natulus
phidget diye bir uretici var. her nevi interface kart var adamlarda. oyleki bu kartlarin 90 larin basinda uretilmis olmasini cok isterdim. 80 lerdeki hayallarimi 90 larin basinda gerceklestirebilirdim
. 6 yasinda model yapmaya basladim. yas ilerledikce rc modelde ise karisti o donemde. kendi tasarladigim gemi, ucak, delta kanat ve deniz alti var. imal edip ucurduklarim yuzdurduklerim var. bu yuzden servo motor bana hic yabanci degil. cok severim.
phidget bir cok dili ve platformu destekliyor piyasadaki diger kartlara gore pahali ama ben cok memnunum dogrusu.
http://www.phidgets.com/ adresin ebir bak. benim kullandifim Phidget AdvancedServo 8-Motor karti.
maya mevzusunda ise benim daha farkli bir projem oldu ama hanuz bitmis degil. dg node yazarak sahnedeki transformu dg node in yapip nodun node::compute() komudunu kullanarak bu tarz seyleri yapabilirsin.
durum python dada ayni. ben c++ asagi yukari 10 kat daha hizli oldugundan c++ tercih ediyorum. (mayadaki python ayri bir mevzu zaten
)
uguryetiskin
valla aslinda daha entegre birseyler yapilabilir. mesela ek olarak soyle birsey ekleyecegim. ben sitemden plug-in satiyorum. paypaldan odemeye dair mail geliyor. mesela paypal mail gonderdigi zaman kirmizi bir bayrak cikacak filan. benzeri seyler. ancak o zaman satilabilir belki.
ben vaktim yok diye detarjan kutusu kullandim, yoksa mutlaka prototip uretirim