3 günlük çalışma en sondaki. Vucut mekaniği fazla olmadığı zamanımın çoğunu acting' e ayırdım, öyle de yapmam gerekiyordu zaten.
Animasyona başlarken ne kadar kaynak varsa değerlendirmek gerekiyor tabii ki. Kullanılacak ses klibindeki sesin sahibinin görüntüsünden, disney animasyonlarından ya da abartılı actingi olan sanatçılardan (mesela chaplin) referans almak, timing için kafandaki animasyonu birde kendin oynayip video' ya kaydedip timing referansi almak, ve pozlar için hızlıca thumbnail' ler çizmek yaptığım işlerdir genelde animasyona başlamadan önce. Ama bu animasyonda dediğim gibi hem deadline kısıtlı hem benim zamansızlığım dolayısıyla sadece pozların nasıl olabileceğine dair hızlıca çizimler yaptım, timing içinde acting' i kendim oynadım, video' ya kaydetmedim gerçi, hızlıca, anlayabiliyorum ama zamanlamayı artık, zaten ses klibi zamanlamada ayrıca referans olduğu için, hangi kelimede hangi poza geçecegim ne kadar bekleyeceğim falan onlar çözülüyor kolayca. Birde zaten pozları gayet klişe seçtim fazla uraşmamak için.
Animasyon konusunda tamamen Self taught' um. Kendi kendime öğrendim. Daha önce 2d animasyonlar yapıyordum zaten, yani animasyon kavramları bana yabancı değildi. Birde animasyonu seviyorum yani, yapmayı da izlemeyi de. En büyük motivasyon kaynağı bu. Belki bir şansımda, başkasının bizzat öğrettiğinden fazla bir şey anlamıyorum, kendim çözmem gerek. Ama animasyon yapacak kişinin The Illusion of Life' ı ve Animation Survival Kit' i okumaları gerekiyor... Yani temeller bunlar. Ben bunları okuduktan sonra ivlemenmeye başladım. Hala da devam ediyor.
Son olarak, karakterin rigi hakkında, kurulumu derken sıfırdan bu tarz bir rig nasil yapılabilir mi? Yoksa bu strut karakterinin Riginin nasıl kullanılacağı mı? Rig biraz karmaşık gözükebilir ilk bakışta, fakat LOA' kontrollerini (Line Of Actions) pozlarken kapatacaksın, Böylece temel bir rig' e dönüşüyor zaten. Ara karaleri çalışırken LOA' ları açıp hareket esnasında vucudun kolların falan tam şeklini vereceksin. Böyle bir rig 0' dan nasıl yapılır, iyi bir rig yapmış adamlar sonuçta. Uraşmışlar, tam anlamıyla Squash&Stretch desteği veren gördüğüm en iyi rig. Tabii rig' in arkasında baya bir MEL' de var... Aynısını yapabilir miyim bilmiyorum, ama bir benzeri uraşılırsa yapılır.