Gönderen Konu: trapez kaplamalarda bump pass ?  (Okunma sayısı 2706 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tual

  • Üye
  • **
  • İleti: 948
    • Profili Görüntüle
trapez kaplamalarda bump pass ?
« : Mayıs 20, 2015, 16:35:14 ÖS »
arkadaşlar trapez kaplamalarım uzaktan belli olmuyor, ao ,reflection pass gibi bump pass için script spottan bir umut belki diye umutsuzca bir araştırmaya giriştim ama çabalarım hep sonuçsuz kaldı malisef.  Bu kaplamalarda çizgileri biraz daha öne ve ortaya çıkaracak çözümleriniz var mıdır ?

mental ray , max 2015 , z820


  • 3D Generalist

Çevrimdışı stuck

  • Global Moderator
  • Deneyimli
  • *****
  • İleti: 2431
    • Profili Görüntüle
Ynt: trapez kaplamalarda bump pass ?
« Yanıtla #1 : Mayıs 20, 2015, 22:39:12 ÖS »
Resim eklenebilir mi?
  • Illustrator

Çevrimdışı Tual

  • Üye
  • **
  • İleti: 948
    • Profili Görüntüle
Ynt: trapez kaplamalarda bump pass ?
« Yanıtla #2 : Mayıs 21, 2015, 10:14:14 ÖÖ »
Renderdan resim atmam mümkün görünmüyor fakat anlamak için basitten aşağıdaki resimden açıklayabilirim.


Görüldüğü gibi en arkadaki trapezlerin çizgileri farkedilir derecede. Fakat benimkinde gri bir yüzey. Öndekiler iyi fena değil görünüyorlar renderda ama arkakiler görünmüyor. Bu yüzden ayrı bir pass ile bu çizgileri güçlendirmek istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim acaba diye sormuştum.
  • 3D Generalist

Çevrimdışı stuck

  • Global Moderator
  • Deneyimli
  • *****
  • İleti: 2431
    • Profili Görüntüle
Ynt: trapez kaplamalarda bump pass ?
« Yanıtla #3 : Mayıs 21, 2015, 18:33:42 ÖS »
Paylaşılan fotoya göre düşünürsek, sanırım specular değerini arttırıp, disp map ve bump kaplamasını ortaya çıkaran yönde bir ışık kaynağı eklemek gerekiyor.
  • Illustrator

Çevrimdışı Tual

  • Üye
  • **
  • İleti: 948
    • Profili Görüntüle
Ynt: trapez kaplamalarda bump pass ?
« Yanıtla #4 : Mayıs 22, 2015, 09:49:44 ÖÖ »
tabi bu da bir seçenek , biraz daha gölgedir ışıktır oynayarak olabilir
de
ben aslında pass ile bu işi çözmek istedim.

Ya da şimdi aklıma geldi acaba sadece texture çıkartan ve uzaklıktan bağımsız bir pass seçeneği var mıdır acaba.

Filtreleri dikkate almayarak mesela :)
  • 3D Generalist