin “ gibi hesaplarla sektöre katkısını esirgemeyen – çok afedersiniz – sığırlar, sülükler vampirler var. Daha ağır yazmak gerekir ama neyse onları içimden söyleyeyim.

Bu patroncuk özentisi sözde yapımcılar işten asla anlamayan bir animasyon dizisinin oluşabilmesi için hesap makinesi, bilgisayarlar ve ofisten başka neler gerektirdiğini bilmeyen, öğrenmek istemeyen adamlar maalesef.

Bir çizgi dizi görüşmesinde bana yaptığım bir demoyu gösterip “ Bunun hangisi animasyon ?” diyen adamlardan bahsediyorum. Ha şimdi diyebilirsiniz “ Abi adam bilmiyor ne var bunda? Ayıp mı? “

Evet ayıp!. Bizim köşede bir börekçi var. İki kardeş işletiyorlar. Ben yaşlarda. İlk önce minicik bir yerdi zamanla büyüdüler şimdi köşede bir yeri tuttular 2-3 senedir. Bayağı güzel iş yapıyorlar. Çocuklar kendilerine ev aldı araba aldı vs. 

Şimdi benim bunu görüp “ Ulan bu börek işinde amma para var lan” deyip börekçi mi açmam lazım?
Animasyon sektöründe inşaatçını ne işi var? Matbaacı adam neden girer bu işlere? Bu adamlar “ çüş! “ demek gerkmez mi?

Arkadaşlar burada olay tamamen mantık meselesidir, terbiye meselesidir. Maalesef – ülkemizde henüz oluşamayan-animasyon sektörü de kolay para vurma anlayışından nasibini almıştır. Almaya da devam edecektir.

Bal dolu kovaya ellerini dirseklerine kadar batıran para canlısı terbiyesiz patroncuklara bu bal yetmediği için kollarını da yalayarak sıyırıp temizlemektedirler.

“Ulan bırakayım da kalanlardan bu işin gerçek emekçileri para kazansın “ diye düşünmezler.

Yazılacak çok şey var.

Ama forumların genel hareketsizliği facebook twitter ve instagramın çok daha hızlı ulaşılabilir olması ile alakalı.

Tüm bunlar bence tabi...

5
Donanım / Ynt: CUDA ve çoklu monitör
« : Temmuz 02, 2016, 07:01:32 ÖÖ »
Sli'ın cuda katkısı hakkında şöyle bir izlenimim var. Aynı zamanda Softimage ile Redshift 3d de kullanıyorum lisanslı olarak .
Bazı sahnelerde tek gpuyu kapatarak daha hızlı render aldığını gözlemledim.

Ama octane render da her zaman iki gpu daha hızlı render alıyor.

Aynı zamanda Octane render'ın Lightwave sürümü, iki gpu açık olduğunda bir tanesini ipr render için kullanırken diğerini sisteme bırakıyor. Böylece ipr peceresinde gerçek zamanlı shading denemeleri yaparken kasılma oldukça aza indirgenmiş oluyor.

6
Donanım / Ynt: CUDA ve çoklu monitör
« : Haziran 25, 2016, 11:29:57 ÖÖ »
Ben kendi sistemime göre bilgi vereyim. Bende de sli bağlı 970 var. Yakın zamana kadar 660 da takılıydı bu sisteme. Fakat ben post için After Effects değil Fusion kullanıyorum. 3d ve render için de LW ve Octane. Fusion da istediğin gpu'yu seçebiliyorsun Octane'da da durum aynı. Yani 660 'ı Fusion kalan 970 leri octane kullanabiliyor.

SLI 970 GTX'ten de oldukça memnunum. Çok stabil ve hızlı çalışıyor.

7
Tamamlanmış Çalışmalar / 3D / Ynt: On the Waterfront
« : Haziran 03, 2016, 17:31:44 ÖS »
Çok iyi iş. Eline sağlık. Render süresini merak ettim.

8
Tamamlanmış Çalışmalar / 3D / Ynt: Savaşçı
« : Nisan 08, 2016, 10:35:22 ÖÖ »
Eline sağlık Ensar.
Orjinalinden daha iyi olmuş.

9
Sohbet / Ynt: Terbiyesizlik!
« : Mart 30, 2016, 23:09:35 ÖS »
Bu canavarı maalesef kendimiz yarattık. Animasyonun "A" sından anlamayan adam ben animatörüm diye ortaya çıkarsa olacağı budur.
Animasyon sanatçılığı ülkemizde maalesef sektör bile olamadan ayağa düşmüştür. Kalitesiz pop şarkıcılığından, yetenek yoksunu web sitesi tasarımlarından bir farkı  kalmamıştır.

İnternetten referans videoları indirip üzerinden baka baka şahane demo reeller üreten yetenekli arkadaşlarımıza yaptığınız çizgi dizi'nin bir planını verdiğininizde ortaya çıkan animasyondaki kalite farkı dağlar kadardır.

Bizim insanımızın maalesef genel hastalığıdır bu. Yapımcı adam " Ulan Trt dakikasına bilmem kaç bin veriyomuş " deyip atlar işin üstüne. Animasyon yeteneği olmayan kardeşimde " Ulan animatörlükte iyi para var en 2000 -3000 TL maaş " diye aynı işe atlar. Bu mevzu maalesef böyledir. Bu kadar basittir.

İnşaat firmasına animasyon yaptırırsa TRT Çocuk'ta şu an olduğu gibi paralar suyunu çeker ve her proje askıya alınır. Tam bir kurunun yanında yaş yanma vakasıdır. Kim kendini kuru kim yaş yerine koyar bilemem.

Yıllar önce yazmıştım tekrar söylüyorum, TRT Çocuk'un Türkiye'de oluşabilme ihtimali olan animasyon sektörüne en ufak bir katkısı yoktur. OLAMAZ.  Sağladığı tek şey yalancı bir ivme ve bu ivmeye kapılan animasyon firmalarının enkazıdır.

Gerçekten animasyona gönül vermiş yapımcıya estetik, kalite ve maddi anlamda hiç bir katkı sağlamaz. Destek olmaz. Özenerek yaptığınız işe sayfalarca revize verir ve sizi kaset teslim matematiğine sokar. Bir bakmışsınız elinizde hesap makinesi " günde şu kadar kare yaparsaaak, ayda üç bölüm veririz " denklemlerini çözer hale gelmişsiniz.

Bu kurum üzerine fazla kafa patlatmaya ve en önemlisi bel bağlamaya değmez. Bu anlamda o kadar önemsenecek bir kurum değildir. Kendinizi " Vah TRT şöyle yaptı vah TRT böyle yaptı " diye heder etmeyin. Gerçekten kaliteli iş yapıyorsanız piyasadan para kazanırsınız.

Ama animatör olmak isteyen veya animatörüm diyen kardeşlerime nacizane tavsiyem, bu işi bu kadar basite indirgeyip, iki referans video ile yapılan örneklerin arkasına sığınıp kendilerini piyasaya atmasınlar.

Animasyon yapacak adamın derinlemesine olmasa bile karakter modellemenin temellerini, doğru poligon akışının ne olduğunu, bir projede çözüm odaklı ilerlemenin önemini ve en önemlisi de iş ahlakı ve saygısını anlayıp, birikimine katıp sonrasında piyasaya açılmasını öneririm.

Yoksa maalesef  piyasada bir sürü ağlaşan " Abi animatörüz iş bulamıyoruz" diyen kardeşlerimize rastlamaya devam ederiz.

TRT Çocuk'a filan atıp tutuyoruz da daha doğru dürüst çalışan sizin bizim haklarımız koruyan bir Çizgi film derneği var mı siz ona bakın.

10
Animasyon Çalışmalarınız / Yeni kısa animasyonumuz
« : Mart 15, 2016, 13:36:16 ÖS »

11
İş İlanları / Serbest çalışan animasyoncu arkadaşlar arıyorum
« : Ağustos 03, 2015, 19:01:48 ÖS »
Merhabalar.

14 bölümlük bir 3D animasyon dizisi için serbest çalışan arkadaşlara ihtiyacım var.
İşin detayını e-posta ile anlatacağım. İstanbul içi veya dışı olabilir.
Kullanılacak program Softimage'dir.

eposta adresimden iletişime geçebilirsiniz.

alperocak (at) gmail.com

12
WIP / 3D / Ynt: karakter_model
« : Temmuz 06, 2015, 19:18:59 ÖS »
Gayet güzel gözüküyor. Eline sağlık

13
Render Sistemleri / Ynt: GPU render
« : Haziran 11, 2015, 20:06:33 ÖS »
Redshift'in çok hızlı ve kısa periyodlarda güncelleniyor olması da büyük avantaj tabi. Ben lisanslı olarak Lightwave de octane, softimage'de redshift kullanıyorum. Redshfit ekibi, forumlarda kullanıcılarından aldığı geri dönüşleri titizlikle değerlendirip yeni bir build çıkarıyorlar.

Şahsi fikrim yakın bir zamanda Redshift ve Octane sektör lideri konumuna gelecekler.

14
Animasyon Çalışmalarınız / Ynt: Kısa animasyonum.
« : Mayıs 26, 2015, 20:11:52 ÖS »
Teşekkürler.


15
Animasyon Çalışmalarınız / Kısa animasyonum.
« : Mayıs 24, 2015, 09:42:09 ÖÖ »
Son zamanlarda yapmaya başladığım serinin bir parçası.


16
Genel Sohbet / Softimage Türkiye facebook grubu
« : Mayıs 21, 2015, 12:08:47 ÖS »
Grubumuzu yeni kurduk. Bir şeyler paylaşıyoruz. İlgilenenleri bekleriz.

https://www.facebook.com/groups/1587007578254362/



17
Sohbet / Ynt: Piştik mi?
« : Mayıs 15, 2015, 00:38:19 ÖÖ »
Ben genel olarak değindim. Bilgisayar grafiği sanatçıları olarak.
Sonuçta model, rig veya kaplama yapan arkadaşlar da aynı sektörün içerisinde ve aynı talihsizliklere maruz kalıyor.
Zaten bu işi hakkını vererek yapan o kadar az kişi var ki. Kırmayalım onları da.


18
Sohbet / Ynt: Piştik mi?
« : Mayıs 14, 2015, 22:44:13 ÖS »
Bu bezginliğin altında yatan en önemli sebep animasyonun Türkiye'de malesef bir sektör yapılanması sağlayacak kadar gelişememesidir. Üstüne ülkenin ekonomik zorluklarını da eklerseniz ortaya çıkan tabloda, sizin iyi niyetle yaptığınız - yapacağanız her türlü oluşum aktivite vs. maalesef gerekli ilgiyi göremeyecektir.

Bunu insanların tembelliğine filan bağlamak yanlış olur kanımca.
 
 Maalesef , bilgisizce ve içi boş olarak sektörü ivmelendiren, dakika başına ücretler ödeyince yaptığınız işin her bir karesine karışma hakkını kendinde gören, saçm sapan revize yazan, yapılan işi bir sanat, bir hassasiyet değil de bir muhasebe dosyası gibi gören, kadrolaşmadan dolayı, dinamikleri işlemez hale gelmiş kurumlara çalıştıkça  kaçınılmaz endişeler hasıl oluyor. Olacak ta.
Olay sadece bir kuruma iş yapmak değil. Çalıştığım (ismini yazmayacağım ) bir çok kalbur üstü kristal elmalı ajanslarda da durum pek farklı değil.

Böyle baştan savma ve oturmamış bir iş akışı içerisinde bizim gibi bilgisayar grafiği işi ile uğraşan bütün arkadaşlar maalesef öncelikle geçim derdi ve ekonomik kaygıları göz önüne alarak adeta bir köle gibi çalışıyor. Motion grafikçisi de böyle storyboardcısı da animatörü de.

İstisnalar yok mu? Elbette var. Ama bir elin parmaklarını geçmez.

E bir de bu kadar genç ve yetişkin bilgisayar grafiği sanatçısını destekleyecek ne onlarca oyun firmamız ne onlarca görsel efekt stüdyolarımız falan filan olmayınca, gariban animatör veya storyboard yapan arkadaş maaşla , malum kuruma iş yapan bir stüdyoya giriyor. Sonra  revize yapmaktan canı çıkıyor. Güzel animasyon yapmak hak getire. . Maaşını da zamanında alabilirse ne ala tabi.

Bu kadar manevi ve maddi yorgunluk altında olan arkadaş da eve gelince,  kalan kısacık zamanda maalesef kendinde bu gücü bulamıyor.

Diye düşnüyorum.
Bunlar benim kendi fikrim tabi.



19
Donanım / Ynt: GPU RENDER tecrubesi olanlar bakabilir mi?
« : Nisan 22, 2015, 10:34:06 ÖÖ »
Ben iki adet gtx980 ile hem octane hem de redshift kullanıyorum lisanslı olarak. Titanı olan bir arkadaşım da aşağı yukarı konfigürasyonlarımız aynı. Render süreleri arasında bir fark yok. Hatta 2x gtx980 daha hızlı.

Redshifte'de bakmanı öneririm. Çok iyi bir render motoru. Yakın sürede endüstri standartı olabilir. Max için de yeni versiyonu var.
Ama tabi octane da inanılmaz kaliteli ve stabil çalışıyor.

20
Cinema 4D / Ynt: Cİnema 4D de simetri sorunum
« : Şubat 12, 2015, 18:16:54 ÖS »
Ensar süpersin.
Evet sculpt'ta grab özelliğinin simetrisini açıp kapatarak tam istediğim gibi oldu. Bu özellik yeter de artar bile.
Teşekkürler tekrar.

Sayfa: [1] 2 3 ... 49