Gönderen Konu: Realflow Objeyi sıvıya çevirip patlatma  (Okunma sayısı 5701 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı huso35_5

  • Üye
  • **
  • İleti: 259
    • Profili Görüntüle
Realflow Objeyi sıvıya çevirip patlatma
« : Şubat 05, 2014, 16:23:10 ÖS »
Arkadaşlar herkese kolay gelsin. Realflow'da bir objeyi duvara fırlatıp, çarptığı an sıvıya dönüşüp akmasını istiyorum. Mesela tuğlayı duvara attınız, duvara çarptı ve sıvıya dönüşüp duvardan aktı. Bunun için bir öneriniz var mı? Ben Realflow'da yapılır diye biliyorum, başka programda önere bilirsiniz. Teşekkürler.



Mumya

  • Ziyaretçi
Ynt: Realflow Objeyi sıvıya çevirip patlatma
« Yanıtla #1 : Şubat 05, 2014, 16:30:55 ÖS »
Bunu RealFlow'da yapmak mümkün, başka herhangi bir similasyon programında da yapabilirsin. Yapman gereken, duvara fırlatılan topu elle anime etmek. RealFlow'da fill object ile topun için su dolu olur. Duvara kadar similasyonu, topun içindeki su için, topun çevresini tanımlı yaparsın, top duvara çarpmadan bir kare önce, su için topun çevresini etkisiz yaparsın, gerisini PC hesaplar zaten.

Sana adım adım anlatırdım, fakat PC'mde RealFlow yüklü değil ve uzun süredir kullanmıyorum. İş başa düşüyor, Kolay gelsin.

Çevrimdışı huso35_5

  • Üye
  • **
  • İleti: 259
    • Profili Görüntüle
Ynt: Realflow Objeyi sıvıya çevirip patlatma
« Yanıtla #2 : Şubat 06, 2014, 00:24:24 ÖÖ »
Dostum çok teşekkür ederim, dediklerini aynen yaptım kabaca oldu. Yalnız bir sorunum var, objenin içine "fill " ile oluşturduğum sıvı, duvara giderken objenin içinde bir otarafa bir butarafa hareket ediyor. Objenin içinde sabit tutamadım ne denediysem, olmadı, viscosity sini bile arttırdım deli gibi, çarpma anında sıfırladım falan, yine de giderken kutunun içinde sabit durmuyor. Ben azına kadar dolu, kapağı da kapalı şişenin içinde ki su gibi dursun istiyorum, hansi çalkalasan bile yer olmadığı için hareket edemez ya, onu tutturamadım bir türlü.

Ama yine de çok çok teşekkürler, çok yol aldım sayende.

Mumya

  • Ziyaretçi
Ynt: Realflow Objeyi sıvıya çevirip patlatma
« Yanıtla #3 : Şubat 06, 2014, 00:32:22 ÖÖ »
Dediğim gibi porgram yüklü değil, Denemek lazım, kesin birşey söylemek için.

Sen render alırken, topa su Materyeli atarsın, işini göreceği yere kadar, görününür yaparsın, sonra topu gizler gerisini akıntıya bırakırsın.

Çevrimdışı huso35_5

  • Üye
  • **
  • İleti: 259
    • Profili Görüntüle
Ynt: Realflow Objeyi sıvıya çevirip patlatma
« Yanıtla #4 : Şubat 06, 2014, 00:42:49 ÖÖ »
Şu an bir kaç şey deniyorum, ama aklıma şı geldi, bir onbje ama üzeri su dokusu kaplı ve üstünde hafif hafif dalgalanmalar var, duvara gidene kadar formunu koruyor duvara çarpınca dağılıyor, çok hoş olurdu. O yüzden sıvının tüm hareket boyunca sabit olmasına taktım kafayı, yoksa senin dediğin teknik gayet yeterli.

Çevrimdışı Hızır KAYA (Aloha34)

  • Üye
  • **
  • İleti: 243
    • Profili Görüntüle
    • __V F X__
Ynt: Realflow Objeyi sıvıya çevirip patlatma
« Yanıtla #5 : Şubat 06, 2014, 13:07:20 ÖS »
Bende de şu an yuklu degıl tam bilemedim ama iyi arastırırsan vardı eminim.
yalnız fill object yaptıgında hatırladıgım kadarıyla eger objeni tamamen full doldurursan hareket etmıyordu.cunkü sıvının hareket alanı kalmıyordu.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı huso35_5

  • Üye
  • **
  • İleti: 259
    • Profili Görüntüle
Ynt: Realflow Objeyi sıvıya çevirip patlatma
« Yanıtla #6 : Şubat 06, 2014, 20:27:33 ÖS »
Dostum sorun şu, tamamen dolduruyorum fakat, her bir particle tanesinin hacmini arttırmam gerekiyor, yani hacimleri çok düşük, objenin hareketi esnasında birbirlerine yaklaşa biliyorlar. Parçacıkların hacmini nasıl arttıracağımı bulamadım.

Çevrimdışı Hızır KAYA (Aloha34)

  • Üye
  • **
  • İleti: 243
    • Profili Görüntüle
    • __V F X__
Ynt: Realflow Objeyi sıvıya çevirip patlatma
« Yanıtla #7 : Şubat 06, 2014, 21:23:20 ÖS »
Mantık olarak sunu yapabılırsın.duvara carpana kadar akışkanlıgını yogunlastır (jöle gibi) keyframe ile tam vurduktan sonrasına ise akışkanlıgı arttır.(su gibi) ama dediğim gibi program olmadıgından detaylı yardımcı olamıyorum.(evde tabletten yazıyorum)
yani yogunluk akıskanlık ile ilgili kısımlarla oynamalısın.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı huso35_5

  • Üye
  • **
  • İleti: 259
    • Profili Görüntüle
Ynt: Realflow Objeyi sıvıya çevirip patlatma
« Yanıtla #8 : Şubat 07, 2014, 00:08:06 ÖÖ »
Çok teşekkür ederim, bir de bir şey sorucam, bu realflow makineyi tam kapasite kullanmıyor, işlecileri tam kapasite kullandırıp, hızlandırmanın yolu var mı acaba ?

Çevrimdışı Hızır KAYA (Aloha34)

  • Üye
  • **
  • İleti: 243
    • Profili Görüntüle
    • __V F X__
Ynt: Realflow Objeyi sıvıya çevirip patlatma
« Yanıtla #9 : Şubat 07, 2014, 01:38:39 ÖÖ »
onu bilmiyorum ama ben chach lerle calısarak hız kazanmıstım.ama hızdan kastım %10 u gecmez.
realflow ile gercekciliğe yaklastıkca makine cozurtuyor maalesef.
(makinem z800)
  • 3D Generalist

Çevrimdışı huso35_5

  • Üye
  • **
  • İleti: 259
    • Profili Görüntüle
Ynt: Realflow Objeyi sıvıya çevirip patlatma
« Yanıtla #10 : Şubat 07, 2014, 01:45:31 ÖÖ »
bende 8 çekirdek var, ama %13 ten fazlasını kullanmıyor, benim istediğim şey bütün çekirdekleri de %100 kullanması, böyle bir şey mümkün değil mi acaba, araştırıyorum şu an, daha çözüm bulamadım.

Çevrimdışı huso35_5

  • Üye
  • **
  • İleti: 259
    • Profili Görüntüle
Ynt: Realflow Objeyi sıvıya çevirip patlatma
« Yanıtla #11 : Şubat 09, 2014, 16:04:08 ÖS »
Arkadaşlar cevaplar için çok teşekkür ederim. Fakat şunu anladım, realflow son derece kontrolsüz bir program. Modellediğim objenin içinde ki sıvının çarpışma anına kadar sabit kalmasını sağlayacak bir tool bile yok programda... kesinlikle kontrol edemiyorum.

Mumya

  • Ziyaretçi
Ynt: Realflow Objeyi sıvıya çevirip patlatma
« Yanıtla #12 : Şubat 09, 2014, 18:47:46 ÖS »
Realflow akışkanlar için yeterince mükemmel bir porgram, istediğin sonucu akışkanının akıcılığını azaltarak keyleyebilirsin. Ralflow bir similasyon programıdır, sen neyi nasıl tanımlarsan o da öyle sonuç verecektir. Suyun sabit kalmasını istiyorsan, similasyonunu zaman değerini azalt, olmadı akışkanı katıya yakın değerler ver, olmadı deactive et et. Olmadı görünmez yap, oraya sabit başka bir material ile hallet.

Çevrimdışı huso35_5

  • Üye
  • **
  • İleti: 259
    • Profili Görüntüle
Ynt: Realflow Objeyi sıvıya çevirip patlatma
« Yanıtla #13 : Şubat 10, 2014, 03:56:16 ÖÖ »
Dostum, zaten farkındayım onun, gerçekten çok müthiş bir program, her şey çok iyi. Yalnız tek istediğim obje içinde sıvının,obje ile birlikte animasyon gerçekleşecek yere kadar objeye bağlı şekilde hareket etmesiydi, öyle bir şey bulamadım.

Sıvıyı inactive edip, objeye parent ettim ama yerinde kaldı bu seferde, parent ettiğim obje ile hareket etmedi, ben de sorunu kıvamı arttırp, int pressure u abattım, işimi gördü şimdilik.

Ama bu kadar her şeyi olan programda, bu dediğim şeyin olmaması çok garip geldi, belki ben bulamadım :)

Çevrimdışı Blacker

  • Üye
  • **
  • İleti: 301
    • Profili Görüntüle
Ynt: Realflow Objeyi sıvıya çevirip patlatma
« Yanıtla #14 : Şubat 10, 2014, 10:50:13 ÖÖ »
sıvı yogunlugunu daha katı bir cismin yogunluguna ayarlamayı dene.. duvara çarpma esnasında yogunlugunu su yogunluguna keylersen olabilir