Gönderen Konu: Digital Film Design - Animation???  (Okunma sayısı 7730 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Muhammed Petek

  • Üye
  • **
  • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
    • 3Ds Max Calismalarim
Digital Film Design - Animation???
« : Mart 10, 2013, 21:26:59 ÖS »
Merhaba arkadaslar, umarim konuyu dogru yere acmisdimdir

ben meslegim icin, herhangi bir konuyu ele alip, o konu üzerine birseyler yazmam gerekiyor 40/50 sayfa, bunun icin daha cok vaktim var.

bende ileride hangi isi yapmak istiyorsam, o konu ile ilgili birseyler yazmak istiyorum.

benim meslegimi bitirebilmem icin bunu basarmam sart.

ileride oyun sektörünce calismak isterim baslarda, ama asil yapmak istedigim is beim, film icin karakter modelleme, rigleme ve animasyon yapmak. bende bu konu üzerine birseyler yazmak istiyorum.

Bu isler nasil yapilyior, hangi programlar kullaniliyor vs., internetten kitaptan bilgi almak icinde, bu bilgileri saglam bir kaynaktan almam lazim.

baslik olarak "Digital Film Design Animation" düsünüyorum, bu boldugum baslik sizce uygunmudur degilmidir? yada baska baslikmi düsünmem lazim?

bu konu hakkinda neler yazabilirim? ne gibi sorular sorabilirim?

20.4.2013´e kadar benim, mesela kisaca kitabin icindekileri hazirlamam lazim,ve hangi saglam kaynaktan aldim.

umarim derdimi anlatabilmisimdir.

simdiden yardimlariniz icin tesekkürler
« Son Düzenleme: Mart 10, 2013, 21:54:51 ÖS Gönderen: Muhammed Petek »



Çevrimdışı Arzach

  • Üye
  • **
  • İleti: 200
    • Profili Görüntüle
Ynt: Digital Film Design - Animation???
« Yanıtla #1 : Mart 10, 2013, 22:21:23 ÖS »
 Eğer yapmak istediğin iş karakter modelleme-rigleme-animasyon ise, yapmak istediğin iş hakkında yazmak istiyorsan...

 'Digital Film Design' başlığı gereksiz genişlikte bir başlık olacaktır. Zira kapsadığı konular karakter tasarımı ve canlandırmasını oldukca aşan bir alanı ifade ediyor. Sen dijital film tasarımının içerisinde ufak kalacak bir alan hakkında yazmaya yeltenmişsin bana sorarsan.

 Bu sebeple başlığının dijital film tasarımı yerine 'Dijital Karakter Modelleme ve Canlandırma'' gibi kısıtlayabilirsin. Zira öteki başlığı kullanır da içeriğine sadece karakter modelleme ile ilgili konuları yazacak olursan başlık ve içerik uyumsuzluğu göze çarpacaktır.

Çevrimdışı Muhammed Petek

  • Üye
  • **
  • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
    • 3Ds Max Calismalarim
Ynt: Digital Film Design - Animation???
« Yanıtla #2 : Mart 10, 2013, 22:30:03 ÖS »
ilk önce yorumun icin tesekkür ederim,
aslinda bende bunu düsünmüsdüm, ama baska nasil adlandira bilirim bilemiyordum, o zaman söyle dedigin gibi adlandiririm "Digital Charakter Modelling and Animation"

benim icin sadece baslik yetmez, bu konu hakkinda neler yazabilirim? bu islerin nasil yapildigini aciklamam lazim, kullanilan teknik, programlar, bunlar disinda baska neler yazabilirim aklima birsey gelmiyor suan...

Çevrimdışı Muhammed Petek

  • Üye
  • **
  • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
    • 3Ds Max Calismalarim
Ynt: Digital Film Design - Animation???
« Yanıtla #3 : Mart 10, 2013, 22:33:06 ÖS »
birde baslik o kadar önemli degil suan bence, önemli olan, benim bu konuda neler yazabilecegimdir... bu konuda yardiminiza ihtiyacim var

Çevrimdışı Arzach

  • Üye
  • **
  • İleti: 200
    • Profili Görüntüle
Ynt: Digital Film Design - Animation???
« Yanıtla #4 : Mart 10, 2013, 22:40:48 ÖS »

  Burada anlatmaya hevesli insanlar varsa sana konu hakkında bilgi verirler. Fakat öncelikle iyi bir araştırmacı gibi çalışıp senin soru sorabilmek adına başta bu forumu az çok hatim etmen gerekebilir. Zira soru sorarsan yanıt veren çıkar ancak durduk yere bir leb-i derya konuyu baştan sonra kimse anlatmaz.

 ben sana bir kaç ip ucu vereyim,

 Modelleme konusunu ele alırken farklı modelleme programları ile birlikte farklı teknikleri de değerlendirmen, analiz edip yazıya dökmen gerekecektir. Zbrush, Maya, 3dsmax, Blender, Lightwave, Softimage, Wings 3d ... gibi programlar modelleme için en sık kullanılan yazılımlar. Bir iki bir şey dava var ancak adları gelmedi aklıma.

 bununla birlikte en çok tercih edilen modelleme tekniklerinden polygon Modeling'e bilhassa eğilmen gerekecek. Bunun dışında Nurbs ve Subdiv gibi teknikleri de incelemelisin. oyun ve sinema sektöründe Polygon modelleme çok sık tercih edilir. Endüstriel tasarımlarda ise gördüğüm kadarıyla Nurbs çalışmayı seviyorlar.

 Zbrush'ın ve ardıllarının modelleme tekniklerine nasıl bir yenilik katttığını izah edebilmelisin. Bir çamur üzerinde çalışır gibi model yapmanı sağlayan yöntemleri ve daha nice Zbrush'ın getirisi olan yeni teknikleri araştırmalısın.

 İnsanların neden Zbrush ile modellemeye bu denli hevesli olduğunu çözümleyip yazına aktarmalısın.

 UVW map ve texture konusuna değinmelisin.

 Rigleme ve animasyon ise modellemeden başka bir iş. Ancak sen konuyu '3d CGI Character Design and Animation' başlığı altında toplayacağın için animasyon konusunu dahil etmen sorun olmayacaktır.

 Animasyona değinirken MOCAP olarak kısaltılan Motion Capture sistemleri üzerine çalışmalısın. Zira animasyon artık sadece animatörün yaptığı bir iş olmaktan çıktı, Aktör/Aktristler ve Animatörlerin birlikte ürettiği bir iş haline geldi.

 Eh bu konuya girmişken yakın zamana kadar vücut ile yüz mocap'lerinin ayrı alındığını ancak Avatar adlı filmle birlikte yeni geliştirilen teknoloji sayesinde her ikisinin aynı anda mocap'lerinin alınabildiğini de eklersin.

 Bu yaz yaz bitmez bir konu. Eğer bu alanda yeterli bilgin yoksa epey zorlu bir işin altına girmişlsin demektir. bence geniş geniş zamanım var diye düşünme hızla dal meseleye.

 Bir de sen bir şeyleri öğrenip soru sorarsan yanıt vermek isteyen sayısı artar bence. Ama pek az insan gelip uzun uzadıya sana burada yazını yazabilecek bilgiyi durduk yere açıklar.

Çevrimdışı Arzach

  • Üye
  • **
  • İleti: 200
    • Profili Görüntüle
Ynt: Digital Film Design - Animation???
« Yanıtla #5 : Mart 10, 2013, 22:42:15 ÖS »
 Bence otur baştan sona iyi anlatımlı bir kaç modelleme video tutorial'ı izle. hatta ilk bire kaç gününü youtube başında bu konuda izleme yaparak geçir. Anlatılanları iyi dinle.

Çevrimdışı Muhammed Petek

  • Üye
  • **
  • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
    • 3Ds Max Calismalarim
Ynt: Digital Film Design - Animation???
« Yanıtla #6 : Mart 10, 2013, 23:07:10 ÖS »
hmmm, saten suan ben the amazing spider man, animasyonla yapilmis tutriali izliyorum, nasil yaptiklarini,bilmiyorum, yani hangi program kullanmislar vs. bunlari internette arastiracam,hatta avatari izledim, nasil yaptiklarini ne tür seyleri kullandiklari az bi bilgim var ,benim icin önemli olanda, bu bilgileri saglam bir kaynaktan almam. bu konuda cok arastirma yapmam gerektigi asikar.

Çevrimdışı VerteX

  • Üye
  • **
  • İleti: 811
    • Profili Görüntüle
Ynt: Digital Film Design - Animation???
« Yanıtla #7 : Mart 11, 2013, 09:58:41 ÖÖ »
Neyin nasıl/neyle yapıldığına dair bilgi istiyorsan filmlerin making of videolarını araştır. Oralardan bir kaç ipucu alabilirsin.

Çevrimdışı osman safi (herbap)

  • Uzman
  • ****
  • İleti: 6916
    • Profili Görüntüle
    • ortaya karisik
Ynt: Digital Film Design - Animation???
« Yanıtla #8 : Mart 11, 2013, 12:23:31 ÖS »
  • 3D Generalist

Çevrimdışı Muhammed Petek

  • Üye
  • **
  • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
    • 3Ds Max Calismalarim
Ynt: Digital Film Design - Animation???
« Yanıtla #9 : Mart 11, 2013, 13:06:30 ÖS »
arkadaslar yardimlariniz icin gercekten cok tesekkür ederim.
bu suan benim icin cok önemli olan bir mevzu.