Oyun piyasasi gelisiyor. Mobil piyasa gelisiyor. Turkiye'de 2012-2013 mobil yili olacak. Asagi yukari 1 milyar dolar civarinda bir piyasa varsa bunun 10 katina kadar cikma potansiyeli var. Melek yatirimcilarin ilgisi artiyor, mobil ve e-ticaret projelerine odenek sagliyorlar. E-Tohum toplantilarini takip ederseniz daha cok bilgiye ulasabilirsiniz.
Turkiye'de (en azindan kisa ve orta vadede) animasyon gelisecekse bence film sektoru degil oyun sektoru sayesinde olacak. Cunku film isinde para yok ama insanlar oyunlara servet harciyor. Yeni gelisen oyun firmalari sanatcilarina cok iyi olanaklar saglayarak onlari calistiriyor, bir yandan da bedava egitiyor. Bunlara bakmanizi tavsiye ederim.
SCAD'de okurken "oyun mu film mi?" diye sormuslardi. Ben de "oyun ne ki, tabi ki film" diyarek Maya siniflarina girmistim. Kimin aklina gelirdi ki oyun sektoru film sektorunden cok daha heyecan verici (en azindan Turkiye'de) bir hale gelecek? Ne var ki artik filmler cok cabuk ve yarim yamalak tuketiliyor. Insanlar pencereyi full-screen bile yapmadan, 5 dakikalik filmin 1-2 dakikasini seyredip "haa boyle bir seymis" deyip geciyor. Onlari cok elestirmiyorum, ben de boyle yapiyorum zaman zaman. Ama interaktif urunler oyle degil, adam gunde 7 saat Farmville oynuyor, inek grafigine para harciyor. Tutuluyor...
Sevdiginiz isi yaparken insan gibi yasamak istiyorsaniz Turkiye'de su anda oyun ve mobil firmalarina bakmanizi tavsiye ederim. Para kazanirsaniz ilerde caninizin istedigi kisa/uzun filmi yaparsiniz zaten. Vimeo'da her gun yenisi cikan, agiz sulandiran kisa filmlere bakip "ulen bizde niye olmuyor?" diye sormak yerine kamera arkasi/makin of lari izleyin. Goreceksiniz, her naif ve guzel filmin arkasinda en az 100.000$'lik bir altyapi var. Babaniz zenginse ne ala, yok degilse biriktirmeye baslayin arkadaslar
Veeee, her zamanki gibi istisnalar kaideyi bozmaz elbette. Hem film isindeyseniz hem de keyfiniz yerindeyse, Allah bozmasin!