Selam herkese! Voidrunner adlı Unreal Engine 4'te geliştirdiğim uçuş oyunum geçtiğimiz ay Steam Greenlight'ta 4 gün içerisinde yeşil ışık alarak hepimizi sevindirdi ve geliştirmesine başladık. Şu sıralarda oyunu Kickstarter'a hazırlıyor ve ana üretim süreci için iş planımızı çıkarıyoruz.
Haberi olmayanlar için trailer'ı paylaşayım:
Bu da Steam sayfası:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=374541895Level design için hayalgücü yüksek ve yetenekli bir modelci arkadaş arıyorum. Oyun ekibinde yapımcı ve programcılarla beraber ufak bir ekip olacağız ama modelci arkadaş direk benimle çalışacak. Şimdi çok kısa olarak level design sürecini anlatayım:
Unreal'da level design tamamen static meshler aracılığı ile yapılıyor. Yani mesela Maya'da modelleyip UV'sini çıkarıp fbx olarak Unreal'a parça parça atıyorsunuz ve level design haline orada getiriyorsunuz. Level'ı komple Maya'da tasarlayıp tek parçada atamıyorsunuz (malesef). Yani bir tapınak mı yapılacak? Sütunlar ayrı, kaideler ayrı, heykeller ayrı, şamdanlar ayrı ayrı atılıp level haline getirilmesi Unreal Editor'de oluyor. Tek parça atılınca collision detection sapıtıyor ve karakter üzerinde yürüyemiyor. Benim hem level design hem de modelleri yapmam mümkün değil o nedenle enteresan tasarımlar yapabilecek modelci bir arkadaş arıyorum ekip için.
Hem yetenekli hem de hayal gücü yüksek, bilimkurgu & fantastik tasarımlara yatkın olması en önemli şey. Ben bazen çizerek bazen referans görsel sunarak bazen de anlatarak çeşitli modeller isteyeceğim, o modelleyecek, UV'sini çıkarıp bana fbx olarak atacak. Ben level design'ı yaparken o da diğer model setine başlayacak. Unreal'ın materyalleri muazzam o nedenle texture yapılması gerekmiyor. Zaten texture gerekirse ayrı bir texture artist alınması daha mantıklı. Ülkemizdeki standart işleyiş gibi sen gel her şeyi yap diyemem insanlara.
Tahminimce ofis içerisinde 5-6 ay sürecek bu model işi. İstanbul'da olacak. Freelance olamamasının nedeni model tasarımcısı arkadaşla yan yana olma zorunluluğum. Yapılan modelleri sık sık engine içerisine alıp test etmemiz ve modifiye etmemiz gerekecek. Oyun için üretmem gereken levellar için gerekecek bütün model assetlerini çıkaracağız. Ajans yok müşteri yok. 2 güne istiyorlar yok, ödememizi alamadık yok. Proje benim projem, ana bütçemiz dışında sponsor alsak bile işimize karışabilecek bir merci yok. Haftasonu çalışma yok (yani ben bakarım heralde ara ara ama zorlamam başkasını) neden daha horoz ötmeden ofise gelmedin yok. Ama her gün çalışmamız gereken belirli bir saat var. Oyun var, geek bir ortam var, iyi arkadaşlar var, ileri görüşlü insanlar var. Tasarımcıya operatör değil sanatçı muamelesi gösteren bir ortam var. Her şeyden evvel anlayış ve saygı var.
İlgilenen arkadaşlar lütfen kemal@pulse-films.com a email atıp ücretlerini söylesinler, portfolyolarını link atsınlar ve varsa sorularını sorsunlar. Önerim değil, her zaman link tercih edilir ama yüklü attachment atayım derseniz kemal.ciftcioglu@gmail.com a da atabilirsiniz. Teşekkürler.
Ismail Kemal Çiftçioğlu